וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרשת הסרסור בסוהרות: גנץ יבחן מחדש הצבת חיילות בשב"ס

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 21:58

שר הביטחון שלח מכתב לשר לביטחון הפנים ודרש לאסור מידית על משרתות חובה בשב"ס, לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים. "שירות הכרוך בהתמודדות עם אסירים ביטחוניים, דורש הכשרה נאותה ומקיפה - יש לשקול אם תפקיד זה ראוי שיבוצע על ידי משרתי חובה"

בווידאו: לפיד על פרשת הסרסור בסוהרות: "לא יכול להיות שחיילת נאנסת בידי מחבל; המקרה ייחקר"/רוני כנפו

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (שני) כי יבחן מחדש את הקצאת הכוחות לשירות בתי הסוהר, בעקבות החשד למקרה אונס של סוהרת על ידי אסיר ביטחוני. השר גנץ שלח מכתב לשר לביטחון הפנים עמר בר לב, ובו דרש לאסור מידית על משרתות חובה בשב"ס, לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים. זאת, עד לבירור מעמיק ויסודי של החשדות.

"אני סבור ששירות הכרוך בהתמודדות עם אסירים ביטחוניים, דורש הכשרה נאותה ומקיפה, והיכרות מעמיקה עם המסגרת של שירות בתי הסוהר", כתב גנץ לבר לב. "על כן, יש לשקול אם תפקיד זה ראוי שיבוצע על ידי משרתי חובה, שהוקצו מחוץ לסד"כ צה"ל. כמו כן, יש לבחון באילו תנאים ניתן לקיים שירות כזה, ומהם התנאים לשמור על ביטחונם ושלומם הפיזי".

מוחמד עטאללה. המחבל מכלא גלבוע שהטריד סוהרות. אתר רשמי, אתר רשמי
חשוד באונס סוהרת בשירות חובה. מוחמד עטאללה/אתר רשמי, אתר רשמי

במסגרת פרשת "הסרסור בסוהרות", טענה חיילת בשירות חובה ששירתה כסוהרת במתקן הכליאה גלבוע כי נאנסה על ידי אסיר ביטחוני. פרליקטו של האסיר מחמוד עטאללה, שחשוד באונס החיילת, הכחיש כי הוא משתף פעולה עם מערכת הביטחון, כפי שטענו כמה מתלוננות. "הוא לא נותן דבר והוא גם לא מקבל דבר", אמר עו"ד רמזי קטילאת בריאיון ל-103FM. על הטענות של הסוהרות שלפיהן הוא היה "מלך הכלא", הוא השיב: "הטענות האלה הן מוגזמות, הן לא מבוססות. הן נחקרו כבר ב-2018 בצורה מאוד מעמיקה ומקיפה".

לדבריו, עטאללה לא מספק שקט לשב"ס ולא מספק מידע למערכות המודיעין, אך כן שימש דובר אל מול הנהלת בית הסוהר בתקופה מסוימת. "הוא היה מתווך בעצם בין האסירים לבין הנהלת הכלא, בכל אגף ביטחוני יש דובר. זה לא עניין שהוא ייחודי לו", הסביר עורך הדין.

עורך הדין שב והכחיש כי תמורת התיווך הזה קיבל עטאללה כל מה שהוא רוצה, כולל סרסור בסוהרות. הוא טען כי אלו טענות שכבר נחקרו. "יש פה הצטלבות של אינטרסים של כמה גורמים. הוא היה אסיר, הן תפקדו כסוהרות. לא היה שום קשר מעבר לדבר הזה". כשנשאל מדוע עטאללה נפגש עם נציגי שב"כ בכלא, אף שלטענתו הוא אינו משתף פעולה, אמר: "צריך לשאול את שב"כ למה הוא הגיע לפגוש אותו ומה הוא רצה ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully