וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן בירך את לפיד על כניסתו לתפקיד: "היחסים חשובים"

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 22:25

ראש הממשלה שוחח עם נשיא טורקיה ואיחל לו חג שמח לרגל חג הקורבן. השניים הדגישו כי יחסי המדינות בעלי חשיבות רבה לביטחון, לכלכלה וליציבות במזרח התיכון. "הביעו תקווה לשיפור נוסף ביחסים". מאוחר יותר דיבר רה"מ גם עם נשיא מצרים, איתו סיכם לקדם פגישה קרובה

ראש הממשלה יאיר לפיד, ישיבת ממשלה, 10 ביולי 2022. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
בירך את ארדואן לרגל החג. לפיד/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה, יאיר לפיד שוחח הערב (ראשון) עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שבירך אותו על כניסתו לתקפיד ואיחל לו הצלחה. ראש הממשלה בירך את הנשיא בברכת חג שמח, שלום ושגשוג לכל העם הטורקי. בנוסף, לפיד הודה לארדואן על שיתוף הפעולה בין המדינות בנושא סיכול הניסיונות להתקפות טרור נגד ישראלים בטורקיה.

שני המנהיגים הדגישו בשיחה כי יחסי ישראל וטורקיה הם בעלי חשיבות רבה לביטחון, לכלכלה וליציבות במזרח התיכון. השניים בירכו על הסכם התעופה החדש שנחתם לפני מספר ימים בין המדינות והביעו תקווה לשיפור נוסף ביחסים בין המדינות.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במסיבת עיתונאים בקייב, 3 בפברואר 2022. AP
בירך את לפיד על כניסתו לתפקיד. ארדואן/AP

לפני כחודשיים נפגש לפיד עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'אבושולו. בסיום הפגישה אמר לפיד כי שתי המדינות הסכימו לחדש את פעילות הוועדה הכלכלית המשותפת שלא פעלה בשנים האחרונות וכן להתחיל לעבוד על הסכם תעופה אזרחית חדש. עם זאת, השניים לא הזכירו את סוגיית החזרת השגרירים לאנקרה ולתל אביב.

עוד בוואלה!

ביידן: ביקורי במזרח התיכון הוא סמל לקידום הנורמליזציה בין ישראל והעולם הערבי

לכתבה המלאה
שר החוץ יאיר לפיד בפגישה  עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, 12 בדצמבר 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד בפגישה עם א-סיסי, דצמבר האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

מאוחר יותר שוחח לפיד עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שבירך אותו גם הוא על כניסתו לתפקיד ראש הממשלה. כמו כן דנו על היערכות לביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שיתקיים השבוע, והתייחסו לסוגייה הפלסטינית ולצורך ברגיעה.

בנוסף דיברו השניים על ההשלכות של מלחמה באוקראינה בנושא ביטחון המזון, וכן התייחסו לכתבה על קבר האחים של החיילים המצרים במלחמת ששת הימים שפורסמה בשבוע שעבר. רה"מ ציין כי הנחה את המזכיר הצבאי האלוף אבי גיל לבדוק את הסוגיה לעומק ולעדכן את הגורמים במצרים. בסיום השיחה השניים סיכמו לקדם פגישה ביניהם בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully