וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מודים: טענות תושבי עוטף עזה על מחסור בכבישים חלופיים - נכונות

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 16:16

במערכת הביטחון לא נערכו בהתאם לעוצר שהוטל ביישובי עוטף עזה בימים שקדמו למבצע עלות השחר, לפי גורם בטחוני. "אנחנו ניתן לזה מענה כדי לאפשר מרקם חיים בעוטף", הדגיש. הוא מאמין כי המבצע יכול "לבסס ולשמר את היציבות והשקט" ולסייע בהשבת השבויים והנעדרים

בווידאו: גם מחר ייחסמו צירים מרכזיים בעוטף עזה בשל כוננות/צילום: אבי רוקח

גורם ביטחוני בכיר הודה היום (שני) כי במערכת הביטחון לא נערכו בהתאם לעוצר שהוטל ביישובי עוטף עזה, בימים שקדמו למבצע עלות השחר. לדבריו, פיקוד דרום לא העריך נכון את היקף הדרכים העוקפות ליישובים אלה, ולכן אלה נאלצו להישאר סגורים. "הטענות של היישובים נכונות, התחלנו לעבוד על תכנית מדורגת שתתמודד עם הבעיה הזו", אמר.

לדבריו, מדובר בפרויקט מורכב שחלקו נמצא בשלב של תכנון וחלקו בשלב של ביצוע. "זה לא רק לסלול כביש. זה צריך להיות מתאים ובטוח לקלוט היקף אוכלוסייה". הוא הוסיף, "אנחנו ניתן לזה מענה בתכנית כדי לאפשר מרקם חיים בעוטף מול איום פוטנציאלי כזה או אחר".

הגורם הבטחוני ציין כי המבצע, ובמיוחד הסיוע הכלכלי שניתן לאחריו לתושבי עזה, יכול "לבסס ולשמר את היציבות והשקט" ולסייע בסוגיית השבויים והנעדרים. "הפרוייקטים המשמעותיים תלויים ומותנים באופן ברור בכל מה שקשור בשבועיים והנעדרים", הוסיף. הוא אישר כי קטאר מעורבת בהפסקת האש עם הג'יהאד האסלאמי, "ויש לה פוטנציאל לדברים נוספים במעלה הדרך", ציין.

מחסום בעוטף עזה, 2 באוגוסט 2022. ללא, פלאש 90
מערכת הביטחון לא נערכה בהתאם. חסימות ביישובי עוטף עזה/פלאש 90, ללא

הוא הודה כי נוצר פער נקודתי במלאי המיירטים של כיפת ברזל, אבל הדגיש כי "יש לנו תוכניות הצטיידות ארוכות טווח, הארסנל הולך וגדל". "ברור שכל פעם שיש מבצע ואנחנו צורכים את המלאים האלה יש לנו יכולות ומנגנוני האצה, כפי שעשינו אחרי מבצע שומר חומות, להביא יחסית כמויות גדולות בפרקי זמן קצרים, להשלמה להגעה ליעדי ההצטיידות", הסביר, "אנחנו יודעים לעשות השלמות בפרקי זמן קצרים".

בנוגע לחשש מבעיות רכש מטוסים וחימושים נוכח היעדר תקציב, אמר הגורם הבכיר כי "יהיו מגבלות ונצטרך לדעת להתמודד איתן". הוא הוסיף, "כל ממשלה ערה לצרכים, זה יהפוך להיות מורכב, זה עלול להאט, אנחנו נעשה הכול למזער את ההשפעות השליליות של הצטיידות או קטנה או איטית מדי. אין ספק שתהיה השפעה. צריך למצוא פתרונות יצירתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully