וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עורך דין של טראמפ הצהיר לפני הפשיטה כי כל המסמכים הושבו לממשל

בניו יורק טיימס דווח כי אחד מפרקליטיו של נשיא ארה"ב לשעבר חתם על תצהיר בעת שבכיר במשרד המשפטים הגיע לאחוזתו בפלורידה כדי להסדיר את הטיפול במסמכים. עם זאת, ה-FBI איתר עוד 11 קבצים של מסמכים סודיים בפשיטה, כך שייתכן שטראמפ וצוותו הסתירו מידע

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

אחד מעורכי דינו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ חתם בחודש יוני על תצהיר שלפיו כל החומרים המסווגים שהוחזקו במעונו של טראמפ הוחזרו לממשל - כך דווח היום (שבת) בעיתון ניו יורק טיימס.

על פי הדיווח, ג'יי בראט, בכיר במשרד המשפטים, ביקר ביוני באחוזת מאר-א-לאגו של טראמפ בפלורידה, שם הוא נפגש עם שניים מעורכי דינו כדי לדון בטיפול במסמכים המסווגים. במעמד הזה חתם עורך הדין על המסמך. אם אכן קיים תצהיר כזה, ייתכן שטראמפ והצוות שלו הסתירו מידע לגבי המסמכים המסווגים שהיו בביתו. הדיווח לא אומת על ידי מקורות אחרים, ומשרד המשפטים סירב להגיב לשאלות בנושא.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יוצא מביתו בניו יורק, 10 באוגוסט 2022. רויטרס
טוען ל"רדיפה פוליטית". טראמפ יוצא מביתו בניו יורק, בשבוע שעבר/רויטרס

על פי צו החיפוש של ה-FBI, שפורסם אתמול, טראמפ נתון לחקירה פדרלית בחשד להפרת חוק הריגול, האוסר לרגל עבור מדינה אחרת או לטפל שלא כהלכה במסמכים ביטחוניים, כולל שיתופם עם אנשים שאינם מורשים לקרוא אותם. לפי משרד המשפטים, סוכני ה-FBI שפשטו על האחוזה של טראמפ השבוע לקחו עמם 11 הקבצים של מסמכים מסווגים, חלקם עם סיווג "סודי ביותר".

דוברו של טראמפ, טיילור בודוויץ', מתח ביקורת על ה-FBI ומסר הצהרה שלפיה מדובר ב"פשיטה חסרת תקדים ובלתי נחוצה", שהיא לדבריו "חלק מציד מכשפות של המפלגה הדמוקרטית". בודוויץ' לא אישר ולא הכחיש את הדיווח בניו יורק טיימס.

פשיטת ה-FBI על ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
ה-FBI פושט על ביתו של טראמפ, שלישי/רויטרס

ראשי ועדת המודיעין של בית הנבחרים ביקשו מראש קהילת המודיעין, אווריל היינס, לבחון את הנזק שנגרם לביטחון הלאומי כתוצאה מכך שהמסמכים היו במעונו של טראמפ. "בהתנהגותו של טראמפ היה כדי לסכן באופן חמור את הביטחון הלאומי. עניין זה דורש בחונה מלאה והמשך חקירה", אמרו ראשי הוועדה, שניהם נציגי המפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully