וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחולצות טריקו, מכנסי דגמ"ח ובלי נשק: פרטים חדשים על הפשיטה באחוזת טראמפ

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 13:07

על פי דיווח, החיפוש קרה בעקבות טיפ על מסמכים מסווגים נוספים שנמצאים בנכס שלא כחוק. הסוכנים התמקדו בשלושה חדרים - חדר שינה, משרד ומחסן, אמר אחד המקורות.בסוף היום, הסוכנים העמיסו כעשרה ארגזים מלאים, אמרו כמה מקורות. הארגזים הועברו למשרד השטח של ה-FBI במיאמי

הפשיטה של ה-FBI על אחוזתו בפלורידה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ביום שני יצאה לפועל בעקבות פיסת מידע שנמסרה לחוקרים לגבי האפשרות שיש מסמכים מסווגים נוספים במאר א-לאגו, כך דיווח היום (חמישי) "וול סטריט ג'ורנל".

בינואר, נאלץ הנשיא לשעבר להחזיר כ-15 ארגזים מלאים במסמכים שהוציא מהבית הלבן עם עזיבתו, לארכיון הלאומי - כפי שנדרש בחוק. עם זאת, לאחר קבלת הטיפ ביוני, התעורר החשד כי חומרים נוספים שלא נמסרו בחזרה נמצאים בנכס היוקרתי - וכי נציגי טראמפ לא היו כנים לגמרי עם החוקרים, לדברי מקור המקורב לנושא.

על פי הדיווח, חוקרים של ה-FBI ושל משרד המשפטים האמריקני נפגשו ב-3 ביוני עם עורכי דין של טראמפ במאר א-לאגו וביקשו עוד מידע לגבי חומר מסווג שנלקח לאחוזה לאחר עזיבתו של טראמפ את הבית הלבן. הפגישה נערכה ברוח טובה ועורכי הדין שיתפו פעולה עם הסוכנים, ועל פי עוזרי טראמפ, הנשיא לשעבר אפילו הגיע לפגישה ולחץ ידיים עם הסוכנים. "אני מעריך את העבודה שאתם עושים", הוא אמר לדברי מקור. "יידעו אותנו לגבי כל דבר שאתם צריכים", אמר טראמפ.

חמישה ימים לאחר מכן, עורך הדין של טראמפ, אוון קורקורן, קיבל מייל ממשרד המשפטים שבו התבקש להחליף את המנעול שהותקן בחדר שבו אוחסנו המסמכים למנעול גדול יותר. קורקורן נענה לבקשה והמנעול בחדר הוחלף יממה לאחר מכן. זאת היתה התקשורת האחרונה בין הצדדים עד לפשיטה, אמר המקור ל"וול סטריט ג'ורנל". רק לאחר הפגישה ביוני, "מקור שמעורה בנושא אמר לחוקרים כי יש אפשרות שעוד מסמכים מסווגים אוחסנו בנכס", דיווח הג'ורנל. ב-22 ביוני טראמפ קיבל צו למסירה של סרטי מצלמות האבטחה מאחוזה. הבקשה נענתה גם כן, על פי גורם רשמי.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מגיע למגדלי טראמפ בניו יורק, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
במהלך הפשיטה, טראמפ היה בניו יורק/רויטרס

בבוקר ה-8 באוגוסט, סוכנים חדשים הגיעו לאחוזה והחלו לחפש מסמכים. צו החיפוש, שנחתם על ידי שופט במחוז פאלם ביץ', התייחס לאפשרות של הפרת החוק לגבי מסמכים מסווגים.

הסוכנים של ה-FBI קיבלו הוראות להיות זהירים ככל האפשר במהלך החיפוש בבית, הם לבשו בגדים אזרחיים ולא נשאו נשק, על פי מקורות. השירות החשאי קיבל עדכון לגבי הפשיטה, ולאחר מכן עודכנו עורכי הדין של טראמפ. באחוזה עצמה, ה-FBI ביקש כמה דברים, על פי אחד המקורות, כולל תרשים של האחוזה הגדולה, כמו גם לכבות את מצלמות האבטחה בנכס למען ביטחון הסוכנים.

לבושים החולצות טריקו ומנכסי דגמ"ח, הסוכנים התמקדו בשלושה חדרים - חדר שינה, משרד ומחסן, אמר אחד המקורות. דבר החיפוש לא פורסם בתקשורת ונחשף רק לאחר ציוץ של בלוגר מפלורידה ולאחר ההצהרה שפירסם טראמפ עצמו.

בסוף היום, הסוכנים העמיסו כעשרה ארגזים מלאים, אמרו כמה מקורות. הארגזים הועברו למשרד השטח של ה-FBI במיאמי. עוד דווח כי בימים מאז הפשיטה, טראמפ יצר קשר עם עורכי דין כדי לבדוק אם ייצגו אותו בנושא, סימן לחשש מפני צרות משפטיות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully