וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגרה או בריחה: המכשולים בדרך להבאתו של שי אביטל לישראל

עודכן לאחרונה: 20.8.2022 / 16:42

עם מעצרו באמסטרדם של סוכן הדוגמניות, שנגדו הוגשו עשרות תלונות בגין הטרדה מינית, השעון של מערכת אכיפת החוק החל לתקתק. הרשויות בהולנד צריכות לאשר תוך 40 יום את בקשת ההסגרה, ואם לא אביטל ישוחרר. מקרי עבר, כמו של הרב ברלנד, מלמדים שגם הימלטות מהמדינה על הפרק

בווידאו: הצהרה של רח"ט מודיעין, תת-ניצב דרור אסרף אודות מעצרו של שי אביטל/דובורת המשטרה

אחרי מעצרו שלשום (חמישי) של שי אביטל, סוכן הדוגמניות שחשוד בעבירות מין, השעונים של מערכת המשפט ואכיפת החוק בישראל החלו לתקתק. ב-40 הימים הקרובים על ישראל להגיש בקשת הסגרה מהולנד, שבה ראיות המבססות את החשד נגדו. הדיון בבקשת ההסגרה יתקיים ביום שני הקרוב, ועד אז אביטל יישאר במעצר.

תהליך ההסגרה הוא אמצעי של שיתוף פעולה בינלאומי לצורך הבאת אדם להעמדה לדין או ענישה, אך לא לשם ביצוע פעולת חקירה בלבד. עד כה, הוגשה נגד אביטל בקשה למעצר זמני למשך 40 ימים, עד הגשת בקשת הסגרה הרשמית לבית המשפט ההולנדי. בקשת ההסגרה תהיה מפורטת יותר מבקשת המעצר שהוגשה, ויופיעו בה בין השאר פרטי העבירות, המעשים שביצע ועוד.

מעצר שי אביטל באמסטרדם, הולנד. 18 באוגוסט 2022. ללא, אתר רשמי
רגע המעצר בהולנד. שלשום/אתר רשמי, ללא

אם הכול ילקח כשורה, אך אביטל צפוי להיות מוסגר לארץ תוך שבועות או חודשים אחדים, אך ניסיון העבר מלמד כי הסגרת אדם החשוד בפלילים מחו"ל לישראל להפוך למסובכת. זאת, בשל העובדה כי החשוד יכול להגיש ערר לבית המשפט נגד צו ההסגרה וליצור סחבת בהליך ההסגרה.

ניסיון העבר מלמד כי הימלטות מחלופות מעצר, כמו מעצר בית, היא לא אפשרות בלתי נמנעת. כך למשל ב-2015 מנהיגי קהילת "שובו בנים" ועבריין המין, אליעזר ברלנד, ברח להולנד ונעצר עם נחיתתו. בהמשך, שוחרר למעצר בית והיה במעקב של הרשויות בהולנד, אך כשבוע לאחר שצו ההסגרה בעניינו אושר נמלט ברלנד מהמדינה והגיע לדרום אמריקה.

עוד בוואלה!

הפרקליטות הצבאית ערערה על עונשו של קצין חיל הים שאנס בת 70: "משדר מסר סלחני"

לכתבה המלאה
שי אביטל. אינסטגרם, צילום מסך
עשרות תלונות נגדו. שי אביטל/צילום מסך, אינסטגרם

אביטל נעצר כשיצא ממסעדה בלב אמסטרדם וזוהה ברחוב על ידי נציגת המשטרה. צו המעצר נגדו הוא בגין מעשים מגונים בשתי מתלוננות. עד כה הוגשו נגדו 26 תלונות, אך רק שתיים מהן עשויות להבשיל לכתב אישום, זאת בשל קשיים ראייתים וכן התיישנות של חלק מהאירועים.

המעצר היה בתיאום עם הפרקליטות ובהמשך להוצאת "הודעה אדומה" נגדו דרך האינטרפול. הוא הובא לתחנת המשטרה לאחר שהזדהה בשמו. מהמשטרה נמסר כי אביטל נעצר בתום מערב ומעקב ממושך נגדו, שנערך במסגרת פעילות משותפת של חטיבת המודיעין של משטרת ישראל ומשטרת הולנד.

ראש חטיבת המודיעין, תת-ניצב דרור אסרף, ציין כי המבצע לאיתורו של אביטל ארך כשלושה חודשים, במהלכם עקבו אחריו בכמה מדינות באירופה. בפרקליטות נתנו אור ירוק למשטרה ואף דחפו למעצרו כבר במשך תקופה, אך במשטרה החליטו לבצע את המעצר רק אתמול. המעברים בין הערים והמדינות, שבוצעו על בסיס יומי, לא אפשרו למשטרה לקבל אישור משפטי ומבצעי לביצוע הפעולה. ביום חמישי בלילה התקבל האישור - וכעבור שעה וחצי הוא נאזק והובא לתחנת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully