וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג המונית שהסיע את המחבל מירושלים למשטרה: "ניידות יצאו אחריי ומצאו את האקדח"

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 19:19

שלום הרוש, סיפר לוואלה על הנסיעה שהתבררה בדיעבד כמפחידה במיוחד. לדבריו, המחבל אמיר סידאווי שפצע בלילה שמונה בני אדם, עלה למונית ברחוב בייט בירושלים, ליד בית החולים שערי צדק - וירד ממנה כעבור 12 דקות בתחנת המשטרה, שם הסגיר עצמו. "ההרגשה לא טובה"

בווידאו: פיגוע ירי בירושלים/צילום: מד"א, שלומי הלר, רוני כנפו, דוברות ביה"ח שערי צדק, רויטרס, ודוברות המשטרה

שלום הרוש, נהג המונית שהסיע הבוקר (ראשון) את המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים לתחנת המשטרה, סיפר לוואלה על הנסיעה שהתבררה בדיעבד כמפחידה במיוחד. לדברי הרוש, המחבל אמיר סידאווי, בן 26 ממזרח ירושלים, עלה למונית ברחוב בייט בירושלים, ליד בית החולים שערי צדק.

"אספתי אותו בשבע ועשרים בבוקר, הורדתי אותו בשבע שלושים ושתיים עם חשבונית", שחזר. "הוא רצה להגיע לתחנת המשטרה, ושם הורדתי אותו. אחר כך ניידות יצאו אחריי ועשו חיפוש אצלי, ומצאו את האקדח של הרוצח".

נהג המונית שהסיע את המחבל שביצע פיגוע ירי בירושלים 14 באוגוסט 2022. באדיבות המצולמים
הרוש על רקע המונית, היום/באדיבות המצולמים

"קיבלתי חיזוקים מכל מדינת ישראל", המשיך, אך אמר - "ההרגשה לא טובה. לקחו את הנשק ואת המונית. לא מספיק שלוש שעות שהפסדתי בבוקר בגלל החקירה?". לדבריו נמצאו אצלו במונית אקדח וסכין. "רציתי לצלם אותם, אבל במשטרה אמרו לי שזה יהרוס את החקירה", אמר.

בתוך כך, המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של סידאווי ב-12 ימים. הוא חשוד בתכנון מעשה טרור, ניסיון רצח וחבלה המנסה לגרום למותו של אחר. הוא מכחיש את המיוחס לו. במקביל, במשטרה פתחו בבדיקה בליסטית על מנת לוודא שהירי בוצע באמצעות האקדח שנתפס במונית. מבדיקה שנערכה למחבל, שעבד בריתוך, הוא בעל עבר פלילי. לפי חשבון הפייסבוק שלו - אתמול הוא עוד התעניין בחדר כושר בשכונה יהודית בעיר.

עוד בוואלה!

המחבל מהפיגוע בירושלים הסגיר את עצמו: "הרגיש את הלחץ"

לכתבה המלאה
אמיר סידאווי, המחבל שחשוד בביצוע פיגוע הירי ירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
סידאויי/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בפיגוע שביצע סידאווי נפצעו שמונה בני אדם, בהם שניים במצב קשה. לדברי גורמי ביטחון, "הוא הרגיש את הלחץ עליו ועל סביבתו הקרובה" בעקבות המצוד המתהדק של כוחות הביטחון. "עלינו על הבית של האח והאחות שלו, סגרנו את כל המקומות שהוא יכול היה לחשוב לברוח אליהם. כולל גם מחוץ לגזרת ירושלים. הלחץ עליו הביא לכך שהוא הסגיר את עצמו". שלושה מבני משפחתו נעצרו, בהם אמו.

הפיגוע התרחש בשתי זירות, הסמוכות זו לזו. הראשונה, היא ברחוב מעלה השלום, בו נסע האוטובוס. במהלך הנסיעה עצר הנהג בכדי לסייע לנוסע בכיסא גלגלים לעלות אל האוטובוס. באותו הרגע, הגיח המחבל וניצל את הדלתות הפתוחות בכדי לירות לעבר נוסעי האוטובוס. זירת הפיגוע השנייה הייתה ברחוב מעלה שזך בכניסה לחניון קבר דוד המלך, שם ירה המחבל אל עבר רכב פרטי.

המונית שלקחה את אמיר סידאווי, המחבל שחשוד בביצוע פיגוע הירי ירושלים. אדר אלרום, תמונות גולשים
"נתתי לו קבלה", המונית נעצרת בידי המשטרה/תמונות גולשים, אדר אלרום

"היה הרבה בלאגן, אנחנו זוכרים הרבה פאניקה וצרחות", סיפרו רועי ונפתלי, שנסעו באוטובוס בזמן הפיגוע. "עלינו שנינו בתחנה של הכותל והתיישבנו בספסל האחורי. פתאום האוטובוס עצר בפתאומיות. שמנו לב שהנהג פתח את הדלתות ועזר לנוסע בכיסא גלגלים לעלות. בשלב הזה הגיע המחבל והחל לירות אל האוטובוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully