וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "מבצע 'עלות השחר' החזיר לישראל את ההרתעה"; גנץ: "גם בעתיד נצא למכת מנע"

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 23:16

ראש הממשלה ושר הביטחון נשאו הצהרה משותפת לאחר ש-3 ימי הלחימה הגיעו לסיומם עם ההגעה להפסקת אש עם הג'יהאד האסלאמי. לפיד פנה לתושבי עזה: "נדע להגן על עצמנו אך גם יודעים לתת עבודה ופרנסה". הוא הודה לנתניהו ולנשיא מצרים. גנץ: "דין העוטף כדין תל אביב וירושלים"

בווידאו: ראש הממשלה, יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ בהצהרות משותפות לתקשורת/צילום: לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ נשאו הערב (שני) הצהרה לתקשורת, בתום שלושה ימי לחימה במבצע "עלות השחר", שהגיע לסיומו עם ההגעה להפסקת האש עם הג'יהאד האסלאמי. "המבצע החזיר לישראל את היוזמה, את ההרתעה, כל המטרות הושגו", הצהיר לפיד. "כל צמרת הג'יהאד האסלאמי חוסלה בשלושה ימים. עמידתם האיתנה של תושבי העוטף לצד ההגנה האקטיבית של כיפת ברזל הצילה חיים. ממשלת ישראל המשיכה במדיניות עוצמתית של אפס סובלנות לטרור, מי שינסה לפגוע בנו - ישלם בחייו".

לפיד פנה לתושבי עזה ואמר להם כי "יש דרך אחרת". "אנחנו נדע להגן על עצמנו מפני כל מי שמאיים עלינו, אבל אנחנו גם יודעים לתת עבודה ופרנסה וחיים של כבוד לכל מי שרוצה לחיות בשלום לצידנו", אמר. הוא התייחס לפגיעה בבלתי מעורבים במהלך המבצע, ואמר כי "ישראל לא תתנצל על כך שהיא מגנה על תושביה תוך שימוש בכוח, אבל מותם של חפים מפשע, בעיקר ילדים, הוא שובר לב".

ראש הממשלה הודה לגנץ, לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, לרמטכ"ל אביב כוכבי, לראש שב"כ רונן בר, למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ואף לראש האופוזיציה, בנימין נתניהו. בנוסף לכך הודה לנשיא מצרים א-סיסי. "אנחנו ממשיכים לפעול מולם להשבת בנינו הביתה", ציין, "עד שהדר ואורון, זכרם לברכה, אבירה והישאם לא יחזרו, עבודתנו לא הושלמה".

לפיד בהצהרה מסכמת למבצע "עלות השחר" 08 באוגוסט 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"כל צמרת הג'יהאד האיסלמי חוסלה". לפיד, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

גנץ פירט את שלושת היעדים שלדבריו הושגו במבצע: הסרת האיום המידי מעוטף עזה; שמירה על חופש הפעולה המבצעי בכלל הזירות; שמירה על ההרתעה "תוך מסר ברור לאויבינו בכל אחת מהזירות - שישראל נחושה להגן על ריבונותה ואזרחיה".

הוא ציין, "אנחנו ממשיכים כל העת בפעילות המבצעית בכדי לשמור על הביטחון בארצנו, לחזק את היציבות במזרח התיכון, ולצמצם את ניסיונות ההתעצמות של אויבינו. גם בעתיד, אם יהיה בכך צורך, נצא למכת מנע, בכדי להגן על אזרחי ישראל, ריבונותה ותשתיותיה. זה נכון בכל אחת מהחזיתות, מטהראן ועד חאן יונס".

שר הביטחון הוסיף כי ההישג הצבאי "נשען על יכולות מבצעיות ומודיעיניות שבנינו לאורך השנים, על דיוק, על מערכת ההגנה האווירית הטובה בעולם, ועל קבלת החלטות אחראית ונחושה". הוא הרחיב על המדיניות הישראלית: "מצד אחד - יד חזקה מול כל הפרת ריבונות, ומאמץ התקפי והגנתי לסיכול בכלל הזירות; ומצד שני מדיניות אזרחית הומניטרית אחראית תוך חיזוק הכוחות המתונים על חשבון ארגוני הטרור".

גנץ בהצהרה מסכמת למבצע "עלות השחר" 8 באוגוסט 2022. אלעד מלכה, משרד הביטחון
"ישראל נחושה להגן על ריבונותה ואזרחיה". גנץ/משרד הביטחון, אלעד מלכה

בד בבד, לפיד שוחח הערב עם נשיא מצרים א-סיסי והודה לו על פעילותו להשגת הפסקת האש. לפיד אמר לנשיא כי למצרים "תפקיד משמעותי ביותר לשמירה על היציבות והביטחון האזורי". המנהיגים שוחחו על חשיבות חיזוק ופיתוח הנורמליזציה בין ישראל למדינות האזור וחשיבות השיח למען היציבות האזורית.

נשיא מצרים העלה בפני רה"מ את הסוגייה הפלסטינית, והאחרון הדגיש את ראייתו, לפיה יש לחזק את מצבם הכלכלי של הפלסטינים. כמו כן, השניים דנו בסוגיות הומניטריות החשובות לשתי המדינות, ובהמשך שיתוף הפעולה הכלכלי ביניהן.

לפי צה"ל, בפרק זמן זה הצליח הצבא לתקוף 170 מטרות של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהם בכירי הארגון, עמדות צבאיות ומחסני אמל"ח. בנוסף, במהלך שלושת ימי המבצע נורו כ-1,100 שיגורים לעבר ישראל, מתוכם 380 יורטו, שהם 96% מסך השיגורים שחדרו לשטחה.

דובר צה"ל ציין כי לפי הנתונים שבידיו ישנם 35 הרוגים פלסטינים במבצע מירי של צה"ל, 11 מהם בלתי מעורבים. עוד הוסיף כי ישנם עוד 15 הרוגים, שנהרגו מירי כושל של הפלסטינים ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully