וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

58 חודשי מאסר נגזרו על עורך הדין שירה לעבר ביתו של ניצב המשטרה בדימוס

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 8:05

אחרי שהודה במעשיו והורשע כחלק מהסדר טיעון, בית המשפט המחוזי בנצרת גזר את דינו של עורך הדין אוסאמה ח'טיב. בטיעונים לעונש הביע ח'טיב חרטה עמוקה, והתנצל בפני הניצב בדימוס חכרוש. "נסחפתי לעולם העברייני - לוקח אחריות מלאה על מה שעשיתי"

תיעוד של ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל קורבן ומועד במפעל מתכת בכפר כנא
24.1.22. הארץ,יונתן זינדל- פלאש 90, עיבוד תמונה
ניצב בדימוס ג'מאל חכרוש/עיבוד תמונה, הארץ,יונתן זינדל- פלאש 90

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (רביעי) 58 חודשי מאסר על עורך הדין אוסאמה ח'טיב שירה לעבר ביתו של ניצב המשטרה בדימוס ג'מאל חכרוש בכפר כנא. זאת, לאחר שהודה במעשים כחלק מהסדר טיעון עם הפרקליטות שהגיעה אליו עורכת הדין בת אל ארז לוינסקי המייצגת אותו מטעם הסנגוריה הציבורית. בנוסף לעונש המאסר, הטיל עליו בית המשפט גם מאסר על תנאי של 10 חדשים, קנס של 6,000 שקלים, ופיצוי בסך 15,000 שקלים. ח'טיב הורשע בעבירות בנשק, ושיבוש מהלכי משפט

זו לא ההסתבכות הראשונה של ח'טיב, כשתיק אחר נגדו עדיין מתנהל. עורך הדין בן ה-34, שכנו של חכרוש בכפר כנא, הבטיח לשופט בדיון הטיעונים לעונש שישתקם. "אני מודה מכל ליבי ולא מתחרט על ההודאה כלל", אמר. "אני מתחרט על מה שעשיתי ואני לוקח אחריות מלאה על מה שעשיתי. התיק הזה לימד אותי איך לקחת אחריות פעם ראשונה בחיים שלי".

ח'טיב טען כי מעשיו נגרמו משום ש"נסחף לעולם העברייני". לדבריו, "חציתי גבולות כשהלקוחות שלי הפכו לחברים שלי ועשיתי טעות - אין ספק שאוזלת ידה של המשטרה גם דחפה לכך אבל אני לא מאשים אף אחד חוץ מעצמי. אני לוקח אחריות מלאה כי זה בעצם המעשים הנוראים שלי, המעשים הלא מקובלים שלי, ולכן אני מבקש סליחה ממר חכרוש ואני מקווה שיום אחד יסלח לי ושיחזרו היחסים הטובים בינינו".

הגשת כתב אישום נגד אוסאמה חטיב בגין ירי על ביתו של ניצב חכרוש, בימ"ש מחוזי נצרת. ללא, אתר רשמי
עורך הדין אוסאמה ח'טיב/אתר רשמי, ללא

בנוסף, ביקש עורך הדין כי שהפרוטוקול מבית המשפט יועבר לקצין המשטרה בדימוס. "שידע שאני מתנצל בפניו ומבקש ממנו מחילה", אמר. "סליחה מהציבור שפגעתי בו, מאשתי ומהמשפחה שלי, וכן גם מבית המשפט והמהפרקליטות על כך שהעסקתי אתכם".

מגזר הדין עולה כי לאחר האירוע נחתם בין אביו של עורך הדין ח'טיב לבין ניצב חכרוש הסכם "סולחה", במסגרתו הצהירו הצדדים כי השלימו ביניהם וסלחו אחד לשני על האירוע וכי יחסי החברות, הקרבה והשכנות הטובה ביניהם חזרו לתקנם. אביו של ח'טיב התחייב כי הנאשם לא יחזור בעתיד על מעשי אלימות או תקיפה ומנגד חכרוש הצהיר כי הוא מוותר על כל טענה או תביעה או דרישה מעורך הדין שירה לעבר ביתו. השופט צפריר מצטט מפסיקת בית המשפט העליון כי הסולחה, הנערכת במסגרות פרטיות, אינה יכולה לשמש תחליף לענישה על-פי חוק בידיהן של רשויות האכיפה וכי על כן, בנסיבות העניין, אין בה כדי להוביל להקלה משמעותית בעונשו.

האירוע התרחש ב- 10 לספטמבר אשתקד. עורך הדין ח'טיב חש רגשות "טינה וזעם" כלפי חכרוש, שכן סבר שהוא מתערב בסכסוכי משפחות בכפר כנא שלא לצורך, וזאת, בניגוד לאינטרסים של ח'טיב ומשפחתו. מכתב האישום עולה שהוא הצטייד ברובה M-16 וכן בשתי מחסניות תחמושת תואמת, יצר קשר עם אחד מוחמד אבו סמרה מחיפה שעסק בסחר במכוניות משומשות וביקש רכב לשעה - שעתיים תמורת 2,000 שקל. השניים נפגשו סמוך לשעה עשר בערב ביער בית קשת כשחטיב משתמש לתיאומים ביניהם בנייד של בנו ושולח לו מיקום. חטיב החליף את לוחיות הזיהוי של הרכב בלוחיות שהביא עמו הורה למוחמד למסור לו את הטלפון הנייד שלו ואת הטלפונים הניידים של שניהם הם השאירו בטנדר.

לפי כתב האישום, סמוך לשעה אחת עשרה הם יצאו לדרך, מהיער את בית חכרוש, עורך הדין ניווט, מוחמד נהג. כשהגיעו אל בסמוך לבית ירד חטיב מהרכב עם ה M-16 ירה לעבר ביתו של קצין המשטרה כ-5 כדורים באוטומט הכדורים חדרו את דלת החניון, חלפו מעל רכבו של חכרוש אשר חנה בחניון, ופגעו בקיר שמול הדלת. באותה עת חכרוש ואשתו שהו בקומת המגורים. בנס לא נפגע איש. מיד אחכ חטיב ומוחמד הסתלקו משם ליער. חטיב שינה בחזרה את הלוחיות. כל אחד עזב ברכבו וחטיב השמיד את ה - 16-M. לאחר מספר ימים הגיע חטיב למסעדה בה עבד מוחמד ושילם לו $2,000 עבור חלקו בביצוע הירי. משפטו של אבו סמרה עדיין מתנהל.

עוד בוואלה!

פצצה מתקתקת על הכביש: נהג עם רישיון שפג תוקפו לפני 21 שנה - ונתפס

לכתבה המלאה

התובע עו"ד עמוס דניאלי מפרקליטות מחוז צפון טען במסגרת טיעוני המדינה לעונש, כי גם ירי על אדם "מן היישוב" שמבוצע על רקע של יריבות אישית, הוא אירוע חמור ביותר, והדברים יפים שבעתיים שעה שמבוצע ירי כלפי דמות מוכרת, קצין בכיר במשטרה, שלא נטען מעולם כי הייתה כל אינטראקציה, וודאי שלא מריבה, אישית בינו לבין הנאשם. הפרקליטות הזכירה בטיעוניה כי בכפר כנא, נהרגה בחודש מרץ 2022 נערה בת 17 מירי "כדור תועה", אשר נורה לעבר בית אחר, וחדר לחלון ביתה, וכי מציאות חייהם של אלפי תושבים במגזר הערבי הפכה לסיוט נוכח תופעת הירי הלא חוקי.

הסנגוריה הציבורית צפוי לערער. עו"ד בתאל ארז לויסקי מסרה כי "בית המשפט החמיר בענישה, נלמד את גזר הדין היטב ונשקול את צעדינו המשפטיים בהמשך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully