וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירת המסתור נחשפה: הטעות הגורלית של בכיר הג'יהאד האסלאמי

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 16:07

חאלד מנסור, מפקד הגזרה הדרומית של הארגון, שלח סייענים ותצפיתנים כדי שימצאו עבורו את מקום המחבוא הטוב ביותר - אך שב"כ וצה"ל הצליחו לאתר אותו גם שם, ולחסל אותו אחרי 20 שנה של מצוד

תיעוד מקולות הקשר במהלך חיסול בכיר הג’יהאד חאלד מנסור ומניעת הפגיעה בילדים בלתי מעורבים/דובר צה"ל

מבצע "עלות השחר" כלל סיכולים ממוקדים מוצלחים של בכירי הג'יהאד האסלאמי. הם יצאו לפועל אחרי שהתקבלה התרעה מודיעינית בשב"כ על כוונות הארגון לשלוח שתי חוליות נ"ט לבצע פיגועים נגד אזרחים וההבנה שפניו להתנגשות, חרף המאמצים להרגיע את האזור דרך מתווכים מקטאר, מצרים, הרשות הפלסטינית וגורמים באו"ם.

בישראל החליטו להיערך להסלמה רחבה ובאופן אוטומטי הועלו שמות של בכירי הג'יהאד לסיכולים ממוקדים. חלק מהשמות נעלמו מהמכ"ם של גורמי המודיעין ועברו למקומות מסתור, אחרים התבצרו בסמוך לאזרחים או למתקנים רגישים כמו בתי חולים, מסגדים, או מוסדות של אונר"א.

בכל זאת, השב"כ הצליח לחשוף את דירת המסתור של תייסיר ג'עברי, מפקד הגזרה הצפונית של הג'יהאד, והסייען שלו. הסיכול הממוקד של מפקד הגזרה הדרומית ברפיח, חאלד מנסור, היה מורכב יותר.

"ברגע שמבוקש בכיר כמו חאלד מנסור, הגורם הבכיר ביותר בג'יהאד אחרי חיסולו של ג'עברי, מבין שהוא על הכוונת הוא גם מתנהל בהתאם כמבוקש בכיר", אמרו גורמי ביטחון. "הוא יודע שמחפשים אותו כבר יותר מ-20 שנה והוא עושה את הכול שלא יחשפו אותו. לא סתם יש לו דירת מסתור ברפיח. זה המקום שבו הוא נולד. הוא מכיר את האזור כמו את כף ידו. יש לו אהדה ברורה ותמיכה מבני המקום".

חאלד מנסור, מפקד הגזרה הדרומית של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. טוויטר, אתר רשמי
הגיע לדירת המסתור תחת אבטחה. חאלד מנסור/אתר רשמי, טוויטר

ממידע שהגיע לידי וואלה! עולה כי בזמן שמנסור מסתתר בדירה, הוא שלח לכמה דירות מסתור נוספות סייענים ותצפיתנים כדי לבדוק מי מהן הכי בטוחה מחשש שהשב"כ וצה"ל יחשפו אותו. ברגע האחרון הוא בחר את אחת הדירות שאותן חשב כבטוחה יותר, שלח כוח קדמי לאבטח את הדירה ואת הסביבה שלה ורק אז הגיע אליה תחת אבטחה. התלוה אליו רפאת זאמלה, סייען בכיר שלו, והוא נפגש שם עם זיאד מדלאלל, קצין הלוגיסטיקה של הגזרה הדרומית בארגון ומי שהיה אחראי בין היתר על אתגרי השיגור ומחסני הנשק.

עם הגעתו של מנסור לדירה, הצליח השב"כ להתחקות אחר מקום המסתור, ולאחר עבודה מאומצת קבע כי מדובר במבוקש הבכיר. השב"כ, יחד עם חיל האוויר, חטיבת ההפעלה באמ"ן בפיקוד תא"ל ג', ואגף המבצעים, תכננו את התקיפה כך שמנסור לא יוכל להימלט ברגע האחרון, כפי שקרה כמה פעמים בשני העשורים האחרונים, עם כמה שפחות נזק לסביבה. שר הביטחון בני גנץ אישר את התכנית, ראש הממשלה עודכן בפרטים והסיכול הממוקד שבוצע מחמ"ל השב"כ הסתיים בהצלחה מבצעית מסחררת.

הריסות ביתו של בכיר הג'יהאד האסלאמי חאלד מנסור ברפיח, רצועת עזה, 7 באוגוסט 2022. רויטרס
הריסות המבנה שבו הסתתר מנסור ברפיח, אתמול/רויטרס

במערכת הביטחון כבר מנתחים את תוצאות המבצע. בהשוואה למבצע "שומר החומות" במאי אשתקד, המחבלים ירדו אז אל המנהרות שאותן מוטט חיל האוויר, במבצע הנוכחי בחרו בכירי המבוקשים לעלות מהן ולהסתתר בדירות. לכן, אחרי הדיוק של השב"כ וצה"ל בסיכולים הממוקדים נשאלת השאלה מה יעשו המבוקשים לקראת המבצע הבא כדי להסתתר ולהתגונן מחיסולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully