וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "ישראל חיסלה את צמרת הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה בתוך יממה"

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 6:37

שעות לאחר הודעת צה"ל על חיסול בכיר נוסף בארגון בפעולה ברפיח, אישר הג'יהאד האסלאמי כי הוא נהרג בתקיפה של הצבא. החיסול האחרון, ביחד עם חיסולו של תייסיר ג'עברי, שהחל את מבצע עלות השחר ביום שישי, הביא לדברי צה"ל לחיסול צמרת הארגון ברצועה

בווידאו: תקיפת צה"ל ברצועת עזה/צילום: ידיעות מהשטח בטלגרם

‏ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק אמר הערב (שבת) בהצהרה לתקשורת כי "כל הצמרת הביטחונית של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה - סוכלה". זאת, לאחר החיסול של חאלד מנסור, בכיר הג'יהאד האסלאמי ומפקד האזור הדרומי של עזה מטעם הארגון. מנסור חוסל כיממה אחרי תייסיר ג'עברי, מפקד הג'יהאד בצפון הרצועה.

מיד לאחר חיסולו של ג'עברי הפך מנסור לדמות הצבאית הבכירה והמנוסה בארגון, ובתום מצוד שארך 30 שעות בלבד, הצליח שב"כ להצביע על דירת מסתור ברפיח, בה הוא הסתתר יחד עם בכיר אחר, אחמד אל מודלאל.

לאחר שזהותו אומתה והתקבל אור ירוק לפעולה, שיגר חיל האוויר טילים לעבר המבנה, שקרס. הציבור הפלסטיני מיהר להגיע אל המקום, ולפנות את ההריסות. זמן קצר לאחר מכן זוהה בין ההריסות זיאד אל מודלאל, בנו של אחמד אל מודלאל - דבר שתמך במודיעין של שב"כ, לפיו נכחו בדירה בכירי הארגון.
החיפושים עדיין נמשכים בין ההריסות ובקהילת המודיעין בישראל ממתינים להודעה רשמית של הג'יהאד על החיסול של השניים.

תייסיר ג'עברי וחאלד מנסור בכירים בג'יהאד האיסלמי שחוסלו במהלך מבצע עלות השחר 06 באוגוסט 2022. ללא, אתר רשמי
תייסיר ג'עברי וחאלד מנסור, שני בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו במהלך מבצע "עלות השחר"/אתר רשמי, ללא

אם אכן יתברר שהשניים נהרגו, מדובר בהצלחה מודיעינית ומבצעית משמעותית לשב"כ ולצה"ל. איתור דירת המסתור חרף המידור הגבוה של המבוקש הבכיר הינה המכה מוראלית שתפגע בג'יהאד האסלאמי קשות, ואף עשויה לשבש את תהליך קבלת ההחלטות שלו, וניתן להעריך שתקרב הפסקת אש.

השב"כ הצביע כבר לפני יותר משבוע על מנסור כאחראי לארגון פיגועי הנ"ט לעבר ישראל, ועל רקע חשש זה הוחלט להעביר את הנגב המערבי לכוננות ביטחונית וסגירת צירים. בשב"כ ובצה"ל חיפשו אחר פיסות מידע שיובילו אל מקום המסתור שלו כדי שבבוא הרגע יהיה ניתן לחסל אותו בסיכול ממוקד, כפי שקרה ככל הנראה הערב.

עוד בוואלה!

פתיחה מוצלחת מאין כמוה, אך הימים המסוכנים מתחילים עכשיו

לכתבה המלאה
בכירי הג'יהאד האסלאמי: חאלד מנסור, בהאא אבו אל-עטא, תיסיר ג'עברי. לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות, אתר רשמי
מימין: חאלד מנסור, בהאא אבו אל-עטא, תייסיר ג'עברי/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

מנסור, בן 47, יליד רפיח, היה בתפקידו הקודם אחראי על מערך הנ"ט של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. הוא היה מעורב בסדרת פיגועים, ולאורך השנים שיתף פעולה עם שתי דמויות מפתח מהחמאס עמם גדל ברחובות רפיח, ראאד אל עטר ומחמוד אבו שמאללה, שחוסלו בדירת מסתור במבצע צוק איתן בקיץ 2014.

מנסור היה מעורב בסדרה ארוכה של פיגועים במיוחד לפני ההתנתקות מגוש קטיף. הוא היה אחראי להנחת מטען החבלה שפגע במח"ט דרומית אל"מ במיל' פינקי זוארץ, שאיבד את רגלו מהפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully