וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות: משלחת ישראלית תצא למוסקבה

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 15:47

המשלחת הישראלית יוצאת בהנחיית רה"מ לפיד ובתיאום מול השלטונות ברוסיה. המשלחת תקיים מפגשים עם הגורמים הרלוונטיים במערכת הרוסית, ברקע בקשתה של רוסיה להסיר את הסוכנות היהודית מרשימת הארגונים הבלתי ממשלתיים הרשומים במדינה

בהנחיית ראש הממשלה יאיר לפיד, ובתאום מול השלטונות ברוסיה, תצא הערב (רביעי) המשלחת הישראלית למוסקבה. המשלחת תקיים מפגשים עם הגורמים הרלוונטיים במערכת הרוסית. המפגש מגיע ברקע בקשתה של רוסיה ביום חמישי האחרון להסיר את הסוכנות היהודית מרשימת הארגונים הבלתי ממשלתיים הרשומים במדינה, בטענה שהסוכנות הפרה את החוק.

אתמול, ניסה הקרמלין להוריד את גובה הלהבות, כשדוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בתדרוך לכתבים כי מדובר בסוגיה משפטית שאינה משליכה על היחסים בין המדינות. "המצב מחייב התנהלות זהירה", אמר דימיטרי פסקוב. "יש שאלות לגבי המידה שבה הסוכנות מיישמת את החוק הרוסי. אבל אין צורך להפוך זאת לסוגיה מדינית שתשליך על כל מערכת היחסים בין ישראל לבין רוסיה. באותו זמן אנחנו צריכים להיות מודעים לכך שכל הארגונים צריכים למלא אחר החוק הרוסי. זה נכון לכולם".

בתחילת השבוע, לפיד הנחה את משרד החוץ בדיון שקיים להכין הצעות לצעדים מדיניים ישראלים בתגובה למשבר עם רוסיה. מקורות ישראלים אמרו שישראל תמשיך לפעול במגרש המשפטי לקראת
השימוע בבית המשפט במוסקבה ביום חמישי, אבל מאחורי הקלעים תכין סל פעולות מדיניות.

אנשי משרד החוץ התבקשו בדיון שכינס לפיד להכין הצעות לצעדים מדיניים כמו הצהרות פומביות חריפות יותר, מו"מ מדיני מול הרוסים או "תג מחיר מדיני" ישראלי למקרה שיוחלט להפסיק את פעילות הסוכנות ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully