וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישה התלוננה במשטרה וציפתה שיגנו עליה. אנחנו מתפלאים שהגבילו דווקא אותה"

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 8:54

אחרי שבית משפט קבע בצעד חריג להכניס לאלתר תושבת לוד למקלט לנשים מוכות בגלל חשש לחייה, למרות התנגדותה לצעד, עורך דינה אמר בריאיון ל-103FM כי בכוונתם לערער על ההחלטה. "הרצון להגן על מתלוננות מובן, אבל לא ברור מה מנחה את המשטרה לפעול דווקא נגדן". האזינו

חשד לרצח: בת 30 נורתה למוות בלוד/תיעוד מבצעי מד"א, יותם רונן

עו"ד שאדי כבהא, המייצג את תושבת לוד שבית המשפט הורה להכניסה לאלתר למקלט לנשים מוכות בגלל חשש כבד לחייה חרף התנגדותה לצעד, אמר הבוקר (ראשון) בריאיון ל-103FM כי בכוונתם לערער על הצעד.

"היא קצת מופתעת מההחלטה שניתנה אתמול, והיא מפוחדת ומאוימת כבר שבע שנים", אמר כבהא, "אנחנו נמצאים במסגרת חקירה פלילית, אף אחד לא מוסר לנו מי מאיים עליה. זאת אחת הסיבות שאנחנו גם מתפלאים שמשטרת ישראל החליטה להגביל את חירותה".

חוקרי תחנת המשטרה בלוד ובמרחב השפלה חושדים כי קיים חשש כבד לחייה של האישה, לאחר שעלה חשש כי מתבצע אחריה מעקב, ובעקבות אירוע ירי לעבר בית משפחתה, שבו לא היו נפגעים. ואולם, היא סירבה לעבור למקלט לצורך הגנתה, ובעקבות זאת החליטה המשטרה להביא את האישה לבית המשפט ולבקש ממנו להוציא צו שיאלץ אותה לשהות במקלט, ואכן נקבע כי האישה תצטרך לשהות במקלט מוגן עד ל-2 באוגוסט. מהמשטרה נמסר כי היא תמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת להגן על חיי חפים מפשע.

ניידת משטרה 11 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"מתפלאים שמשטרת ישראל החליטה להגביל את חירותה של האישה". ניידת משטרה/ראובן קסטרו

"הגברת באה והתלוננה במשטרת ישראל, אין יותר מזה. היא באה לאותו גוף וציפתה שיגנו עליה. היא לא העזה לחלום אפילו שמישהו יגביל את החירות שלה, יעכבו אותה, ייקחו לה את הנייד", אמר עו"ד כבהא.

היא לא יודעת מי מבקש את נפשה?

"בגלל שמדובר בהליך שהוא גם חלק מחקירה פלילית, אז כל החומר הוא סודי", אמר עו"ד כבהא. "הפתרון לא יכול להיות בלבוא ולעצור את המתלוננת, את הקורבן, ואותם אנשים שמשטרת ישראל חושבת [שמאיימים עליה], ועל פי החלטת בית המשפט ישנן ראיות של ביצוע עבירות - הם משוחררים, אפילו לא מוגשת בקשה למעצרם, למרות שבית המשפט אומר למשטרה ולנציגיה 'אם תבקשו צו מעצר, אני איעתר לו'. הם מודיעים בבית המשפט שהם מוותרים על העניין הזה, אבל מצד שני, הם פועלים במחשכים, בכך שהם הולכים ועוצרים אותה".

האזינו לריאיון

"אני מבין את המטרה ואפילו מסכים לה. הרצון של המשטרה להגן על מתלוננות, הרצון של בית המשפט גם לתרום את חלקו בעניין מובן ואני בעדו וכולנו רוצים", מדגיש הפרקליט, אך הבהיר כי הוא "לא יודע לומר מה מנחה את המשטרה לפעול דווקא כנגד מתלוננות. זה יוצר בדיוק את תחושת האנטי. השופט כבר בא ואומר לכם, 'יש פה ראיות, רק תבקשו [מעצר של חשודים], אתם מבקשים בקשות כאלה באופן תדיר על דברים הרבה פחות חשובים ואנחנו נעתרים'".

המשטרה פוחדת?

"היא לא מפחדת מאף אחד. אני חושב שלמשטרה יש אג'נדה מסוימת, אג'נדה פטרנליסטית, ולצערי היא מיוחדת למגזר הערבי. יש מן פחד שהוחדר לתוך התודעה הישראלית, שנשים נרצחות במגזר הערבי הרבה יותר מיתר המגזרים וזה נתון לא נכון, כי עובדתית המספרים הם שונים. הוויכוח הוא האם המטרה מקדשת את האמצעים. אנחנו לא נמצאים בעידנים ישנים שבהם אפשר לבוא ולכפות על אדם שלילת חירות בגלל שהוא קורבן".

הוא הסביר כי הם הציעו שתשהה במלונית במקום במקלט. "יכלו למצוא פתרון הולם בדמות של מלונית, שהיא תוכל לשהות שם עם הילדים שלה, בכבוד, בלי אותה המולה של המקלט".

בשבוע שעבר נורתה למוות בלוד רבאב אבו סיאם, שהגיעה לעיר כדי לראות את בנותיה בבית הגרוש שלה. אבו סיאם, מורה בת 30 ואם לשלושה ילדים הוזהרה שלא להגיע לעיר משום שנשקפת סכנה לחייה, אך בחרה להגיע בכל זאת. גם היא סירבה לשהות במקלט לנשים מוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully