וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת AP: כפי שישראל העריכה, שליש מהרוגי "עלות השחר" נפגעו בידי הג'יהאד האסלאמי

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 9:55

הסוכנות הביעה תמיכה בהערכות הישראליות, וביססה אותה בצילומי הטלוויזיה ובסיורי אנשיה באתרי פיצוצים בהם נרשמו חלק מההרוגים הפלסטינים. כמו כן, נטען מהסוכנות כי על אף שישראל טענה שעשתה מאמצים שלא לפגוע באזרחים - לפחות חמישה נהרגו בחיסול בכיר הג'יהאד ברפיח

בווידאו: תיעוד הירי הפלסטיני הכושל ממנו נהרגו ילדים בג'אבליה/צילום: דובר צה"ל

סוכנות הידיעות AP פרסמה הלילה (שלישי) כי בדיקותיה מאששות את ההערכה הישראלית לפיה קרוב לשליש מהפלסטינים שנהרגו במבצע "עלות השחר" נהרגו ככל הנראה מירי רקטות הג'יהאד שסטו ממסלולן.

לפי ההערכה הישראלית, 47 פלסטינים נהרגו במהלך המבצע, בהם לפחות 14 מירי שלא צלח מצד הג'יהאד האסלאמי. ב-AP נכתב כי צילומי טלוויזיה בשידור חי הראו כי רקטות של הארגון נפלו בשכונות מגורים צפופות. כמו כן, הוסיפה הסוכנות, שביקורים של אנשיה בשני אתרי פיצוצים שגרמו למותם של 12 בני אדם, תמכו בחשד שמותם נגרם מנפילת רקטות בתוך שטחי הרצועה.

הפרסום של AP מגיע ברקע האשמות שהטיחו הפלסטינים בישראל לפיהן צה"ל תקף במחנה הפליטים בג'באליה וגרם למותם של ילדים. מנגד, גורמים בצה"ל דחו את הטענות ואמרו כי הגורם לפיצוץ היה שיגור רקטה כושל.

שיגור מטח רקטות מתוך רצועת עזה לכיוון ישראל  05 באוגוסט 2022. רויטרס
ירי רקטות מתוך רצועת עזה לכיוון ישראל/רויטרס

ב-AP הוסיפו כי אם יתברר שהג'יהאד האסלאמי פגע באנשים עליהם הוא מתיימר להגן, הדבר יוביל לתוצאה משפילה עבור הארגון ועבור נותנת החסות שלה, איראן. עם זאת, ב-AP הודגש כי למרות טענות ישראל שהתקיפות כוונו לחמושים בלבד תוך מאמץ מרבי לא לפגוע באזרחים, באחת מהן, בה נהרג מפקד בכיר בג'יהאד האיסלמי ברפיח, נהרגו גם חמישה אזרחים.

סוכנות AP היא סוכנות חדשות אמריקנית לה עובדים במקומות שונים ברחבי העולם, ביניהם גם בעזה. לפני כשנה, במבצע "שומר חומות", תקף צה"ל בניין בו הייתה ממוקמת גם סוכנות הידיעות. לדברי גורמי צבא רשמיים, "בבניין ישבה יחידת המחקר והפיתוח של המודיעין הצבאי בחמאס שהייתה האחראית, בין היתר, למספר פעולות חבלניות שבוצעו נגד מדינת ישראל". עם זאת, תקיפת הבניין הצטיירה כפגיעה בחופש הביטוי ואיום ישיר על עיתונאים שמסקרים את מבצע "שומר חומות". ההד התקשורתי היה נרחב וכלל ביקורת חריפה מצד גורמי ממשל בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully