וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על החשדות לאונס הסוהרת: "מזועזע - כל האחראים צריכים לתת את הדין"

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 9:05

הנשיא התייחס בטקס שנערך בבית הנשיא לפרשת ה"סרסור בסוהרות", וקרא "לרדת לעומק חקירת המקרים". "כל אישה בישראל צריכה להיות מוגנת, כל מי שפועלת - איך הגענו למצב המחריד שבו דווקא נשים המגינות עלינו - גופן הפקר?"

בווידאו: נשיא המדינה מתייחס לפרשת הסוהרות/צילום: צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו / לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (שלישי) לחשדות לפיהם אסיר ביטחוני אנס סוהרת בשירות חובה בשב"ס. "אני מתמלא בזעזוע וכאב, וחש בחילה", אמר הרצוג. "עלינו לרדת לעומק חקירת המקרים כך שכל האחראים יתנו את הדין במלוא החומרה. זו המחויבות שלנו".

עוד אמר הרצוג בטקס שנערך הבוקר בבית הנשיא: "כל אישה בישראל צריכה להיות מוגנת, כל מי שפועלת בשם המדינה חייבת להיות מוגנת. איך הגענו למצב המחריד שבו דווקא נשים המגינות עלינו - גופן הפקר? חשוב שנזכור שהפגיעות והצלקות שהחיילות סובלות מהן לא חולפות לעולם. הן נחרטות בגופן, בנפשן ובנשמתן של הקורבנות".

בד בבד, ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר היום בכלא הביטחוני "עופר" בעקבות הגילויים בפרשת סרסור הסוהרות. את לפיד ליוו בביקור השר לביטחון הפנים עמר בר לב, סגן השר במשרד יואב סגלוביץ', יו"ר הוועדה לביטחון הפנים ח"כ מירב בן ארי ונציבת שב"ס קטי פרי. "אנחנו נחקור ואנחנו נדע", אמר לפיד. "מדינת ישראל לא תעמוד מנגד על החשש שסוהרת חובה במדינת ישראל נאנסה, או הוטרדה בידי מחבלים. אבל אנחנו נשמור על הארגון הזה כי הארגון הזה - חיי כל אזרח בישראל תלויים בעוצמתו, בכוחו ובתקינותו".

מוחמד עטאללה. המחבל מכלא גלבוע שהטריד סוהרות. אתר רשמי, אתר רשמי
מחמוד עטאללה, החשוד באונס הסוהרת/אתר רשמי, אתר רשמי

אתמול הודיע שר הביטחון בני גנץ כי יבחן מחדש את הקצאת הכוחות לשירות בתי הסוהר, בעקבות החשד למקרה אונס של סוהרת על ידי אסיר ביטחוני. השר גנץ שלח מכתב לשר לביטחון הפנים עמר בר לב, ובו דרש לאסור מידית על משרתות חובה בשב"ס, לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים. זאת, עד לבירור מעמיק ויסודי של החשדות.

"אני סבור ששירות הכרוך בהתמודדות עם אסירים ביטחוניים, דורש הכשרה נאותה ומקיפה, והיכרות מעמיקה עם המסגרת של שירות בתי הסוהר", כתב גנץ לבר לב. "על כן, יש לשקול אם תפקיד זה ראוי שיבוצע על ידי משרתי חובה, שהוקצו מחוץ לסד"כ צה"ל. כמו כן, יש לבחון באילו תנאים ניתן לקיים שירות כזה, ומהם התנאים לשמור על ביטחונם ושלומם הפיזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully