וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שעל שמו נקרא זילי הכלב שנהרג בקרב בשכם: "פלסטינית בת 5 נהרגה, האדישות הורגת"

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 16:37

בן זילברשטיין, שאילף את הכלב שנהרג בפעילות הימ"מ בשכם, פרסם פוסט בו מתח ביקורת על העיסוק המופרז במותו. "האדישות למוות של ילדה מעציב אותי. חיים במציאות בה המוות של הכלב תופס הד תקשורתי גדול יותר, מציאות בה לא מנסים לפתור את הסכסוך, אלא רק לנהל אותו"

בווידאו: תיעוד נדיר מפעילות מבצעית של לחומי הימ"מ בשכם/צילום: דוברות המשטרה

בן (זילי) זילברשטיין, לוחם צה"ל שעל שמו נקרא הכלב זילי שנהרג בפעילות הימ"מ בשכם, פרסם הבוקר (רביעי) פוסט בפייסבוק שבו הביע ביקורת על היחס שקיבל מות הכלב מהתקשורת, לעומת מותה של ילדה בת 5 בעזה, שקיבל יחס מינורי בלבד. "כמות ההתייחסויות אליו בתקשורת, מראש הממשלה ועד אחרון חברי הכנסת, היא ככמות ההודעות שאני מקבל על ההשתתפות בצערי", כתב זילברשטיין, שאילף בזמנו את הכלב כשנכנס לשירות.

"אני חייב להודות שבתור התחלה חשתי תחושות מעורבות בנוגע לסיפור, מצד אחד עצב על אובדן של כלב שהכרתי מהיום שבו הוא הומלט, וגאווה לכך ששמו מופץ בפי רבים ורבות כל כך ומוזכר כ'גיבור', ומצד שני מעין תחושת חמיצות פנימית שכן הבוקר דיברתי עם קולגה שלי שגרה בשכם, שסיפרה לי שהיא לא יצאה מהבית עד 12:00 בגלל החרדה מקולות הירי והפיצוצים שנשמעו ליד ביתה הבוקר, וכמו כן על מספר הפצועים האדיר בפעילות כוחות הביטחון בשכם", המשיך זילברשטיין. "זו מציאות שבה צה"ל יודע שהטיל שהרג כמה אזרחים בעזה הוא טיל שירה בעצם הג'יהאד והוא מגיב על כך מהר, אבל כשהוא יודע שהטיל שהרג ילדים הוא שלו, פתאום יש שקט. אף אחד לא מתנצל, לא מפרסם את שמה. האדישות הזו הורגת".

הכלב זילי שנהרג בפעולה של צה"ל וימ"מ בשכם, 9 באוגוסט  2022. דוברות משטרת ישראל
הכלב זילי שנהרג בפעולת הימ"מ בשכם/דוברות משטרת ישראל

זילברשטיין הביע את מורת רוחו מהמציאות בה לא מנסים לפתור את הסכסוך, לדבריו. "אני לא בדיוק יודע מי הם 40 האנשים שנפצעו היום בבוקר, אם הם היו מעורבים בפעילות טרור או לא. אבל זו בדיוק חלק מהבעיה. המציאות שבה אנו חיים היא מציאות שכלב ישראלי שנהרג תופס יותר הד תקשורתי מילדה בת 5 פלסטינית שנהרגה בעזה. זו מציאות בה לא מנסים לפתור את הסכסוך, אלא רק לנהל אותו. מציאות שתביא לעוד המון הרוגים - כלבים, חיילים ואזרחים".

"אני אמנם איש של כלבים, אבל אני גם איש של אנשים. מוות של ילדה בת 5 מעציב אותי, האדישות למוות שלה מעציב אותי. ואישה מבוגרת, שהיא חברה קרובה מאוד שלי, שחיה תחת כיבוש ומפחדת לצאת מביתה, צובטת לי יותר בלב מאשר כלב שנהרג כשהיה בפעילות מבצעית", המשיך וסיכם: "אהבתי את זילי. ואני יודע שהוא עשה המון דברים טובים כדי לשמור עליי ועל חבריי, גם בצבא וגם מחוצה לו. וגם עכשיו - אני מקווה שהוא עוזר לי להעלות נושא שחשוב לי שידובר ושאני מקווה שאפילו יגן טוב יותר עליי ועל חבריי בעתיד".

עוד בוואלה!

דקה אחר דקה: כך חוסל פעיל הג'יהאד הצעיר בשכם

לכתבה המלאה

כוחות הביטחון חיסלו אתמול בשכם את פעיל הג'יהאד האסלאמי איברהים אל נאבולסי בן ה-18. תחילה ניסו הכוחות לעצור את המחבל, שחולייתו חוסלה בפברואר, אך במקום התפתחו חילופי אש עם פלסטינים, במהלכן נפצעו כ-14 פלסטינים, ונהרג הכלב זילי, ששימש כעזר לשירות במשך 9 שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • ימ"מ
  • שכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully