וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף של המשטרה: כך טייל המחבל ברחבי ירושלים אחרי הפיגוע

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 12:23

על אף המחסומים שנפרסו ותגבור הכוחות, המשטרה חיפשה אחר המפגע במשך שעות. מהחקירה עולה כי הסתתר במשאית ונסע בה עד למערב העיר, לאחר שככל הנראה הבין שמחפשים אחריו באחד הכפרים הסמוכים לזירת האירוע. אחרי שעות של מצוד, עלה על מונית והסגיר את עצמו בתחנה בדרום העיר

בווידאו: פיגוע ירי בירושלים/צילום: מד"א, שלומי הלר, רוני כנפו, דוברות ביה"ח שערי צדק, רויטרס, ודוברות המשטרה

מחקירת פיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים עולה הבוקר (שני) כי על אף המחסומים שנפרסו ולמרות תגבור הכוחות, המחבל אמיר סידאווי, נמלט לכפר סילוואן סמוך לזירת האירוע. הוא עלה על משאית נוסעת, הסווה את עצמו מאחורי ברזנט וחצה את העיר ממזרח למערב.

אחרי שישה ק"מ, כשהיה קרוב לשכונת בית הכרם, ירד מהמשאית והסתתר עד הבוקר במקום מחבוא. המחבל לקח איתו את הנשק בזמן מנוסתו. שעות לאחר מכן, נסע במונית בעוד שהנהג לא מודע שמדובר במחבל שנושא אקדח. סידאווי הגיע לתחנת משטרה בדרום העיר והסגיר את עצמו.

נתיב הבריחה של המחבל מירושלים 15 באוגוסט 2022. ללא, אתר רשמי
הסגיר את עצמו. המחבל אמיר סידוואי/אתר רשמי, ללא

אחרי הדיווח על אירוע הירי, המשטרה הציבה עשרות מחסומי בדיקה באזור מזרח ירושלים ובצמתים מרכזיים בעיר, על מנת לשלול הימלטות של המחבל ואפשרות שינסה לפגוע בתושבים נוספים. בנוסף, בעקבות הערכות שהמחבל נמלט לסילוואן, הוזרמו מאות שוטרים לכפר. סידאווי ככל הנראה הבין כי כוחות הביטחון במצוד אחריו, והחליט לעלות להתחבא במשאית.

בתוך כך, המרכז הרפואי שערי צדק עדכן הבוקר כי חל שיפור במצבם של הנפגעים שנפצעו קשה בפיגוע. על פי הודעת בית החולים, מצבם התייצב במהלך הלילה וכבר לא נשקפת סכנה לחייהם. מצבו של הפג גם במגמת שיפור וניכר כי חלה התייצבות. בבתי החולים הדסה מאושפזים עדיין שני פצועים. בהדסה הר הצופים מאושפז אלעזר בן ה-19, שהוא ואחיו נפצעו קל מירי בכתף, כשהמתינו לאוטובוס. בעין כרם מאושפז צעיר בן 20 במצב בינוני, שנמצא בהכרה מלאה וסובל מפגיעות ירי בצוואר וביד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully