וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסגרות לגיל הרך: לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הקרובה

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 8:32

הארגונים המפעילים את מעונות היום לגילאי 3-0 תיארו קריסה של המערכת וסגירת מאות מסגרות בשל מחסור בכוח אדם ושכר נמוך, ומחו על כוונת ועדת המחירים להעלות את תשלומי ההורים ולגלגל עליהם את הנטל. "ל-10 אלף ילדים לא יהיה מקום ולהורים שלהם לא יהיה איך לצאת לעבודה"

בווידאו: כוכבת הילדים מיקי מוכתר בסרטון של דוח המבקר על הטיפול בפעוטות במעונות היום/צילום והפקה: משרד מבקר המדינה

פורום המסגרות לגיל הרך הכריז הבוקר (ראשון) כי לא הם לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים הקרובה במצב הנוכחי. זאת, ברקע כוונת ועדת המחירים להעלות את גובה תשלומי ההורים, וסגירתן של מסגרות חינוך רבות לגילאי 3-0 בשל מחסור בכוח אדם.

חברי הפורום תיארו קריסה של המסגרות, קראו להשוות את שכר המטפלות לסייעות בגני העירייה, ומחו על כוונת ועדת המחירים להעלות את תשלומי ההורים ולגלגל עליהם את הנטל. הם קראו לשר האוצר אביגדור ליברמן לפתור את המשבר לפני תחילת שנת הלימודים.

"אנחנו מדגישים כי לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הקרובה", מסרו אנשי הפורום במסיבת עיתונאים, "מדינת ישראל הפקירה את החינוך לגיל הרך שנים רבות והמצב החמור הוביל לסגירת מאות כיתות מעון בשנה החולפת בכל רחבי הארץ. המעונות סובלים ממחסור של מאות עובדות בעקבות השכר הנמוך, יש צפיפות רבה ונטישה של מטפלות את המערכת".

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
"הענף מופקר". ילדים בפעוטון/פלאש 90, משה שי

"ב-1 לספטמבר עשרות אלפי הורים יישארו ללא פתרון. ועדת סל המחירים הציעה פלסטרון שמכניס אצבע לעיניים של ההורים ומבקש מהם עוד כסף שהם לא צריכים לשלם, ובטח לא פותר את מצוקת כוח האדם הקריטית אצלנו. התרענו הרבה זמן שלא נוכל להמשיך לתפעל את מעונות היום", אמרה יו"ר נעמת חגית פאר. "עוד ועוד מעונות נסגרים. נשארו בלי מעונות ובלי כוח אדם. לכן לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים ב-1 לספטמבר. אני קוראת לשר האוצר - תפתור את זה לפני שנת הלימודים".

יו"ר אמונה ליאורה מינקה תיארה "קריסה" של המסגרות כתוצאה מהיעדר כוח אדם, והאשימה כי "הצעות שלא קשורות למציאות" מגיעות מהאוצר. "אנחנו סוגרים כל יום מעונות. נסגרו השנה מאות כיתות. לכעשרת אלפים ילדים לא יהיה מקום במעונות היום ולהורים שלהם לא יהיה איך לצאת לעבודה. הגיע הזמן לשלם שכר ראוי למחנכות מטפלות במעונות היום. אומרים שעושות עבודת קודש - עם עבודת קודש לא סוגרים את החודש. אנחנו קוראים להשוות את שכרן לסייעות בגני עירייה. אנחנו המומים מכך שבסוף תמיד זה חוזר אל ההורים. מדברים על יוקר המחיה ורוצים להטיל את הנטל דווקא על זוגות צעירים. המדינה צריכה להכניס את היד לכיס. אנחנו קוראים לשר האוצר לגלות אחריות ולאפשר לפתור את המשבר לפני 1 בספטמבר. נהיה מוכנים בכל יום ושעה".

מנכ"לית ויצו מירה מינס הצטרפה לדברים. "באמת צריך להסביר שוב שילד לא נולד בגיל שלוש? מלידה עד גיל שלוש הענף מופקר. התפתחו תקוות גדולות לאחר שעברנו למשרד החינוך. לפחות עשרת אלפים ילדים יישארו בלי מעונות. כל ההבטחות להעלאת שכר לא קוימו. החינוך לגיל הרך הוא לא מותרות, הוא חלק מחובת המדינה. אנחנו דורשים העלאה של לפחות 20% בשכר מחנכות-מטפלות".

עוד בוואלה!

יו"ר ההסתדרות ללפיד: אתה מוכרח להציל את מעונות היום

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר המליצה ועדת סל המחירים להעלות את מחיר מעונות היום המפוקחים מגיל לידה עד שנה ב-120 עד 170 שקלים לחודש. הוועדה גיבשה גם המלצה לתרחיש שבו יעלו התקנים לצוותים החינוכיים, שאינו סביר בעקבות המחסור במטפלות. במקרה זה המחיר בין גיל לידה עד שנה יעלה ב-500 עד 600 שקלים ועד גיל שלוש בסביבות ה-150 שקלים לחודש. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה כי תתנגד להעלאה בתשלומי ההורים שלא תסובסד על ידי משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully