וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "סגירת משרדי הסוכנות היהודית ברוסיה תהיה אירוע חמור שישליך על היחסים"

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 11:22

ראש הממשלה כינס דיון בנושא פעילות הסוכנות במדינה, שבו השתתפו בין היתר שרת העלייה והקליטה ושר האוצר. "היחסים עם רוסיה חשובים לישראל", אמר לפיד והנחה את המשלחת המשפטית להיות מוכנה ליציאה למוסקבה "מיד כשיתקבל האישור הרוסי לשיחות"

בווידאו: משרדי הסוכנות היהודית במוסקבה, רוסיה/צילום: רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד כינס היום (ראשון) דיון בראשותו בנושא פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה. "סגירת משרדי הסוכנות ברוסיה תהיה ארוע חמור שישליך על היחסים", אמר לפיד. "היחסים עם רוסיה חשובים לישראל והקהילה היהודית ברוסיה גדולה, חשובה ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה".

בדיון השתתפו שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שר האוצר אביגדור ליברמן ובכירים נוספים. לפיד הנחה את המשלחת המשפטית להיות מוכנה ליציאה למוסקבה "מיד כשיתקבל האישור הרוסי לשיחות", וכמו כן לעשות כל מאמץ למיצוי הדיאלוג המשפטי ולקידום דיאלוג מדיני בנושא. עוד סוכם כי מנכ"ל משרד החוץ, ימשיך לתכלל את הנושא מול כל הגורמים.

יאיר לפיד ישיבת הממשלה 17 ביולי 2022. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
"היחסים עם רוסיה חשובים", לפיד/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

משרד המשפטים ברוסיה הגיש בשבע שעבר תביעה לבית משפט במוסקבה ובה דרישה להסיר את הסוכנות היהודית מרשימת הארגונים הבלתי ממשלתיים הרשומים ברוסיה, ולמעשה להפסיק את פעילותה במדינה. בית המשפט ידון בתביעה ב-28 ביולי. בכתב התביעה ציין משרד המשפטים הרוסי כי הסוכנות הפרה את החוק בפעילותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully