וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לתגבר את בתי החולים: תכניות הרפואה לסטודנטים מחו"ל ייסגרו - במקומם ילמדו ישראלים

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 19:49

המל"ג וות"ת החליטו על הקפאת רישום הסטודנטים האמריקנים לאוניברסיטאות, מה שאמור לסייע בבעיית המחסור החמור ברופאים בארץ. ההחלטה תאפשר לכ-130 סטודנטים ישראלים נוספים ללמוד רפואה כבר מאוקטובר הבא. "הדבר הנכון עבור הסטודנטים וצורך אסטרטגי למערכת הבריאות כולה"

בווידאו: הפגנת הסטודנטים לרפואה לאות הזדהות עם מאבק המתמחים/מערכת וואלה!

שרת החינוך ויו"ר המל"ג, יפעת שאשא ביטון, ויו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב, פרופ' יוסי מקורי הודיעו היום (חמישי) כי החליטו להקפיא את הרישום לתכניות ללימודים עבור סטודנטים מחו"ל, ובמקומם לאפשר לכ-130 סטודנטים ישראלים נוספים ללמוד רפואה בישראל החל מאוקטובר 2023.

מדובר בצעד שעשוי להשפיע משמעותית על תחום הרפואה בישראל, הנמצא במחסור ארוך שנים של רופאים בתחומים שונים. כבר בשנת הלימודים הקרובה צפוי לגדול מספר הסטודנטים לרפואה בכ-70 סטודנטים, ומספר הסטודנטים שיחלו את לימודיהם צפוי לעמוד על כ-965.

ההחלטה על סגירת התוכניות לסטודנטים מחו"ל ופתיחת המקומות לסטודנטים ישראלים היא קריטית אף יותר נוכח הרפורמה עליה החליט משרד הבריאות, שמבטלת את ההכרה בלימודי רפואה ממספר מדינות בעיקר במזרח אירופה, בהן לומד ריכוז גבוה של סטודנטים ישראלים. בעקבות מהלך זה מספר הרישיונות שינתנו לרופאים צפוי לרדת בצורה משמעותית החל מ-2025. קליטת סטודנטים ישראלים במקום הסטודנטים מחו"ל תאפשר להתמודד עם המחסור ברופאים במערכת הבריאות בישראל.

רופאים בחדר ניתוח. ShutterStock
ההחלטה נועדה להתמודד עם המחסור ברופאים בישראל. רופאים בחדר ניתוח/ShutterStock

"הגדלת מספר המקומות לסטודנטים ישראלים במקצועות הרפואה, היא מהלך חשוב שיגדיל בעתיד את מספר הרופאים בישראל", מסרה יו"ר המל"ג ושרת החינוך הד"ר יפעת שאשא ביטון. "בכך, ניתן מענה לצרכים ההולכים ומתרחבים של מדינת ישראל, כחלק מהתוכנית הכוללת שלנו להגדיל משמעותית את מספר הסטודנטים לרפואה".

"במקום סטודנטים שלומדים פה ועוזבים לחו"ל עם סיום לימודיהם, נקבל תוספת של רופאים ורופאות למערך הבריאות שלמדו רפואה בארץ", מסר פרופ' יוסי מקורי, יו"ר ות"ת. זהו צעד משמעותי בו נוקטת המל"ג על מנת לצמצם את הפער בין הצרכים הרפואיים העתידיים של ישראל לבין יכולת מערכת ההשכלה הגבוהה להכשיר רופאים ורופאות".

עוד בוואלה!

בעוד כעשור לא יהיו מספיק רופאים כדי לטפל באזרחי מדינת ישראל

לכתבה המלאה
בניין הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב,10 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
בניין הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת ת"א/ראובן קסטרו

כיום פועלות בישראל שלוש תוכניות בינלאומיות ברפואה במסגרתן מגיעים סטודנטים מחו"ל, בעיקר מארה"ב, ללימודי רפואה בארץ. התוכניות מתקיימות באוניברסיטת תל אביב, הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון. מדובר בתוכניות ארבע שנתיות, בהן הרוב המכריע של הסטודנטים חוזרים עם סיום לימודיהם למדינותיהם.

"מצוקת כח האדם במערכת הבריאות היא בעיה לאומית שהוזנחה במשך שנים, וכיום רוב הסטודנטים לרפואה לומדים בחו"ל", אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ בעקבות ההחלטה. "המקומות הללו נדרשים עבור סטודנטים ישראלים, במקומם של סטודנטים זרים שלא צפויים לעבוד יום אחד במערכת הבריאות הישראלית. אנו מוסיפים בשנים הקרובות מאות מקומות לימוד לסטודנטים לרפואה ואלפי מקומות לסיעוד. זה הדבר הנכון עבור הסטודנטים וזה צורך אסטרטגי חיוני למערכת הבריאות כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully