וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לא למנות רמטכ"ל בתקופת בחירות; גנץ: גורר את הנושא להקשר פוליטי

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 20:39

יו"ר האופוזיציה שיגר מכתב לשר הביטחון, בו כתב כי הכרחי שמינוי הרמטכ"ל "יעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי". מנגד, גנץ עומד על כך ש"מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון כולה". בנוסף לכך, ציין כי הזמין את נתניהו "להשמיע את עמדתו ולתרום לתהליך"

בווידאו: היועמ"שית מגיבה לראשונה לסערת מינוי הרמטכ"ל: "ההחלטה תתקבל בלי השפעות זרות"/ניב אהרונסון

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו קרא הערב (רביעי) לשר הביטחון בני גנץ להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי. "אל תמנה רמטכ"ל בתקופת בחירות", כתב, "הכרחי שמינוי זה יעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי".

נתניהו נימק את קריאתו וכתב כי "מינוי רמטכ"ל הוא אחד המינויים הרגישים והחשובים לביטחון ישראל". הוא הוסיף, "מינוי בכירים צריך להיקבע על ידי ממשלה קבועה, ולא על ידי ממשלת מעבר בעיצומן של בחירות. כך נהגו בעבר ממשלות ישראל, כולל הממשלות בראשותי, וכך צריך לנהוג גם היום".

הוא ציין כי כוכבי עתיד לסיים את תפקידו ב-15 בינואר 2023, חודשיים וחצי אחרי הבחירות לכנסת, ב-1 בנובמבר. "אם יש צורך בכך, הממשלה יכולה גם להאריך את תפקידו בכמה שבועות, כפי שנעשה בעבר במינויים דומים של ראש שב"כ וראש המוסד", הוסיף נתניהו.

עדות בנימין נתניהו בוועדת מירון לחקר אסון מירון, 21 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"מינוי בכירים צריך להיקבע על ידי ממשלה קבועה". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

גנץ דחה את דבריו של נתניהו, ומסר כי "צר לי שנתניהו בוחר לגרור את הנושא להקשר הפוליטי באופן שעשוי לפגוע בביטחון ישראל ובצה"ל". הוא ציין כי הזמין את נתניהו "להשמיע את עמדתו ולתרום לתהליך - גם במידה ויבחר שלא לבוא, אמשיך להתקדם בתהליך המקיף והמעמיק, ואמנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים".

הוא הוסיף, "מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון כולה וליציבות הפיקודית. קידום המינוי אושר על ידי היועמש"ית כפי שקרה גם בעבר. נתניהו כראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר מודע לצרכים אלו היטב. הוא יודע שתהליך מינוי הרמטכ"ל מתחיל זמן רב מראש, ומודע היטב להשלכות של עיכוב במינוי".

הצהרות של בני גנץ וגדעון סער. כפר המכבייה, ר"ג 10 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"אמנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים". גנץ/ראובן קסטרו

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אישרה לגנץ למנות את הרמטכ"ל ה-23 במהלך תקופת בחירות. היא נימקה את החלטתה בכך ש"צה"ל עומד בפני אתגרים ביטחוניים ייחודיים חריגים". היא הסבירה כי לאחר שהובאו בפניה חוות דעת מקצועיות-ביטחוניות סודיות, היא קבעה כי הקשיים אינם מספיקים כדי למנוע את הליך המינוי.

המועמדים לרמטכ"ל הבא הם אלוף אייל זמיר ואלוף הרצי הלוי. בימים הקרובים התכוון גנץ להמשיך בהתייעצויות עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר על זהות הרמטכ"ל. בין השאר, גנץ התכוון להיפגש גם עם נתניהו ולקיים איתו התייעצות מסודרת בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully