וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ מגבה את התנערות נתניהו מאחריות על אסון מירון: הרמטכ"ל אחראי על אסון המסוקים?

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 18:59

בכיר הליכוד השווה בריאיון ל-103 בין האסונות ואמר כי "לא היה דיון בנושא הבטיחות שהוא השתתף בו. במדינה שלנו קורים אסונות. אם נכשל מבצע, אז ראש הממשלה היה נושא כאן באחריות?"

LIVE

בכיר הליכוד חבר הכנסת ישראל כץ גיבה הבוקר (ראשון) את התנערות יו"ר מפלגתו בנימין נתניהו מאחריות על אסון מירון, שאירע בזמן שהיה ראש הממשלה. "כל הדיונים שראש הממשלה ניהל היו על רקע בריאותי, בנושא הקורונה", אמר בריאיון ל-103FM. "בנושא הזה הוא ירד לפרטי פרטים. לא היה דיון בנושא הבטיחות שהוא השתתף בו - צריך להבין את זה. היה דיון, מה תהיה המגבלה או לא תהיה לגבי השתתפות אנשים במירון באותה השנה".

"שלא נדע, במדינה שלנו קורים אסונות כמו אסון המסוקים, אבל זה לא אומר שהרמטכ"ל ושר הביטחון דאז באו ואמרו להם שהם אחראים לאירוע במובן של לתת דין", אמר והוסיף: "אם נכשל מבצע, אז ראש הממשלה היה נושא כאן באחריות?".

לגבי מערכת הבחירות הקרובה, הדגיש: "צריך להקפיד שעכשיו לא יהיו שום דיבורים ושום הסכמים על רוטציות, על ראש ממשלה חליפי - אלא מי שינצח בנימין נתניהו בראשות הליכוד או יאיר לפיד בראשות יש עתיד. אם הוא יצטרך - הוא לא יביא רק את רע"ם, אלא גם הרשימה המשותפת. לכן, ההכרעה היא מאוד ברורה, בין מדינה יהודית למדינת כל אזרחיה.

בשבוע שעבר נתניהו, שהיה ראש הממשלה בזמן אסון מירון, העיד בפני ועדת החקירה הממלכתית לחקירת האסון שבו נהרגו 45 איש. עדותו של נתניהו הגיעה בתום 42 ישיבות ואחרי שמיעת עדותם של 143 עדים.

כשנשאל אם הוא רואה את עצמו כאחראי לאסון אמר נתניהו כי הוא לוקח אחריות על הנושא הבריאותי בלבד. "אילו הייתי יודע שההחלטות שהתקבלו לא קוימו - הייתי מטפל בזה. אבל אתה לא יכול לקחת אחריות על מה שאתה לא יודע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully