וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכלה הברחת דגי תנין לישראל: "מסוכנים לבני אדם"

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 14:00

מפקחים של משרד החקלאות במעבר אלנבי איתרו 73 דגי תנין, שאורכם יכול להגיע עד 2.5 מטר, אצל פלסטיני מחברון. אילו היו מגיעים למקווי מים, הם היו יכולים לגרום לנזקים ולשינוי במאזן האקולוגי

בווידאו: נחשפו שני ניסיונות הברחה במעבר אלנבי - של דגים טורפים ושל זרעים בתוך קפה/צילום: משרד החקלאות

משרד החקלאות חשף ניסיון הברחת דגי תנין לתוך ישראל. מדובר בדג טורף שניזון מעופות ומדגים ויכול להגיע עד לאורך של שני מטרים וחצי, ונשיכת הדג עלולה גם לפגוע בבני אדם. אם דגים אלו יגיעו למקווי מים בישראל, הם עלולים לגרום לשינוי במאזן האקולוגי ולנזקים קשים.

ניסיון ההברחה נחשף לפני כמה ימים על ידי מפקחי משרד החקלאות שמוצבים במעבר הגבול אלנבי. מדובר היה ב-73 דגי תנין שנמצאו ברשותו של פלסטיני, תושב חברון, בן 38, שהגיע מירדן. הדגים הנדירים זוהו בידי שאדי חליל, מפקח אגף הדיג במשרד החקלאות.

החשוד שברשותו נמצאו הדגים כבר ניסה בעבר להבריח דגים. הוא נחקר במקום, הכחיש את החשדות נגדו וטען כי הוא מגדל דגים בביתו. החשש העיקרי הוא שחובבי דגי נוי ישחררו אותם בתום לב למקורות המים בארץ ובכך יגרמו לנזק אקולוגי ויפגעו באוכלוסיית הדגים המקומית. דגי התנין גם מסוכנים לבני האדם במקרה של מפגש בעת רחצה. הדגים הועברו לתחנת הסגר של משרד החקלאות ובהמשך הם יועברו לאחד מגני החיות בישראל.

חגי נויברגר, ממונה פיקוח ואכיפה באגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, אמר כי "הכנסת מיני דגים אסורים מהווה איום לפגיעה במגוון האקולוגי בישראל ובאדם. הסכנה היא שהם יכולים לפגוע בדגים המקומיים ולדחוק אותם. אלה דגים שיכולים להגיע לגודל עצום ואף מסוכנים לבני אדם. לשמחתנו, ערנותם של המפקחים מנעה התרחשות זו".

מעבר אלנבי: נחשפו ניסיונות הברחה של דגים טורפים ושל חומרי הדברה וזרעים בשקיות קפה 
23.08.22. משרד החקלאות, אתר רשמי
יועברו לגני חיות בארץ. אחד מדגי התנין שנתפסו במעבר אלנבי/אתר רשמי, משרד החקלאות

במשרד החקלאות אמרו כי בחודשי הקיץ, בהם התנועה במעברי הגבול עמוסה מתמיד, נרשמה גם עלייה בכמות הניסיונות להברחות אל תוך מדינת ישראל. לצד חשיפת ניסיון הברחת הדגים בשבוע האחרון בלבד, סיכלו מפקחי משרד החקלאות שני ניסיונות הברחה משמעותיים נוספים במעבר הגבול אלנבי. באותם ניסיונות הברחה נתפסו חומרי הדברה לתוצרת חקלאית וזרעים שהוחבאו בתוך שקיות קפה. החשש הוא שתוצרת חקלאית לא מפוקחת עלולה להוות מסלול לחדירת מזיקים ולפגוע בחקלאות בישראל.

ניסיון הברחה של זרעים וחומרי הדברה אסורים אל שטח ישראל דרך מעבר אלנבי 23 באוגוסט 2022. משרד החקלאות, אתר רשמי
שקיות קפה שבהן נמצאו חומרי הדברה/אתר רשמי, משרד החקלאות

בתפיסה הראשונה ויצירתית במיוחד, מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, בשיתוף עם רשויות המכס, סיכלו ניסיון הברחה כפול של חומרי הדברה ושל זרעים לתוצרת חקלאית שהוחבאו בתוך שקיות קפה. האירוע החל בסיכול הברחה אחד, והסתיים בסיכול כפול. לאחר שרשויות המכס הבחינו בהברחה של חומרי ההדברה, מפקחי המשרד הגיעו למקום ושמו לב כי ברשות היבואן גם שקיות קפה כשעליהן כיתוב חשוד. אחרי שהכניסו את שקיות הקפה לשיקוף, גילו לתדהמתם חבילות רבות של זרעים בקנה מידה מסחרי.

בהמשך אותו היום, גם נתפסו על ידי מפקחי המשרד 60 ק"ג של חומרי הדברה בכבודת יד של כמה נוסעים. משרד החקלאות מדגיש, כי זרעים שנכנסים לישראל ללא רישוי וללא בדיקות מתאימות עלולים להוות מסלול לחדירת מזיקים וגורמי מחלות ישירות לשדות החקלאיים של מדינת ישראל, בשל כך, הועברו הזרעים להשמדה. בנוסף, החשש בחומרי הדברה שלא עוברים תהליך רישוי ובקרה הוא סכנה ברורה לבריאות הציבור כמו גם לסביבה ולטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully