וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האסלאמי אישר שחוסל בכיר נוסף בארגון; צה"ל תקף מנהרת טרור

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 10:52

חאלד מנסור, מפקד הארגון בדרום הרצועה, חוסל יחד עם עוזריו ברפיח. החיסול האחרון, ביחד עם חיסולו של ג'עברי שהחל את המבצע בשישי, הביא לדברי צה"ל לחיסול צמרת הארגון ברצועה. כמו כן, צה"ל עצר הלילה 20 פעילים של הארגון ביהודה ושומרון

בווידאו: יירוט מעל שכונת רמות בירושלים, 7 באוגוסט 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל רן כוכב אישר הבוקר (ראשון) כי מפקד החטיבה הדרומית של הג'יהאד האיסלאמי חאלד מנסור חוסל אמש בתקיפה ברפיח. עוד עדכן כוכב כי צה"ל השמיד מנהרה התקפית של ארגון הטרור בדרום הרצועה - שלא חצתה לשטח ישראל, על ידי מטוסי קרב. בד בבד, אחרי חמש שעות של שקט נשמעו אזעקות צבע אדום הבוקר בעוטף עזה.

דובר צה"ל מסר כי מנסור חוסל עם עוזריו ועם מפקד החטיבה הדרומית של הארגון שכפוף לו, בפעולה שאושרה על ידי ראש הממשלה יאיר לפיד. ככל הנראה בתקיפה הזו נהרגה גם אישה בלתי מעורבת.

מעצר פעילי ג'יהאד אסלאמי בגדה
7.8.22. דובר צה"ל
מעצר פעילי ג'יהאד אסלאמי בגדה, הלילה/דובר צה"ל

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה ביהודה ושומרון ועצרו 20 פעילי טרור המשוייכים לארגון הטרור. הם הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

נכון לשעה זו, צה"ל תקף כ-140 מטרות ג'יהאד אסלאמי, עשרה מוצרים ועמדות צבאיות, עשרה בורות שיגור של רקטות, שמונה חוליות שסוכלו בזמן אמת, ושישה מחסני נשק. הג'יהאד שיגר כ-580 רקטות, 450 מהם חצו לשטחנו, ויותר מ-120 נפלו בשטח הרצועה. נרשמו כ-200 יירוטים של כיפת ברזל, עם 96 אחוזי הצלחה.

תייסיר ג'עברי וחאלד מנסור בכירים בג'יהאד האיסלמי שחוסלו במהלך מבצע עלות השחר 06 באוגוסט 2022. ללא, אתר רשמי
תייסיר ג'עברי וחאלד מנסור, שני בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו במהלך מבצע "עלות השחר"/אתר רשמי, ללא

‏ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק אמר אתמול בהצהרה לתקשורת כי "כל הצמרת הביטחונית של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה - סוכלה". זאת, לאחר החיסול של חאלד מנסור, בכיר הג'יהאד האסלאמי ומפקד האזור הדרומי של עזה מטעם הארגון. מנסור חוסל כיממה אחרי תייסיר ג'עברי, מפקד הג'יהאד בצפון הרצועה.

מיד לאחר חיסולו של ג'עברי הפך מנסור לדמות הצבאית הבכירה והמנוסה בארגון, ובתום מצוד שארך 30 שעות בלבד, הצליח שב"כ להצביע על דירת מסתור ברפיח, בה הוא הסתתר יחד עם בכיר אחר, אחמד אל מודלאל.

חיסול ח'אלד מנצור, מפקד היחידה הדרומית של הג'יאהד האסלאמי

בווידאו: תיעוד חיסול מפקד מרחב דרום של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה/צילום: דו"צ

לאחר שזהותו אומתה והתקבל אור ירוק לפעולה, שיגר חיל האוויר טילים לעבר המבנה, שקרס. הציבור הפלסטיני מיהר להגיע אל המקום, ולפנות את ההריסות. זמן קצר לאחר מכן זוהה בין ההריסות זיאד אל מודלאל, בנו של אחמד אל מודלאל - דבר שתמך במודיעין של שב"כ, לפיו נכחו בדירה בכירי הארגון.
החיפושים עדיין נמשכים בין ההריסות ובקהילת המודיעין בישראל ממתינים להודעה רשמית של הג'יהאד על החיסול של השניים.

צה"ל פרסם את תיעוד הירי הפלסטיני הכושל ממנו נהרגו ילדים בג'אבליה

בווידאו: תיעוד הירי הפלסטיני הכושל ממנו נהרגו ילדים בג'אבליה/צילום: דובר צה"ל

אם אכן יתברר שהשניים נהרגו, מדובר בהצלחה מודיעינית ומבצעית משמעותית לשב"כ ולצה"ל. איתור דירת המסתור חרף המידור הגבוה של המבוקש הבכיר הינה המכה מוראלית שתפגע בג'יהאד האסלאמי קשות, ואף עשויה לשבש את תהליך קבלת ההחלטות שלו, וניתן להעריך שתקרב הפסקת אש.

השב"כ הצביע כבר לפני יותר משבוע על מנסור כאחראי לארגון פיגועי הנ"ט לעבר ישראל, ועל רקע חשש זה הוחלט להעביר את הנגב המערבי לכוננות ביטחונית וסגירת צירים. בשב"כ ובצה"ל חיפשו אחר פיסות מידע שיובילו אל מקום המסתור שלו כדי שבבוא הרגע יהיה ניתן לחסל אותו בסיכול ממוקד, כפי שקרה ככל הנראה הערב.

בכירי הג'יהאד האסלאמי: חאלד מנסור, בהאא אבו אל-עטא, תיסיר ג'עברי. לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות, אתר רשמי
מימין: חאלד מנסור, בהאא אבו אל-עטא, תייסיר ג'עברי/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

מנסור, בן 47, יליד רפיח, היה בתפקידו הקודם אחראי על מערך הנ"ט של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. הוא היה מעורב בסדרת פיגועים, ולאורך השנים שיתף פעולה עם שתי דמויות מפתח מהחמאס עמם גדל ברחובות רפיח, ראאד אל עטר ומחמוד אבו שמאללה, שחוסלו בדירת מסתור במבצע צוק איתן בקיץ 2014.

מנסור היה מעורב בסדרה ארוכה של פיגועים במיוחד לפני ההתנתקות מגוש קטיף. הוא היה אחראי להנחת מטען החבלה שפגע במח"ט דרומית אל"מ במיל' פינקי זוארץ, שאיבד את רגלו מהפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully