וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר העיד בפני ועדת החקירה לפרשת הצוללות

בן כספית

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 11:35

עדותו של הבכיר לשעבר מתיישרת עם הדיווחים מתחילת השבוע על פתיחתה של ועדת החקירה הממלכתית, שתבדוק את פרשת הצוללות. עוד דווח כי בחקירה, שנערכת במתקן ביטחוני במרכז הארץ, הראשונים להעיד יהיו מנכ"לי ממשלה ומנכ"לי משרד ביטחון רלוונטיים

מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר עמוס ירון העיד השבוע בפני ועדת גרוניס לפרשת הצוללות. זאת, בהמשך לדיווחים על פתיחת החקירה בתחילת השבוע, שנערכת במתקן ביטחוני במרכז הארץ. עוד דווח כי הראשונים להעיד בוועדה יהיו מנכ"לי הממשלה הרלוונטיים ומנכ"לי משרד הבטחון, מה שמתיישר עם העדות של ירון.

בינואר האחרון אישרה הממשלה הקמת ועדת החקירה ממלכתית לעניין הצוללות וכלי השיט. זאת, יותר מחמש שנים אחרי שנחשפו לראשונה החשדות לשחיתות ברכש הצוללות מגרמניה. בפברואר הודיע בית המשפט העליון כי נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס יעמוד בראש ועדת החקירה. בוועדה יהיו חברים גם קרנית פלוג, אברהם בן שושן, צבי זילברטל ויעקב בורטמן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הצוללת החדשה של צה"ל, אח"י רהב. ינואר 2016. רויטרס
הוועדה נערכת במתקן ביטחוני במרכז הארץ. נתניהו ב-2016/רויטרס

בתוך כך, בתחילת השבוע הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בתל אביב הודעה על הגעה להסדר טיעון עם השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג, שנאשם בפרשת הצוללות. סעיף השוחד נגד זנדברג יימחק, והוא יודה בעבירה של הפרת אמונים.

על פי ההסדר, זנדברג יודה בעבירה בעקבות יחסיו עם מיקי גנור, שהיה מתווך העסקה עם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ". הצדדים יבקשו מבית המשפט לגזור על זנדברג עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על-תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully