וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשהבטחת לסייע - שתלת מצלמות": המכתב של הנפגעות לקצין שצילם אותן בסתר

עודכן לאחרונה: 20.8.2022 / 19:46

לפני הדיון בבקשתו להשתחרר למעצר בית, המתלוננות נגד דן שרוני פנו אליו במכתב פתוח ותקפו אותו. "זה כנראה מרגיש לך לא 'ביג דיל'. אחרת היינו שומעות חרטה, התנצלות - במקום זה אתה מרוכז רק בעצמך, מנסה לפלס לעצמך את הדרך לחופש"

בווידאו: דיון במשפטו של סא"ל שרוני שצילם חיילות בסתר/צילום: ניב אהרונסון

"פעם היית המפקד שלנו, אדם שאהבנו וסמכנו עליו, שתמיד תהיה שם עבורנו. היה בך משהו לא רגיל, בקטע הכי טוב שיש" - כך נפתח המכתב הפתוח שכתבו הנפגעות של הקצין שצילם חיילות בסתר, דן שרוני. "דווקא אתה, בכל הזמן הזה, שיקרת לנו. בזמן שחייכת - שתלת לנו מצלמות. בזמן שהבטחת לסייע - צפיתי בנו במקומות הכי אישיים שלנו".

"זה כנראה מרגיש לך לא 'ביג דיל'. אחרת היינו שומעות חרטה, התנצלות. במקום זה אתה מרוכז רק בעצמך, מנסה לפלס לעצמך את הדרך לחופש", הוסיפו לכתוב הנפגעות. "אל תטעה, מה שעשית לנו זאת אלימות. לא מהסוג שרואים פנס בעין או סימן כחול על הפנים, אבל עם כאבים ששורפים בכל הגוף. תדע לך, אנחנו בקושי ישנות, לא מתפקדות, חולמות שבכל מקום מצלמים אותנו, בוכות המון ובעיקר שואלות למה עשית לנו את זה".

מתן גזר דין של דן שרוני שצילם חיילות בסתר. בבית הדין הצבאי "נווה צדק" בבית ליד
24 ביולי 2022. ניב אהרונסון
"מאבק עבור חברה יותר בטוחה ובלי אנשים מסוכנים כמוך". שרוני/ניב אהרונסון

עוד כתבו הנפגעות ופנו לקצין: "מחר אתה תגיע לבית הדין ותבקש שישחררו אותך הביתה. עוד תרגיל שלך, כדי שתוכל לומר בעתיד שהכול בסדר איתך ובכלל לא מגיע לך עונש מאחורי הסורגים. חלק מאיתנו נהיה שם בבית הדין. לרובנו קשה להגיע ולראות אותך, אבל אל תתבלבל, גם אם אנחנו כואבות, יש לנו מספיק כוח למאבק נגדך, מאבק שחייב להסתיים בכך שתישאר בכלא להרבה שנים. זה לא מאבק רק עבור 49 נפגעות, זה מאבק עבור חברה יותר בטוחה ובלי אנשים מסוכנים כמוך".

מוקדם יותר השבוע הגיש שרוני בקשה לשחררו ממעצר בכלא הצבאי למעצר בית, זאת לטענתו בשל עיכוב ההליכים בעניין הסדר הטיעון שנחתם עימו. הנפגעות בפרשה הביעו זעם על הבקשה בטענה כי הקצין מצליח לחמוק מעונשו.

עוד בוואלה!

הסגרה או בריחה: המכשולים בדרך להבאתו של שי אביטל לישראל

לכתבה המלאה

בקשתו מגיעה לאחר שכמה ימים קודם לכן קבעה הוועדה להעברת כלואים כי הוא יועבר מהכלא הצבאי וירצה את המשך המעצר עד לגזר דינו בבית כלא אזרחי. עם זאת, בית המשפט העליון החליט כי עד למתן החלטה אחרת, תעוכב ההעברה למתקן כליאה אזרחי.

בסוף החודש שעבר הודיעה הפרקליטות הצבאית כי הגיעה להסדר טיעון עם שרוני. לפי ההסדר, הוא הודה בכ-70 עבירות חמורות של מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה למחשב ועבירות נוספות. בנוסף הוסכם ששירותו הצבאי יופסק באופן מידי, הוא יורד לדרגת טוראי וישלם פיצוי כספי בגובה 250 אלף שקל לנפגעות.

הנפגעות לא הסתפקו בביקורת על הסדר הטיעון ויצאו גם למסע לגיוס המונים של כסף לצורך המשך המאבק המשפטי. בעמוד המוקדש לגיוס הכספים הן כתבו: "אנחנו לא לבד. קיבלנו חיבוק ענק מהמון נשים וגברים במסע הכבד הזה. תמשיכו לתמוך בנו דרך הקישור https://bit.ly/3T6GTUE. המאבק הזה נועד להבטיח שנוכל להתמודד מולך בכל מקום בכל מקום, אפילו עד בית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully