וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלי חמודה הלך לעולמו בעקבות אמבה נדירה, ביישוב חוששים: "המים בעמק מסוכנים עבורנו?"

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 20:55

בן 36 מהיישוב בועיינה-נוג'ידאת שליד עמק בית נטופה, נשוי ואב לשניים, בריא וללא מחלות רקע, הלך לעולמו במפתיע בשל דלקת מוחית נדירה. הוא לא יצא מהארץ בשנים האחרונות, וביישוב חוששים שנדבק מאחד ממקורות המים בבית נטופה. "אין תושב שלא הולך לעמק, מבקשים לקבל מידע"

הגבר שמת לפני חודש בעקבות דלקת מוחית שנגרמה מאמבה נדירה בשם Naegleria Fowleri, ארכיון. ללא, אתר רשמי
"אסון כבד". עלי מוסא חמודה/אתר רשמי, ללא

תושב הצפון שהלך לעולמו לפני כחודש בעקבות דלקת מוחית שנגרמה מאמבה נדירה בשם Naegleria Fowleri הוא עלי מוסא חמודה, בן 36, מהיישוב בועיינה-נוג'ידאת שליד עמק בית נטופה, מצפון למחלף גולני. חמודה, נשוי ואב לבן 15 ולבת 10, היה בריא וללא מחלות רקע.

אשתו, ז'קלין, סיפרה לוואלה כי ביום שישי האחרון הגיעו לביתה אנשי משרד הבריאות ואמרו שהגיעו תוצאות בדיקה מארצות הברית, שאישרו שאכן מדובר בדלקת שנגרמה מאמבה. לדבריה, הם לקחו דגימות מים מביתם, ממקום עבודת בעלה בצמח ומעמק בית נטופה. היא ציינה כי בעלה לא יצא מגבולות הארץ כבר כמה שנים ובחודשיים האחרונים היה רק בבית, בעבודה ומדי פעם טייל עם הילדים בעמק בית נטופה.

היא, כמו גם תושב נוסף מהיישוב, ציינו כי בעמק יש כמה מקומות עם מים עומדים. ז'קלין הוסיפה כי יש אף מקומות עם מי ביוב. בעמק בית נטופה נקווים מי גשם בחורפים עם הרבה משקעים, ולעיתים נשארות שלוליות במשך שבועות ארוכים אחרי החורף. האמבה נמצאת במקורות מים טבעיים וההדבקה נגרמת בשאיפה דרך האף ברסיסי מים. האישה סיפרה כי בעלה היה נוהג לטייל בעמק עם טרקטורון, וייתכן שאפילו בעת רכיבה על טרקטורון יכול להיכנס רסיס מים לאף.

עמק בית נטופה, דצמבר 2018. אלי אשכנזי
"אין תושב שלא הולך לשם". עמק בית נטופה/אלי אשכנזי

גם אם יתגלה מקור המים ממנו נדבק חמודה, לא בטוח שתהיה תשובה מדוע הוא נפגע. ביום שישי אמר ד"ר אבי פרץ, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה במרכז הרפואי פוריה, כי "זו עדיין חידה איך בדיוק נגרמת ההדבקה ולמה דווקא הוא נדבק ולא אחרים". הוא הוסיף כי אין חשש למקרי הדבקה נוספים, ובעקבות המקרה יעלו כעת את המודעות בשאר המעבדות בבתי החולים ויפעלו להגברת הידע.

האלמנה ותושבים רבים ביישוב הביעו תקווה כי יימצא מקור המים ממנו נדבק עלי. תושב המקום סיפר כי המקרה עורר חשש גדול ביישוב. "אין תושב שלא הולך לבטוף (עמק בית נטופה) לפחות פעם או פעמיים בשבוע", העיד. "זה האזור שבו כולם מטיילים או עושים ספורט. אנחנו מבקשים לקבל מידע האם המים בעמק מהווים סכנה עבורנו. מותו של עלי חמודה הוא אסון כבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully