וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת פוריידיס הוא הבכיר שנעצר בצפון בחשד לעבירות שחיתות

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 11:27

איימן מרעי הוא נבחר הציבור שנעצר בחשד שקיבל סכומי כסף וטובות הנאה בתמורה לקידום מכרזים בתחום הרשות. ביישוב הופתעו ממעצרו של ראש המועצה האהוב, אך עם זאת חלק ממתנגדיו הזכירו כי בעבר התפוגגו תיקים שלא טופלו כראוי ונסגרו מחוסר עניין לציבור

נבחר הציבור הבכיר שנעצר ביום שני בצפון בחשד לעבירות שחיתות הוא ראש המועצה המקומית פוריידיס, איימן מרעי. בית משפט השלום בראשון לציון האריך מעצרו עד יום ראשון הבא. בהחלטתו, קבע השופט טל ענר כי קיים חשד סביר הקושר אותו לעבירות המיוחסות לו תוך שהפנה לדוח הסודי שהובא בפניו על ידי חוקרי להב 433 שעצרו אותו.

מרעי נעצר בחשד שקיבל שוחד מבעלי אינטרסים על רקע הטיית מכרזים לטובתם. בנוסף לכך, הוא חשוד שקיבל החלטות תכנוניות לטובת קבלנים בתמורה לטובות הנאה, וכן בהלבנת הון ושוחד בחירות המתמקד בטענות לתשלום לבוחרים על מנת שיצביעו למפלגת הליכוד.

יחד עם ראש המועצה מרעי נעצרו שני עוזרים המקורבים לו, עובדי המועצה המקומית וכן קבלנים ואנשי עסקים הפועלים בכפר. החוקרים חושדים בעבירות כלכליות בהיקף של כמיליון שקל ונטילת שוחד בהיקף של כ 700-800 אלף שקלים.

איימן מרעי ראש מועצת פוריידיס. ראובן קסטרו
עבירות כלכליות בהיקף של מיליון שקל. מרעי/ראובן קסטרו

ביישוב עצמו הופתעו ממעצרו של ראש המועצה האהוב מהפרשייה שנחשפה. למרעי יש אוהדים רבים ביישוב המשוכנעים כי מדובר בחשדות לא מבוססים המגיעים מיריביו הפוליטיים. "מי שעושה טעות שישלם", אמר לוואלה! מנגד פוליטיקאי מקומי מהאופוזיציה, "מקווים שהצדק ייצא לאור. זה היה צפוי להגיע יום אחד".

עם זאת, רבים מזכירים כי לא אחת החשדות לשחיתות ציבורית שחושפת יאח"ה מתפוגגים בסופו של דבר. גם אותו איש אופוזיציה מזהיר, "בעבר היו דברים גם כאן. ב-2009 נעלמו מאות אלפי שקלים, אבל יש לנו משרד פנים ומשטרה שלא פעלו למרות כל ההוכחות שהוצגו בפניהם, עשו ביקורות, עשו חקירות ובסוף סגרו את התיקים 'מחוסר עניין לציבור'".

בפוריידיס חיים כ-14 אלף תושבים. איימן מרעי מכהן מ-2018, אז ניצח ברוב של 55.28% (4,437 קולות) את עו"ד אחמד ברייה, שזכה לכהן רק כשנתיים. מרעי הלך בדרכי אביו, יונס "אבו כמאל" מרעי, שכראש מועצה גייס לליכוד תמיכה בכפר וזכה מממשלות הליכוד לתקציבי פיתוח ולהקצאת קרקעות לבנייה למגורים. על רקע החשדות חלק מאנשי הציבור ביישוב הצהירו כי יעתרו לחקירה ולביטול תוצאות ההצבעה.

להב 433. ראובן קסטרו
לא אחת החשדות מתפוגגים. משרדי להב 433/ראובן קסטרו

הפרשה הנוכחית באה על רקע מתיחות רבה בכפר בין ראש המועצה המכהן לבין ראש המועצה הקודם שהתגלגלה להתנצחויות קשות בין השניים ברשתות החברתיות. בחודש ינואר, בבית משפט השלום בחיפה, חייבה השופטת מרים קלמפנר-נבון את ראש המועצה המכהן לשלם לראש המועצה הקודם 150 אלף שקלים, וחייבה אותו לפרסם בפייסבוק כי לא הוכיח את אמיתות טענותיו כנגדו.

סניגוריו של מרעי, עורכי הדין אסף בנמלך ואורי קורב אמרו כי מרעי "משתף פעולה עם החוקרים באופן מלא, נותן תשובות מפורטות לשאלותיהם, מכחיש מכל וכל את המיוחס לו ומשוכנע כי בהמשך החשדות יתפוגגו כלא היו".

לטעמם, הארכת מעצרו אינה מידתית ואינה לוקחת בחשבון כי מדובר באדם נורמטיבי וללא כל עבר פלילי ובעיקר אינה מתחשבת ברקע הבריאותי שלו. הם ערערו על ההחלטה, כשהערעור יישמע בצהריים, ובהמשך צפויים להישמע גם ערעורים של חשודים אחרים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully