וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוקר של רושדי: הופתעתי ששרד, לא הייתי בקשר עם איראן

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 9:51

בראיון לעיתון "ניו יורק פוסט" מתא המעצר, האדי מטר אמר כי הוא מעריץ את חומייני, אך סירב לומר אם הפתווה שפרסם נגד מחבר "פסוקי השטן" הייתה ההשראה לניסיון הרצח שלו: "אני לא מחבב אותו כל כך, הוא תקף את האסלאם"

בווידאו: הסופר סלמן רושדי, מחבר הספר "פסוקי השטן", נדקר על במה בכנס בניו יורק/רויטרס

הצעיר שדקר את הסופר סלמאן רושדי בניו יורק אמר כי הוא הופתע לגלות שהוא שרד את התקיפה, והכחיש שהוא היה בקשר עם משמרות המהפכה של איראן. בריאיון שהעניק מהמעצר ל"ניו יורק פוסט", אמר האדי מטר כי הוא מעריץ את רוחאללה חומייני, מנהיג המהפכה האסלאמית באיראן. עם זאת, הוא סירב להגיד אם פסק ההלכה שהוציא חומייני נגד רושדי, מחבר "פסוקי השטן", שימש לו השראה למעשה.

בראיון שפורסם אתמול (רביעי) אמר מטר כי הרעיון להגיע למקום שבו דקר את רושדי התעורר כשראה ציוץ בטוויטר שהכריז על האירוע במכון צ'וטוקואה במדינת ניו יורק. רושדי בן ה-75 היה אמור לשאת הרצאה בנושא החופש האמנותי, כשמטר בן ה-24 פרץ לבמה ודקר אותו ביום שישי האחרון.

מטר סיפר לעיתון כי הוא הגיע לעיר באפלו באוטובוס, ומשם נסע בטרמפים לצ'וטוקואה. רושדי היה נתון בסכנת חיים מאז שפרסם את "פסוקי השטן" בשנת 1988. מוסלמים רבים ראו בספר הזה עלבון כלפי האסלאם, ושנה לאחר מכן הוציא חומייני פתווה הקוראת להרוג אותו. אף שבכירים איראנים שיבחו את מטר, טהראן הכחישה כי היה לה קשר לתקיפה ואמרה כי רושדי ותומכיו "אשמים".

האדי מטר, שדקר את הסופר סלמאן רושדי, אחרי מעצרו, 13 באוגוסט 2022. רויטרס
צפה בסרטונים של רושדי ביוטיוב. האדי מטר/רויטרס

"אני מכבד את האייתוללה. אני חושב שהוא אדם גדול", אמר מטר, , שהוריו היגרו לארצות הברית מעיירה שיעית בלבנון, על חומייני. "זה כל מה שאני מוכן להגיד על כך". הוא הכחיש טענות שהוא היה בקשר עם משמרות המהפכה של איראן. על רושדי הוא אמר: "אני לא מחבב אותו כל כך. הוא אדם שתקף את האסלאם. הוא תקף את מערכת האמונה שלו". לדבריו, הוא גם צפה בסרטונים של רושדי ביוטיוב, אך הודה כי קרא רק כמה עמודים מ"פסוקי השטן".

הסופר סלמאן רושדי בריאיון עם רויטרס בלונדון, 15 באפריל 2008. רויטרס
חי במחתרת במשך שנים ארוכות. רושדי/רויטרס

עורך דינו של מטר אמר שהוא לא ידע על כך שהניו יורק פוסט היה בקשר עם מרשו. "אני לא אישרתי לכל גורם חיצוני, עם או בלי סיוע של הממשל, ליצור קשר עם הלקוח שלי", אמר עורך הדין נתניאל ברון. מטר, תושב פיירוויו שבניו ג'רזי, הכחיש את האישומים נגדו בדבר ניסיון לרצח ותקיפה. הוא אמור להופיע השבוע בפני חבר מושבעים לקראת פתיחת משפטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully