וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באסם א-סעדי יואשם בהסתה; לטענתו, הוא "עושה את עבודתו כפרשן פוליטי"

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 13:50

ראש הג'יהאד האסלאמי בג'נין, שמעצרו הוביל לפתיחת מבצע "עלות השחר", יואשם בגין סיוע לאויב והסתה. שני מעורבים פלסטינים קשרו אותו לכך שהוא סייע לארגון פעילות סטודנטיאלית בשיתוף ארגון הטרור, שהופצה באינטרנט - אך הוא הכחיש. מעצרו הוארך עד יום חמישי

בווידאו: באסם א-סעדי בבית הדין הצבאי עופר לפני הגשת הצהרת התובע נגדו/מערכת וואלה!

באסם א-סעדי, ראש הג'יהאד האסלאמי בג'נין שמעצרו הוביל לפתיחת מבצע "עלות השחר", יואשם בגין סיוע לאויב והסתה - כך לפי הצהרת תובע שהוגשה היום (ראשון) בבית הדין הצבאי. בידי הפרקליטות הצבאית עדויות של שותפיו של א-סעדי, הרשעות עבר, תיעוד ההסתה וכן הודאה. מעצרו הוארך עד יום חמישי, 25 באוגוסט.

עם כניסתו לדיון אמר א-סעדי לנוכחים באולם, "ברכות לשאהידים". שני מעורבים פלסטינים קשרו אותו לכך שהוא סייע לארגון פעילות סטודנטיאלית בשיתוף ארגון הטרור, שהופצה באינטרנט. א-סעדי הכחיש את החשדות הראשונים, ובאשר להסתה קשר עצמו לתיעוד ומסר את גרסתו.

באסם א-סעדי, 16 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"עובד כפרשן פוליטי ולא כמסית". באסם א-סעדי/פלאש 90, יונתן זינדל

עורכת דינו, אחלם חדאד, טענה כי דבריו שנחשדו כהסתה נאמרו מתוקף היותו "פרשן פוליטי". "בנוגע לעניין ההסתה, שנראה שזו העבירה העיקרית בתיק הזה, מרשי ציין כי התבטאותו בעניין הזה הינה כפרשן פוליטי ולא כבעלים של אותו חשבון, או שהוא מסית כלפי השלטונות בפני אנשים. הוא עושה את עבודתו כפרשן פוליטי ולא כמסית לעניין המפלילים שלכאורה קיימים, נראה שמדובר בעדויות על בסיס עדות שמועה ולכן לדעתי ניתן לשחרר ממעצר".

השופטת קבעה כי "בנסיבות אלה קיים מסד ראייתי המאפשר להגיש כתב אישום נגד החשוד בגין העבירות שציינתי. בנוגע לעילת המעצר, נוכח חומרת החשדות המיוחסים לחשוד ובפרט לאור עברו סברתי כי מתקיימת עילת מעצר של מסוכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully