וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר הג'יהאד שהוביל למבצע "עלות השחר" יישאר במעצר: "חשש שישבש חקירה"

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 12:52

הוארך מעצר מנהיג ארגון הטרור בשומרון, באסם א-סעדי, שטען כי ההליך אינו חוקי. לפי החשד, א-סעדי מעורב בטרור ביו"ש, מחבר רעיונות לפעולות אלימות, ומתווך בין אנשים וכספים מחו"ל. עורכת דינו ניסתה לטעון כי אין מספיק ראיות כדי להחזיקו במעצר

בווידאו: הארכת מעצר לבכיר הג'יהאד האסלאמי באסם א-סעדי/צילום: רוני כנפו

מעצרו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי בשומרון, שמעצרו הוביל לפתיחת מבצע "עלות השחר", באסם א-סעדי, הוארך היום (שלישי) בשישה ימים בבית הדין הצבאי בכלא עופר. על פי החשד, א-סעדי מעורב בטרור ואלימות לא רק בג'נין, אלא גם באזור יהודה ושומרון, ומחבר רעיונות לפעולות אלימות, ומתווך בין אנשים וכספים מחו"ל.

בפתח הדיון טען כי מעצרו לא חוקי, שוחח בחיוך עם עורכת דינו, אחלם חדאד, שניסתה לטעון כי אין ראיות נגדו ושהחקירה מתנהלת בעצלתיים. עוד טענה עורכת הדין כי מצבו הבריאותי לא טוב, ולא מטפלים בו כראוי. מנגד, השופטת הסבירה כי יש חשש לשיבוש הליכי משפט, ועל כן החליטה להשאיר את בכיר ארגון הטרור במעצר.

באסם א-סעדי, 16 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
א-סעדי בבית המשפט. היום/פלאש 90, יונתן זינדל

השייח בסאם רג'ב אל רחמן א-סעדי נולד בשנת 1960 ובראשית האינתיפאדה הראשונה השתתף בפעולות הטרור נגד ישראל. במהלך האינתיפאדה השנייה הופצץ ביתו בטילים, והוא ניצל ברגע האחרון מחיסול. בשנות פעילותו בחמאס, ולאחר מכן בג'יהאד האסלאמי נכנס ויצא מספר רב של פעמים מבתי הכלא בישראל. ברבות השנים, לאחר סיכולים ממוקדים ומעצרים של בכירי הג'יהאד האסלאמי, טיפס א-סעדי לתפקיד בכיר בשומרון, אך התאמץ להתנהל בצללים.

אשתו, המכונה "אום איברהים", נורתה בעבר על ידי כוחות הביטחון, וגם ריצתה עונשי מאסר בבתי הכלא הישראליים. בניו של א-סעדי, סוהיב פתחי ויחיא, גם הם פעילי טרור, והאחרון אף נפגע קשה בשנת 2002 בזמן ניסיון חיסול של אביהם.

לאחרונה התנהלו דיונים במערכת הביטחון אם לעצור את א-סעדי על רקע האלימות שגוברת במחנה הפליטים ג'נין, והמאמץ של הג'יהאד האסלאמי להוציא פיגועים נגד ישראל. גורמי ביטחון אישרו כי בתחילת הדיונים, היו גורמים שהתנגדו למעצר שלו, והעריכו כי המהלך עשוי להצית התנגדות אלימה מרצועת עזה מאחר ורואים בו סמל למנהיגות, פיקוד והתנגדות לאורך עשרות שנים.

לבסוף, על רקע התגברות ההתרעות מפני פיגועים והכוונות בישראל לקזז לג'יהאד האסאלמי יכולות ברחבי יהודה ושומרון, התקבלה ההחלטה על מעצרו. שב"כ ושאר גורמי המודיעין ניהלו מאמץ למצוא את מקום מחבואו, ואמש התקבל האות לפעולה החשאית. כוח מסתערבים של מג"ב ביהודה ושומרון ביצע פעולת איסוף מודיעין מקדים בלב מחנה הפליטים מבלי לעורר תשומת לב, מאחר והמחנה רווי בנערים וילדים שמהווים רשת של תצפיתנים, שמתריעים על כל כניסה חשודה לאזור.

עוד בוואלה!

נגרר על הרצפה בין הברזלים: כך נעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי בג'נין

לכתבה המלאה
באסם א-סעדי, 16 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
א-סעדי בבית המשפט. היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר שהתברר שהמבנה שבו שהה א-סעדי לא מוקף חמושים, הוחלט לכתר את המבנה וכוח נוסף נכנס לאזור. במהלך הפעילות א-סעדי ואשתו התנגדו למעצר והזעיקו חמושים שפתחו באש לעבר כוחות הביטחון. הלוחמים נאלצו להתבצר במבנה, אך לבסוף א-סעדי הסגיר את עצמו, וכוחות הביטחון הדפו את המחבלים שפתחו באש.

גורמי ביטחון, אמרו אחרי המעצר כי הפעולה הייתה מצויינת. "הפעולה התבצעה במהירות ובמקצועיות במחנה הפליטים של בכיר מאוד בארגון מתחת לאף של כל החמושים נתפס כהשפלה", הסבירו הגורמים. "בכל פעולה שכזו עלולה לגרור אחריה אפשרות לתגובות טרור מרצועת עזה ומסוריה, והופכת את המעצר של א-סעדי לנפיץ ובעל פוטנציאל התלקחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully