וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הפך את ההחלטה: האישה המאוימת לא תוכנס למקלט

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 15:44

בית המשפט קיבל את הערעור של האישה מאזור השפלה, שהתנגדה לבקשת המשטרה להכניס אותה למקלט. "זכותה לחירות גוברת על כל יתר הזכויות", אמר עורך דינה. לפני הפיכת ההחלטה, המדינה הציעה להעבירה לדירה של משרד הרווחה תחת אבטחה פרטית

מקלט לנשים מוכות. הדס פרוש, פלאש 90
ההחלטה להכניס את האישה למקלט עוררה ביקורת רבה. מקלט לנשים מוכות/פלאש 90, הדס פרוש

בית משפט השלום בראשון לציון הפך היום (שני) את החלטתו לחייב את האישה שקיים חשש לחייה להיכנס למקלט לנשים.עו"ד שאדי כבהא, פרקליטה של האישה מאזור השפלה, אמר כי "לא ניתן לכפות על אדם לשהות במקום שהוא לא רוצה לשהות בו אם הוא לא רוצה. כל הגורמים התגייסו לרבות המשטרה והשירותי הרווחה לטובת הלקוחה, אבל בסופו של דבר זכותה לחירות גוברת על כל יתר הזכויות".

קודם לביטול ההחלטה, משרד הרווחה והמשרד לביטחון הפנים הציגו חלופה חדשה לאישה שאותה מבקשת המשטרה לשים במעצר הגנתי. על פי ההצעה, שהייתה תלויה בהחלטת בית המשפט האישה תועבר לדירה של משרד הרווחה ותאובטח על ידי חברת אבטחה שמעניקה שירות למשרד יחד עם המשטרה ובהתאם להנחיותיה.

על פי ההצעה, שהות האישה בדירה תלווה במעטפת סוציאלית תומכת של משרד הרווחה ומעטפת הגנה של חברת האבטחה והמשטרה. מפקחת של המשרד צפויה להציג את הפתרון בפני בית המשפט בצהריים, במהלך הערעור על ההחלטה.

בשלב הראשון, האישה תשהה בדירה לפרק זמן קצר עד להסרת האיום עליה או מעבר למקלט בהסכמה. במקביל, יפעלו משרד הרווחה והביטחון החברתי, המשרד לביטחון הפנים והמשטרה להקמת מענה לנשים נוספות שחייהן מצויים בסכנה. 

חשד לרצח: בת 30 נורתה למוות בלוד/תיעוד מבצעי מד"א, יותם רונן

במשטרה מעריכים כי קיים חשש כבד לחייה של האישה, שביתה נפגע מירי, ואולם היא סירבה לעבור למקלט לצורך הגנתה. בעקבות סירובה החליטה המשטרה להביא את האישה לבית המשפט ולבקש ממנו להוציא צו שיאלץ אותה לשהות במקלט. גם בדיון עמדה האישה על סירובה, ובא כוחה הגיש לבית המשפט בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה. בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה, והורה לה לשהות במקלט עד ליום שלישי הקרוב, עד שהפך את החלטתו היום.

מהמשטרה נמסר אז כי היא תמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת להגן על חיי חפים מפשע. בחודש שעבר נורתה למוות בלוד רבאב אבו סיאם, שהגיעה לעיר כדי לראות את בנותיה בבית הגרוש שלה. אבו סיאם, מורה בת 30 ואם לשלושה ילדים הוזהרה שלא להגיע לעיר משום שנשקפת סכנה לחייה, אך בחרה להגיע בכל זאת. גם היא סירבה לשהות במקלט לנשים מוכות.

מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברת, סיגל מורן, אמרה כי "לא נשלים עם מצב שבו חייהן של נשים נמצאים תחת איום כל כך חמור ונותרות ללא הגנה. הגורמים המקצועיים מצאו פתרון שיכול לתת מענה הולם לעת עתה, לצד המאמצים של מערכת אכיפת החוק להביא לדין את המאיימים. המאבק באלימות במשפחה הוא מורכב ומחייב מענה של כל רשויות המדינה".

מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן, הביע שביעות רצון מ"שיתוף הפעולה ההדוק עם משרד הרווחה ועל היכולת לייצר יחד פתרונות מעודכנים עבור נשים מאוימות. אנו עושים את מירב המאמצים בשיתוף משטרת ישראל ומשרד הרווחה והביטחון החברתי על מנת לספק הגנה בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully