וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג נעצר בחשד לעבירות שחיתות

עודכן לאחרונה: 12.8.2022 / 11:39

ביהמ"ש האריך בשישה ימים את מעצרו של ראש העיר שנעצר הבוקר יחד עם מנכ"ל העירייה ושני חשודים נוספים, בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. גרינברג חשוד כי במהלך הבחירות המקומיות בעלי עניין העבירו מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות שלו תמורת קידום עסקיהם

בווידאו: כנס עסקים וחדשנות נערך בפתח תקווה/יח"צ

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג, מנכ"ל העירייה ושני חשודים נוספים נעצרו הבוקר (רביעי) בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים - כך התיר בית המשפט לפרסום, לאחר שהוארך מעצרו בשישה ימים. הם חשודים גם ברישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

בדיון אמר נציג המשטרה כי החקירה החלה לפני כמה חודשים באופן סמוי, והצביע על מספר רב של מעורבים וחשודים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של ראש העיר בתשעה ימים. מהדיון עולה כי החוקרים כי הגיעו לביתו של ראש העיר הבוקר בשעה 6:00, אך בהיעדר מענה הגיעו למשרדי העירייה שם הוא אותר. נציג המשטרה טען כי יש אינדיקציה לכך שגרינברג שיבש את החקירה בתקופה האחרונה, לאחר שעוכב לחקירה לפני כחודש. במשטרה טוענים כי במוקד החקירה מצויים חומרים שהגיעו למבקר המדינה. השופט קבע כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד", לפני שהאריך את מעצרו.

בפרשה, שבמשטרה מכנים אותה "תקווה לטוב", נעצרו גם משה סעדון, איש עסקים תושב העיר, ורון עומסי החשוד במתן שוחד לראש העיר רמי גרינברג. מעצריהם הוארכו בשישה ימים. לפי המשטרה, בתקופת הקמפיין הבחירות ב-2018 העניק עומסי שירותי פרסום ברשתות החברתיות לגרינברג מבלי לקבל תמורה כספית. עם זאץ לטענת סנגורו - הוא קיבל על כך תשלום. במהלך הדיון אמר עומסי לשופט כי אחד החוקרים הציע לו במהלך החקירה לגייס אותו כעד מדינה.

רמי גרינברג ראש עיריית פתח תקווה. ראובן קסטרו
חשוד שניסה לשבש את החקירה אחרי שעוכב לפני כחודש. רמי גרינברג/ראובן קסטרו

בדיון מחה סנגורו של גרינברג, עו"ד עפר ברטל על ההחלטה לעצור את ראש העיר וכן על תזמון המעצר, יום הפריימריז בליכוד, המפלגה בה חבר גרינברג. על כך ענה השופט כי המעצר נדחה בגלל המצב הביטחוני בשבוע האחרון. "מדובר בראש רשות גדולה, של כמעט רבע מיליון איש", אמר ברטל בדיון. "אז לוקחים ראש עיר ועושים לו מסדר בושה שנה לפני הבחירות, כשעושים את זה פעם אחת ולאחר מכן פעם נוספת אחרי שלושה שבועות. ככה מורידים את הראש של בן אדם. הוא נקרא ללהב בשעות הבוקר, זה תענוג מאוד מפוקפק ועושים את זה פעמיים. זה לא ראוי".

השופט אמר כי "אין פה מסדר בושה, אולי היחידה החוקרת עיכבה אותו ושחררה כדי לראות מה יקרה", בהתייחס לטענות המשטרה על שיבוש חקירה של גרינברג לאחר עיכובו. "הם זרקו את האבן חזרה, אי אפשר לטעון לשיבוש. מדובר באדם שהיה שוטר, הדבר האחרון שהוא יעשה זה לשבש חקירה", ענה עו"ד ברטל.

חקירת המשטרה החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018, בעלי עניין העבירו כספים בסך מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות של גרינברג לראשות העיר - ובתמורה לכך, הבטיח להם האחרון שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו. החקירה מתנהלת בשיתוף יחידת יהלום של רשות המיסים ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

לפי הודעת המשטרה, היא תמשיך "לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותבצע חקירה במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".

עורך דין אבי עמירם המייצג את משה סעדון מסר כי "הקשר בין מרשי לבין רמי גרינברג ראש העיר היה חוקי למהדרין גובש בכתב על ידי עו"ד ואף הועבר למבקר המדינה. ומעבר לך כל שאר החשדות הם להד"ם".

משרדי להב 433, 15 במרץ 2021. שלומי גבאי
משרדי להב 433/שלומי גבאי

לפני כחודש נחקר גרינברג בחשד לסחיטה באיומים ושוחד. החקירה החלה לפני כשנה בעקבות תלונה, לפיה ראש העיר פתח תקווה דרש את פיטורי מתנגדיו, או של בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות. שלושה ממקורביו אף חשודים שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully