וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מצדד בשב"ס בצל פרשת הסרסור בסוהרות: "התנהלות תקינה, אווירת דיווח ראויה"

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 20:34

ועדה שבחנה את השירות ביחידות שמחוץ לצה"ל, בין היתר בעקבות סרסור החיילות ששירתו כסוהרות בכלא גלבוע, מצאה כי "אירועים חריגים מטופלים בחומרה וברגישות". עם זאת, טענה כי "על צה"ל להתערב יותר". היוהל"ם תוביל פורום למידה עם גופי הביטחון לגיבוש נהלי עבודה סדורים

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

צה"ל מצדד בשב"ס ברקע פרשת הסרסור בסוהרות - כך עולה מדוח שהוצג היום (שני). "ההתנהלות תקינה ומאפשרת אווירת דיווח ראויה", נכתב כחלק ממסקנות הוועדה בנושא יחידות שמחוץ לצה"ל, שהוצגו בוועדת החוץ והביטחון בכנסת. "הוועדה מצאה כי אירועים חריגים בתחומים אלה מטופלים בחומרה וברגישות", הוסיפו.

במסגרת הפרשה שהתרחשה ב-2017 דווח כי ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות אסיר. החיילות מגויסות תחילה לצה"ל ובהליך השיבוץ מועברות לשב"ס. בחקירתו ביחידה הארצית לחקירת סוהרים הודה קצין המודיעין כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שנקב בשמן. התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
"אווירת דיווח ראויה". כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

בעדותו בפני ועדת הבדיקה הממלכתית לבריחת ששת המחבלים, אמר מפקד כלא גלבוע, פרדי בן שטרית, כי בבית הסוהר "סרסרו בחיילות חובה" ו"סיפקו חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים", במה שהיה להודאה הראשונה של בכיר בשב"ס בפרטים מאז שנחשפו ב-2018.

הוועדה בנושא היחידות שמחוץ לצה"ל, בראשות תא"ל (מיל') גיא חסון, פטרה את שב"ס מאחריות על האירוע, אך סברה כי "על צה"ל להיות מעורב יותר ולבצע הדרכה ובקרה בנושאים אלו בכלל גופי הביטחון בהם משרתים בחובה". במקביל, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, תא"ל אלה שדו שכטמן, מובילה פורום למידה משותף עם כלל הממונות על תחום המגדר בגופי הביטחון השונים, לגיבוש נהלי עבודה סדורים. זאת, לאחר שנמצאו "פערים באמנות השירות השונות".

משב"ס נמסר בתגובה כי "כפי שעולה במובהק מתוך הדוח, שירות בתי הסוהר משקיע מאמצים רבים על מנת לטפל בסוהרי וסוהרות החובה, ברגישות ובהקפדה הנדרשים, תוך שימת דגש על יצירת אווירת דיווח ראויה וטיפול באירועים חריגים בחומרה מתאימה. בנוסף, קיימת ירידה במספר הבקשות לשיבוץ מחדש ובמקביל עליה בבקשות להמשיך לשירות קבע בשב"ס, דבר המעיד על עליה במוטיבציה ושביעות הרצון של המשרתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully