וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: מאמצי הרגיעה מול הג'יהאד האסלאמי מתחילים "להניב פרי"

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 13:39

על פי כלי תקשורת פלסטיני, הג'יהאד האסלאמי חזר לענות לשיחות מהמתווכים, ומגעים אינטנסיביים נמשכו לאורך הלילה, כדי למנוע את גרירתה של רצועת עזה לעימות. מנגד, בכיר בארגון הטרור טען כי הזרוע הצבאית עדיין בכוננות

בווידאו: הלווית המחבל דיראר סאלח בג'נין/צילום: רויטרס

כלי תקשורת פלסטיני דיווח היום (רביעי) כי מאמצי המתווכים למנוע הסלמה ברצועת עזה מתחילים להצליח. זאת, לאחר שאתמול דווח כי בג'יהאד האסלאמי מתעלמים משיחות המתווכים המצרים, מקטאר ומהאו"ם. מנגד, בכיר בארגון הטרור, חאלד אל באטש טען כי הזרועה הצבאית עדיין בכוננות.

על פי הדיווח ב"אל-קודס", מקורות פלסטיניים מסרו כי הסלמה ברצועת עזה הייתה עלולה להביאה לפיצוץ באזור, לאחר הפעולה הצבאית שבה נעצר מנהיג ארגון הטרור בשומרון. על פי המקורות, מאתמול ולתוך הלילה התנהלו מגעים אינסטסיביים בניסיון למנוע את גרירתה של הרצועה לעימות.

פעילי ג'יהאד אסלאמי אוחזים ברקטה. עטיה מוחמד, פלאש 90
פעילי הג'יהאד האסלאמי/פלאש 90, עטיה מוחמד

הג'יהאד האסלאמי ענה לשיחות אחרי שהתעלם מניסיונות המתווכים ליצור קשר מרגע מעצרו של הבכיר. עוד דווח כי הג'יהאד דרש מהמתווכים לחייב את ישראל להפסיק את "התוקפנות בגדה המערבית, ולא יוכל לעמוד מנגד אם תמשיך בחיסול ומעצר פעילים".

אתמול דיווח "אל-קודס" כי הנהגת הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה מתעלמת מניסיונות המגעים לתיווך בניסיון למנוע הסלמה באזור, בעקבות מעצרו של מנהיג התנועה בשומרון, באסם א-סעדי. על פי הדיווח מפי מקורות פלסטיניים, המתווכים ובייחוד המודיעין המצרי ניסו לשוחח בטלפון עם בכירים בג'יהאד יותר מפעם אחת, אלא שהוא התעלם מהשיחות.

עוד בוואלה!

יום שני לכוננות ביישובי הדרום, התושבים זועמים: "הכי קל להכניס אותנו למצור"

לכתבה המלאה
בכיר הג'יהאד האסלאמי באסם א-סעדי, 2 באוגוסט 2022. תיעוד לפי סעיף 27 א', צילום מסך
באסם א-סעדי בחדר החקירות. אתמול/צילום מסך, תיעוד לפי סעיף 27 א'

עוד דווח ב"אל-קודס" כי הג'יהאד האסלאמי לא קבע את הדרך ואת מקום התגובה עד כה. "התגובה תהיה מהגדה המערבית או מהרצועה, כל האפשרויות פתוחות", נכתב בידיעה. המקורות אף הוסיפו כי כעת יחידות הטילים וחוליות נוספות נכנסו לכוננות גבוהה.

אתמול נעצר באסם א-סעדי, מנהיג הג'יהאד האסלאמי בשומרון. א-סעדי, בן 62, הוא אחד המנהיגים הבולטים של התנועה, ולאורך חייו ריצה 15 שנות מאסר בכלא הישראלי במצטבר על רק פעילותו בארגון. שניים מבניו, מחבלי הג'יהאד האסלמי, נהרגו בשנת 2002 מירי צה"ל. אשתו וארבעה בנים נוספים ריצו מאסר בכלא הישראלי גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully