וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל וטורקיה הכריזו על נרמול היחסים והחזרת השגרירים

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 14:52

לפיד וארדואן הודיעו על החזרת הנציגים הדיפלומטיים, אחרי שנים של משברים בין המדינות. לפיד: "חידוש היחסים עם טורקיה הוא נכס חשוב ליציבות האזורית ובשורה כלכלית חשובה מאוד"

בווידאו: הצהרות של לפיד ועמיתו הטורקי באנקרה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן הודיעו היום (רביעי) על נרמול היחסים בין המדינות והחזרת השגרירים. זאת אחרי התקרבות בין אנקרה לירושילם בחודשים האחרונים, שכללה פגישה בין נשיא המדינה יצחק הרצוג לארדואן באנקרה ופגישותיו של לפיד עם שר החוץ של טורקיה באנקרה ובירושלים.

לפיד אמר כי "חידוש היחסים עם טורקיה הוא נכס חשוב ליציבות האזורית ובשורה כלכלית חשובה מאוד לאזרחי ישראל. נמשיך לפעול ולחזק את המעמד הבינלאומי של ישראל בעולם". הסיכום על חידוש היחסים נעשה בשיחת טלפון שקיים אתמול מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז עם סגן שר החוץ של טורקיה, סדאת אונאל.

הרצוג בירך אף הוא. "זהו תהליך חשוב שאנו מובילים בשנה האחרונה שיוביל להתפתחות הכלכלה, התיירות וקשרי הידידות בין המדינות. שותפות ושכנות טובה במזרח הים התיכון חשובות לכולנו. בני כל הדתות - מוסלמים, יהודים ונוצרים, יכולים וצריכים לחיות בשלום", אמר נשיא המדינה.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, ונשיא טורקיה, ארדואן. רויטרס
היחסים בין המדינות ידעו משברים רבים בשנים האחרונות. לפיד וארדואן/רויטרס

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושולו, אמר כי "מינוי השגרירים הוא בין הצעדים לנרמול היחסים". במסיבת עיתונאים באנקרה, הוסיף השר כי "צעד חיובי כזה הגיע מישראל כתוצאה מאותם מאמצים, ואנחנו בטורקיה גם החלטנו למנות שגריר לישראל, לתל אביב". לדבריו, "אנחנו מתחילים בהליך לקבוע מי ימונה".

נרמול היחסים מגיע אחרי שנה של התחממות בין המדינות, במיוחד מאז הקמת ממשלת בנט-לפיד. ארדואן התבטא פעמים רבות על כך שהוא מעוניין לחמם את היחסים עם ישראל אחרי משבר מתמשך של קרוב ל-15 שנה. בכירים ישראלים אמרו שהתבטאויותיו של ארדואן מגיעות על רקע המצב הכלכלי הקשה בטורקיה, היחסים המתוחים עם ממשל ביידן וההתחזקות במעמדה האזורי של ישראל בעקבות הסכמי אברהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully