וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות הציבורית בפוריידיס: הסתיימה חקירת ראש המועצה והמנכ"ל

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 4:08

היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 סיימה את חקירתה בעניין בדיקת החשד לעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון והפרת אמונים שבוצעו לכאורה בכירים במועצה. עם סיומה של החקירה, הועבר התיק לפרקליטות והחלטה תתקבל בהמשך. מרעי: "כל מה שעשיתי היה עבור התושבים"

משרדי להב 433, 15 במרץ 2021. שלומי גבאי
"החלטה תתקבל בהמשך". משרדי להב 433/שלומי גבאי

היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, הודיעה היום (רביעי) כי סיימה את חקירתה בעניין בדיקת החשד לעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון שבוצעו לכאורה על ידי ראש המועצה המקומית פוריידיס איימן מרעי וכן מנכ"ל המועצה ובעלי תפקידים נוספים. עם סיומה של החקירה, הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות וההחלטה בנושא תתקבל בהמשך.

החקירה הסמויה שארכה כמה חודשים כחלק ממאבק יאח"ה בעבירות של טוהר המידות ושחיתות ציבורית, עברה לשלב הגלוי שלה באוגוסט בשנה שעברה. אז, נעצרו כלל החשודים, נערכו חיפושים ונתפסו חומרים הקשורים לעבירות שנחקרו. כמו כן נתפס רכב מסוג ב.מ.וו בחזקת משפחת מרעי. בהמשך, מעצרם של החשודים הוארך בבית משפט השלום בראשון ושם נקבעו להם התנאים המגבילים עם שחרורם.

על פי המיוחס להם, החשודים ניצלו לכאורה את מעמדם ואת תפקידיהם על מנת לקבל טובות הנאה מקבלנים ואנשי עסקים. בתמורה לכך הם קידמו במועצה את האינטרסים העסקיים של האחרונים, בתוך שגרמו להם לזכות במכרזים לביצוע פרויקטים שונים בפוריידיס. מהמשטרה נמסר כי "במעשיהם אלו, מעלו נבחרי הציבור בתפקידם ופעלו בניגוד עניינים, לאו דווקא לטובת הציבור".

איימן מרעי ראש מועצת פוריידיס. ראובן קסטרו
"כל מה שעשיתי היה עבור התושבים". מרעי/ראובן קסטרו

עוד נמסר כי במסגרת החקירה והתפתחויות שחלו בה נחקרו "מעשה מרמה בנסיבות מחמירות של ראש המועצה, שהטעה במכוון את הועדה לתכנון ובניה של יישובי הברון". מהמשטרה נמסר כי "עלה גם חשד לביצוע עבירות מיסוי של ראש המועצה עוד טרם כניסתו לתפקיד, והן נחקרו בשיתוף פעולה עם רשות המיסים".

החקירה לוותה על ידי המדור הפלילי בפרקליטות במחוז חיפה. בכפר מצפים לסוף לפרשה הזו, בין היתר על רקע הבחירות המקומיות שייערכו בעוד שנה וחצי.

ראש המועצה אימן מרעי נותר אופטימי ומסר כי הוא בטוח שלא יוגש כתב אישום. "אני בטוח שלא יוגש כתב אישום כיוון אני מכיר את עצמי ויודע מה עשיתי", אמר מרעי. "כל מה שעשיתי תמיד היה עבור התושבים, עבור הכפר ועבור המועצה המקומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully