וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "עלות השחר": מטחים לעבר הדרום; צה"ל חיסל בכיר נוסף בג'יהאד האסלאמי

רקטה נפלה בשטח פתוח ליד מפעל שטראוס בשער הנגב, לא היו נפגעים. מוקדם יותר מטח ירי כבד נורה לעבר גוש דן, ומערכת כיפת ברזל יירטה 2 רקטות בשמי בת ים, ו-2 נוספות נפלו בים סמוך לת"א. הפלסטינים: ילדים הרוגים בתקיפה ישראלית, צה"ל: מתו משיגור פלסטיני כושל

הרמטכ״ל: לא נאפשר לאף ארגון באף זירה לפגוע בריבונות של מדינת ישראל/קרדיט: דובר צה"ל

ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך הערב (שבת), עם מטחי ירי כבדים שנורו לעבור אשדוד, אשקלון ועוטף עזה. אזעקות והתרעות צבא אדום נשמעו סביב השעות 21:00 ו-22:00 ביישובי העוטף ובערים. אחת הרקטות נפלה בחצר מפעל שטראוס בשער הנגב, ולא דווח על נפגעים.

במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף יעדים של הג'יהאד האסלמי ברחבי הרצועה. דובר צה"ל עדכן כי ככל הנראה בהתקפות חיל האוויר סוכל בכיר נוסף בג'יהאד האסלאמי, חאלד מנסור, מפקד הארגון בדרום הרצועה. מנסור הוא מקבילו של תייסיר ג'עברי, מפקד החטיבה הצפונית שחוסל ביום חמישי עם פתיחת המבצע.

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תקף הערב גם באזור ג'באליה ובמקום נרשמו כמה הרוגים, בהם ילדים. עם זאת, גורמים בצה"ל דוחים את הטענות כי מדובר בתקיפה של חיל האוויר ואומרים כי הגורם לפיצוץ היה שיגור פלסטיני כושל.

על פי דיווחים של כלי תקשורת ברצועה, מתחילת מבצע "עלות השחר" ועד כה נהרגו 22 איש בתקיפות צה"ל, מתוכם רק שני בלתי מעורבים. לפחות מאה איש נפצעו בינוני-קשה בהתקפות צה"ל, כך מסרו הפלסטינים. בהמשך לתקיפות ברצועת עזה הודיע השגריר הפלסטיני באו"ם כי מועצת הביטחון תדון בהסלמה ברצועה ביום שני, וכי הדיון צפוי להיות סגור.

הבית בשדרות שנפגע מרקטה

בווידאו: נזקי בית שניזוק בשדרות/צילום: עיריית שדרות

בתוך כך, פיקוד העורף הודיע כי הנחיותיו לא השתנו ונותרו בתוקף עד למחר בשעה 18:00. חלה הגבלת התקהלות בטווח של 40 קילומטרים מהרצועה ובטווח של עד 80 קילומטרים מוגדר "מצב מיוחד בעורף".

מוקדם יותר היום, בסביבות השעה 18:00, נורה מטח ירי כבד על גוש דן ואזעקות נשמעו בתל אביב, בת ים, חולון, אזור וראשון לציון. מערכת כיפת ברזל הופעלה במרכז, ויירטה שתי רקטות בשמי בת ים. שתי רקטות נוספות נפלו בים סמוך לתל אביב. לפי שעה, לא דווח על נפגעים או נזק כבד.

עוד בוואלה!

איפה נאסרו התקהלויות ואילו עיריות פתחו מקלטים? ההנחיות בצל ההסלמה בדרום

לכתבה המלאה

תיעוד מחיסול מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי

בווידאו: תיעוד מסיכול מפקד מרחב הצפון של ארגון הג׳יהאד האיסלמי פלסטיני, תייסיר ג׳עברי/קרדיט: דובר צה"ל

משעות הבוקר המטחים מתחדשים מעת לעת לעבר היישובים במועצות אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון ושדרות, ואזעקות נשמעו גם באזור אשקלון, נתיבות ובשפלה. באחד המטחים שנורו הערב רקטה נפלה סמוך למבנה באשקלון, ולא נרשמו נפגעים באירוע. לצד המשכות הירי, נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי אמר כי הוא ואנשיו "פועלים מסביב לשעון כדי למנוע מהמצב בעזה לצאת משליטה".

בתוך כך, ב-19:45 ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הערכת מצב בנושא ביטחון הפנים לקראת אירועי תשעה באב בירושלים ועל רקע המבצע בעזה. אחת הסוגיות המרכזיות בדיון היתה האם להטיל הגבלות כלשהן על עליית יהודים להר הבית - במיוחד ח"כים. בכירים ישראלים אמרו כי בשלב הזה הנטייה היא לשמור על שגרת אירועי תשעה באב.

הנחיות פיקוד העורף. 6 באוגוסט 2022. דובר צה"ל
הנחיות פיקוד העורף. 6 באוגוסט 2022/דובר צה"ל

בשעות צהריים רקטה נפלה במועצה האזורית אשכול, ואדם נפגע קל מרסיסים ונזק נגרם במקום. לאחר מכן, נפצעו שני חיילים שהגיעו לטפל בנפל של פצמ"ר שלא התפוצץ בעוטף ונפגעו מרסיסים של רקטה שנפלה באזורם. רסיסים של מיירט נפלו באחת השכונות בשדרות, אין נפגעים. עם זאת, נזק רב נגרם לבית בעיר שנפגע מרקטה.

בתגובה לירי הרקטות, דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר תקף שני מחסני אמל"ח ימיים שמוקמו בבתים של פעילי הג'יהאד, וכן כי מסוקי קרב ולוחמי מגלן תקפו ארבע עמדות צבאיות של הארגון ושני מחסני אמצעי לחימה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לחמ"ל התקיפה של צה"ל בפיקוד העורף, שם קיים הערכת מצב להמשך הפעילות. בביקורו אמר כוכבי כי "לא נאפשר לאף ארגון באף זירה לפגוע בריבונות של מדינת ישראל".

רקטה נפלה סמוך למבנה באשקלון. 6 באוגוסט 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זירת נפילת הרקטה באשקלון, הערב/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחר הצהריים שוחח טלפונית ראש הממשלה יאיר לפיד עם ראשי הרשויות מהדרום ועדכן אותם בהתקדמות המבצע ובהערכות להמשך, כך מסרה לשכת רה"מ. במקביל, שר הביטחון בני גנץ ביקר בסוללת כיפת ברזל בעוטף עזה יחד עם מפקד ההגנה האווירית, תא"ל גלעד בירן. במהלך ביקורו אמר גנץ כי "הנהגת הג'יהאד האיסלמי שיושבת בבתי המלון בטהראן, בסוריה ובלבנון - מנותקת מאנשיה". בדבריו, גנץ תקף גם את איראן המממנת ארגוני טרור ברצועה ואמר: "משמרות המהפכה לא ישלמו את המשכורות של תושבי עזה".

ירי של כיפת ברזל לעבר שיגור רקטה מרצועת עזה. אבי רוקח
יירוט של כיפת ברזל. היום/אבי רוקח

מוקדם יותר אמר גורם ביטחוני כי בניין ברצועה נהרס בתקיפה של צה"ל, משום ששימש כמחסן רקטות שהתפוצץ.

מפקד משמרות המהפכה של איראן יצא היום במסר מאיים ואמר בעקבות הלחימה ואמר כי "ישראל תשלם מחיר כבד על התקיפות".

דובר צה"ל, רן כוכב, עדכן כי בצבא נערכים לכך שמבצע עלות השחר יימשך כשבוע והודיע כי הפעולות יתרחבו גם לאזור יהודה ושומרון, שם נעצרו כ-20 פעילי הג'יהאד האסלאמי. בין העצורים, בכיר בג'יהאד האסאלמי, נג'אח חבאיבה, שריצה בעבר עונש מאסר בישראל.

פריסת כוח צה"ל בגבול עזה 6 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
פריסת כוחות צה"ל סמוך לרצועה. היום/ראובן קסטרו
נזקי תקיפות צה"ל בעזה 6 באוגוסט 2022. מתוך טוויטר, אתר רשמי
בניין הרוס אחרי תקיפת צה"ל ברצועה. היום/אתר רשמי, מתוך טוויטר
הבית שניזוק בשדרות 6 באוגוסט 2022. דוברות עיריית שדרות, אתר רשמי
הבית בשדרות שנפגע מרקטה. היום/אתר רשמי, דוברות עיריית שדרות
שריפה במפעל ניר לט 6 באוגוסט 2022. מד"א
שריפה במפעל "נירלט" בעקבות נפילת רקטה. היום/מד"א
ברקע המצב הביטחוני | חסימות לכיוון דרום 6 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
חסימות בדרך ליישובי הדרום. היום/ראובן קסטרו
פריסת כוח צה"ל בגבול עזה 6 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
פריסת כוחות צה"ל סמוך לגדר הגבול. היום/ראובן קסטרו

אתמול פתח צה"ל במבצע עלות השחר נגד הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. זאת, לאחר ימים של כוננות מורחבת בדרום מחשש לפיגועים בתגובה למעצר בכיר הארגון בשטחים באסם א-סעדי. בצה"ל אמרו כי מכת הפתיחה האווירית נמשכה 170 שניות, וטענו כי נהרגו 15 בכירים בארגון, בהם תייסיר ג'עברי. ג'עברי החליף את בהא אבו אל-עטא שחוסל במבצע "חגורה שחורה" ב-2019.

עם פתיחת המבצע תקפו כוחות מיוחדים וארטילריים עמדות צבאיות של ארגון הטרור וחיסלו כמה פעילים של הג'יהאד האסלאמי. הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה את צה"ל לעבור למצב חירום ולפתוח את מוצב הפיקוד העליון, ושר הביטחון בני גנץ אישר גיוס בצו קריאה חריג של עד 25 אלף אנשי מילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully