וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: ישראל הרגה ילדים בהתקפה בג'באליה; צה"ל: שיגור פלסטיני כושל גרם לפיצוץ

בכלי התקשורת הפלסטינים נטען כי צה"ל כוחות צה"ל תקפו במחנה הפליטים וגרמו למותם של הילדים. מנגד, גורמים בצה"ל דוחים את הטענות ואומרים כי הגורם לפיצוץ היה שיגור רקטה כושל. תיעוד פלסטיני מחזק את טענת צה"ל

בווידאו: תיעוד פלסטיני של שיגור רקטה במחנה הפליטים ג'באליה/מערכת וואלה!

ישראל דוחה האשמות מצד הפלסטינים לפיהן היא אחראית להתקפה הערב (שבת) ברצועת עזה שבה נהרגו כמה ילדים.

לפי דיווחים פלסטיניים, בהתקפה של חיל האוויר שבוצעה סמוך לשעה 22:00 לעבר בית בשכונת ג'באליה שבצפון הרצועה נהרגו ילדים כתוצאה מהירי.

גורמים בצה"ל דוחים את הטענות ואומרים כי הגורם לפיצוץ היה שיגור רקטה כושל. תיעוד שהפיצו הפלסטינים מחזק את טענה, כשבסרטון נראית רקטה משוגרת בתוך שטח הרצועה, כשלפתע היא משנה כיוון בחדות ופוגעת בשטח בנוי.

"בניגוד לפרסומים הפלסטינים לגבי האירוע בג'באליה יש להבהיר כי בידינו סרטונים המוכיחים מעל לכל ספק שלא מדובר בתקיפה ישראלית. כוחות הביטחון הישראלים לא תקפו בג'באליה בשעות האחרונות", נכתב בהודעה מטעם ראש מערך ההסברה הלאומי.

עוד נטען כי "הוכח באופן חד-משמעי כי מדובר בשיגור כושל של רקטה ששוגרה על ידי הג'יהאד האסלאמי. עם פרסום הידיעות בתקשורת הפלסטינית והבינלאומית, התקיים תחקור כולל שהעלה באופן חד-משמעי כי לא מדובר בתקיפה ישראלית אלא בשיגור רקטה מהרצועה, שנפלה בלב ג'באליה".

שיגור מטח רקטות מתוך רצועת עזה לכיוון ישראל  06 באוגוסט 2022. רויטרס
שיגור מטח רקטות לכיוון ישראל, הערב/רויטרס

מבצע "עלות השחר" נכנס ליומו השני, עם ירי רקטות לעבר יישובי הדרום, השפלה והמרכז. מטחים אחרונים שוגרו בשעות הערב המאחרות ליישובי העוטף ולערי הדרום. אחת הרקטות נפלה בחצר מפעל שטראוס בשער הנגב, ולא דווח על נפגעים.

במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף יעדים של הג'יהאד האסלמי ברחבי הרצועה. דובר צה"ל עדכן כי בהתקפת חיל האוויר סמוך לשעה 22:00 סוכל בכיר נוסף בג'יהאד האסלאמי, חאלד מנסור, מפקד הארגון בדרום הרצועה. מנסור הוא מקבילו של תייסיר ג'עברי, מפקד החטיבה הצפונית שחוסל ביום חמישי עם פתיחת המבצע.

על פי דיווחים של כלי תקשורת ברצועה, מתחילת מבצע "עלות השחר" ועד כה נהרגו 24 איש בתקיפות צה"ל, בהם שישה ילדים. לפחות 200 איש נפצעו, מתוכם כמאה במצב בינוני-קשה. בצד הישראלי, שלושה בני אדם, בהם אזרחים, נפגעו באורח קל מרסיסי רקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully