וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי חשף: "במבצע עלות השחר בעזה - ישראל תקפה במדינה שלישית"

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 13:33

בכנס של מרכז השלטון המקומי, אמר הרמטכ"ל כוכבי כי המבצע בעזה, שנמשך כ-55 שעות, הדגים יכולות מבצעיות, התקפיות והגנתיות. "באותו הזמן היה גל מעצרים ביהודה ושומרון - אחד המקומות המסובכים ביותר וכל הזמן הזה הגנה 360 מעלות על גבולות המדינה", הבהיר

בווידאו: כוכבי חשף שבמהלך מבצע עלות השחר ישראל תקפה במדינה שלישית/צילום: ניב אהרונסון

הרמטכ"ל אביב כוכבי חשף היום (חמישי) כי במהלך מבצע עלות השחר בעזה - ישראל תקפה במדינה שלישית. בכנס של מרכז השלטון המקומי, אמר כוכבי כי המבצע בעזה, שנמשך כ-55 שעות, הדגים יכולות מבצעיות, התקפיות והגנתיות. "באותו הזמן היה גל מעצרים ביהודה ושומרון שזה אחד המקומות המסובכים ביותר, תקיפה במדינה שלישית וכל הזמן הזה הגנה 360 מעלות על גבולות המדינה", הבהיר.

"אם אין מבצע אז יש הגנה", המשיך כוכבי. "זו משימה מורכבת מאוד שאסור לנו שתיתפס כמובנת מאליה. ראיתם את הסיכול של ג'עברי - שמונה פצצות מדוייקות שידעו להיכנס לקומה הנכונה וביצענו בהצלחה את המשימה. גם 20 חיילי גבעתי שעצרו הלילה את הפעיל - הם צריכים להיות מאוד מדויקים וברמת סיכון מאוד גבוהה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בדיון בוועדת חוץ וביטחון, כנסת, 9 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אם אין מבצע אז יש הגנה". כוכבי/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול גורם צבאי התייחס לראשונה לשימוש צה"ל בכלי טיס לא מאוישים לתקיפות וחיסולים ממוקדים במשך יותר מ-20 שנה. עד לאחרונה השימוש בכטב"מים היה אסור בפרסום, ולפני כחודש הצנזורה הצבאית התירה לדווח על השימוש הצבאי בכלי הטיס.

מנתוני צה"ל עולה כי מערך כלי הטיס המאוישים מרחוק של צה"ל ביצע במהלך מבצע "עלות השחר" יותר מ-2,000 שעות טיסה ביותר מ-100 גיחות. בטיסות ביצעו הכטב"מים תצפיות, אספו מודיעין, ותקפו עשרות מטרות, ובהן את פעילי הג'יהאד האסלאמי בכלי רכב עם 90% פגיעות מדויקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully