וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקה אחר דקה: כך חוסל פעיל הג'יהאד הצעיר בשכם

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 18:05

תחילה ניסו כוחות הביטחון לעצור את המחבל איברהים אל נאבולסי בן ה-18, שסחף אחריו צעירים להתנגדות אלימה, אך במקום התפתחו חילופי אש עם פלסטינים. לבסוף, ירו הכוחות טיל נ"ט לדירה בה שהה - ירי ממנו נהרג. כלב סיור שנשלח לוודא את המוות נורה ונהרג בידי מחבלים

בווידאו: תיעוד נדיר מפעילות מבצעית של לחומי הימ"מ בשכם/צילום: דוברות המשטרה

כוחות הביטחון חיסלו הבוקר (שלישי) בשכם את פעיל הג'יהאד האסלאמי איברהים אל נאבולסי בן ה-18. תחילה ניסו הכוחות לעצור את המחבל, שחולייתו חוסלה בפברואר, אך במקום התפתחו חילופי אש עם פלסטינים.

ב-05:30 מתקבל מידע מודיעני של שירות הביטחון הכללי על מקום דירת המסתור של המבוקש בעיר העתיקה של שכם. המשימה מוטלת על הימ"מ.

ב-06:05 כוח מסתערבים של הימ"מ מגיע לדירת המסתור הממוקמת במבנה בן חמש קומות. דקות לאחר מכן מגיע כוח ימ"מ גדול ומכתר את המבנה. הוא כורז למבוקש לצאת מהדירה בידיים מורמות ללא נשק. בזמן הזה המבוקש פותח באש מאחד החלונות לעבר הלוחמים שמשיבים לעברו באש. בדקות הבאות מתקבצים מספר רב של חמושים פלסטינים שמנסים להגיע אל פתח הבניין. כוחות סיירת גבעתי וסיירת נח"ל הודפים אותם באמצעים לפיזור הפגנות ובאש חיה.

ב-07:15 מתבצע ירי נוסף לעבר הדירה כדי להאיץ במבוקש להסגיר את עצמו, אך הוא מסרב וממשיך לירות לכל עבר יחד עם מחבל נוסף בדירת המסתור.

אבראהים א-נאבולסי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
אל נאבולסי/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ב-08:15, לאחר מספר רב של ניסיונות להפעיל לחץ על המבוקש, מתבצע ירי של טיל נ"ט לעבר המבנה ממנו יוצא עשן כתוצאה מהפיצוץ. למרות הירי, המבוקש פותח בירי לעבר הלוחמים.

ב-08:20 מדווח משרד הבריאות הפלסטיני על יותר מ-14 פצועים כתוצאה מאש צה"ל במרחב.

ב-08:35 נשלח כלב הימ"מ זילי לעבר הדירה כדי לוודא את מותו של המחבל. המחבלים האחרים פותחים לעברו באש והורגים אותו.

ב-09:00 כוח ימ"מ פותח באש מסיבית לעבר הדירה כולל טיל נ"ט נוסף, ממנו נהרג מבלוסי ומחבל נוסף. בסריקות שבוצעו בתוך הדירה אותרו אמצעי לחימה רבים ביניהם מטעני חבלה שחלקם הושלך לעבר הלוחמים.

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך על הפעולה, והביע את צערו על מות הכלב זילי. "במהלך הפעולה נפגע ומת הכלב זילי מיחידת הכלבנים של הימ"מ. זילי היה חלק מהיחידה, אהוב ומקצוען. הוא יחסר ליחידה, יחסר לכלבנים וללוחמים שהוא ליווה שוב ושוב בפעילות מבצעית".

"לצערי בפעילות בשכם נהרג הבוקר כלב הימ"מ זילי בן התשע, לוחם אמיתי ההולך על ארבע", אמר המפכ"ל קובי שבתאי לאחר הפעולה. "בשנת 2019 נשלח זילי למבנה רב קומות ברמאללה, שם איתר והשתלט על המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל עד להגעת לוחמי הימ"מ שעצרו אותו. הוא היה שותף למאות פעילויות של הימ"מ בשנים האחרונות, והבוקר ככל הנראה הציל בפעילותו את חייהם של הלוחמים".

עוד בוואלה!

תכנן פיגועים, חמק והפך לגיבור: צה"ל והימ"מ חיסלו מחבל של הג'יהאד האסלאמי בשכם

לכתבה המלאה
הכלב זילי שנהרג בפעולה של צה"ל וימ"מ בשכם, 9 באוגוסט  2022. דוברות משטרת ישראל
זילי שנהרג בפעולה בשכם/דוברות משטרת ישראל

רגעיו האחרונים של הכלב זילי

בתיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ ניתן לראות את הפעילות תחת אש כבדה באור יום, השימוש באמצעי הירי השונים של הימ"מ, ותיעוד מתוך הבית שבו התנהל קרב היריות עם המחבלים.

בנוסף ניתן לראות בתחילת הסרטון תיעוד נדיר של רגעיו האחרונים של זילי, הכלב של הימ"מ שנהרג במהלך חילופי האש ובמשך 9 שנות שירות בימ"מ היה שותף לעשרות פעילויות מבצעיות.

עימותים בשכם בין כוחות ימ"מ לפלסטינים, 9 באוגוסט 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
העימותים בשכם, הבוקר/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פעיל הג'יהאד האסלאמי ניצל ברגע האחרון מחיסול החוליה בפברואר האחרון. מאז הפך לגיבור ברשתות החברתיות וסחף אחריו לא מעט צעירים להתנגדות אלימה נגד צה"ל ואזרחים ישראלים. בעיני הצעירים הפלסטינים מצטייר המחבל כגיבור. לאחרונה השתתף בהלוויה של חמוש שנהרג מאש צה"ל לאור יום ונעלם ושוב. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הוא הוקלט אומר: "אני מכותר, אני לא נכנע, אני הולך להיות שהיד, אוהב את אמא שלי מאוד, תשמרו על המולדת אחרי".

בפברואר האחרון חיסלו כוחות הביטחון בשכם שלושה מחבלים פלסטינים, להם יוחסה האחריות לשורה של פיגועי ירי ברחבי יהודה ושומרון. הם נורו למוות בלב העיר הפלסטינית מירי של כוח ימ"מ, שארב לשלושה, חסם את רכבם וירה לעברו עשרות קליעים. כלי נשק נתפסו ברכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully