וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הקשיים בשיחות על הסכם הגרעין: ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על איראן

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 19:13

בניסיון להפעיל לחץ נוסף על המשטר בטהראן ממשל ביידן הודיע על עיצומים חדשים נגד שש חברות ויישויות מסחריות באיראן. שר החוץ האמריקני: "נמשיך בסנקציות על ייבוא נפט - כל עוד איראן לא תחזור להסכם"

בווידאו: לפיד קורא להחזיר את הסנקציות על איראן במלואן/צילום: רוני כנפו

ממשל ביידן הודיע על סנקציות חדשות נגד שש חברות ויישויות מסחריות באיראן שעוסקות בשיווק, ייצור ומכירת נפט ומוצרים פטרוכימיים תוך עקיפת הסנקציות הבינלאומיות. בין הגופים עליהם הוטלו הסנקציות חברות ספנות ומכליות.

למה זה חשוב

  • מדובר באחד הצעדים המשמעותיים ביותר של ממשל ביידן נגד איראן בחודשים האחרונים. הסנקציות החדשות מגיעות על רקע הדשדוש במשא ומתן העקיף בין איראן לבין ארצות הברית על חזרה להסכם הגרעין ובניסיון להפעיל לחץ נוסף על איראן.

מה הם אומרים

  • שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי ארצות הברית הייתה רצינית בנסיונותיה להשיג הסכם עם איראן על חזרה להסכם הגרעין משנת 2015.
  • "עד שאיראן לא תהיה מוכנה לחזור ליישום מלא של ההסכם אנחנו נמשיך להשתמש בסנקציות נגד ייצוא נפט איראני", אמר בלינקן.

עוד בוואלה!

בכיר בבית הלבן: מאוד לא סביר שתהיה חזרה להסכם הגרעין עם איראן בעתיד הקרוב

לכתבה המלאה
נשיא ארהב ביידן נואם בבית חולים אוגוסטה ויקטוריה במזרח ירושלים  15 ביולי 2022. רויטרס
הטיל סנקציות נוספות על חברות איראניות. ביידן/רויטרס

תמונת המצב

  • הסבב האחרון של המשא ומתן העקיף בין ארצות הברית לבין איראן שהתקיים בקטאר לפני כחודש הסתיים ללא תוצאות. בכירים אמריקנים אמרו כי לא נקבע כל מועד לסבב שיחות נוסף.
  • במהלך ביקורו של הנשיא ביידן בישראל הוא הצהיר כי ארצות הברית "לא תמתין לנצח" כדי שאיראן תשיב להצעתה לחזרה להסכם הגרעין מ-2015.
  • בשבוע שעבר פורסם בוואלה! כי יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגרק אמר כי הבית הלבן מעריך כי "מאוד לא סביר" שתהיה חזרה להסכם הגרעין עם איראן בעתיד הקרוב.
  • שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל שמוביל את התיווך בין ארצות הברית לבין איראן הגיש לצדדים לאחרונה טיוטת הסכם אותה הגדיר כ"הצעה סופית" וקרא לאיראן לקבל החלטות.
  • האיראנים הביעו בימים האחרונים רצון לקיים סבב נוסף של משא ומתן עקיף עם ארצות הברית בווינה, אולם בשלב הזה לא נקבע מועד לכך. האיראנים טענו כי יש להם הערות על הטיוטה שהציג בורל.
  • ראש הארגון לאנרגיה אטומית באיראן מוחמד אסלאמי אמר היום (שני) כי לאיראן יש את היכולת הטכנית לייצר נשק גרעיני אולם אין לה כל תוכנית לעשות זאת.
  • צרפת, גרמניה ובריטניה פרסמו היום הודעה משותפת שבה הדגישו כי לאיראן אסור לפתח נשק גרעיני וציינו כי למרות מאמצים דיפלומטיים רבים איראן לא הסכימה עדיין לחזור להסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully