וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר לב לגנץ: הפסקת שירות חיילות עם אסירים ביטחוניים - רק בחקיקה

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 11:16

השר לביטחון הפנים השיב לבקשת שר הביטחון, שהועברה על רקע פרשת הסרסור בסוהרות, וטען כי יש צורך בשינוי חקיקתי

השר לביטחון הפנים עמר בר לב דחה היום (רביעי) את בקשתו של שר הביטחון בני גנץ להפסיק להציב חיילות בשב"ס עם אסירים ביטחוניים, משום שלדבריו זה ניתן לביצוע רק דרך שינוי החוק. הבקשה של גנץ הועברה על רקע הטענות של חיילות-סוהרות שלפיהן הן הותקפו מינית על ידי מחבלים.

בר לב ציין דוח של צה''ל שופרסם באחרונה, שלפיו החיילות סוהרות מרוצות מתנאי השירות. "הצוות
התרשם שכלל המשרתים בשירות בתי הסוהר שבעי רצון משירותם ואף חשים גאווה בשירות אותו
מבצעים. כך מרבית המשרתים הביעו נכונות להמשיך לשרת בשירות בתי הסוהר בקבע".

בהמשך הדוח, שפורסם במאי, קבעה הוועדה כי "המשרתים אף ציינו בפני צוות הבדיקה כי הם מתודרכים בנושא הטרדות מיניות עם קליטתם ביחידה, ומכירים היטב את ממונת היוהל"ם ביחידתם".

ראש הממשלה איר לפיד ביקר בכלא הביטחוני 'עופר', בליווי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, סגן שר הבט"פ יואב סגלוביץ, יו"ר הוועדה לביטחון פנים ח"כ מירב בן ארי ונציבת בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי, 2 באוגוסט 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה איר לפיד ביקר בכלא הביטחוני 'עופר', בליווי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, סגן שר הבט"פ יואב סגלוביץ, יו"ר הוועדה לביטחון פנים ח"כ מירב בן ארי ונציבת בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי, 2 באוגוסט 2022/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במכתבו לבר לב כתב גנץ כי "אני סבור ששירות הכרוך בהתמודדות עם אסירים ביטחוניים, דורש הכשרה נאותה ומקיפה, והיכרות מעמיקה עם המסגרת של שירות בתי הסוהר. לדבריו, לכן "יש לשקול אם תפקיד זה ראוי שיבוצע על ידי משרתי חובה, שהוקצו מחוץ לסד"כ צה"ל. כמו כן, יש לבחון באילו תנאים ניתן לקיים שירות כזה, ומהם התנאים לשמור על ביטחונם ושלומם הפיזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully