וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכו את ההורים לפרה חולבת": ועדת סל המחירים המליצה לייקר את מעונות היום

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 3:47

על פי ההמלצה, המחירים יעלו ב-120 עד 170 שקלים לחודש עבור תינוקות עד גיל שנה. פורום מעונות היום המפוקחים, שרת החינוך וחברי כנסת נוספים הביעו את התנגדותם להמלצה: "אסור לאפשר לצונאמי של עליית מחירים להרוס את החינוך"

ועדת סל המחירים של מעונות היום המליצה אתמול (רביעי) להעלות את תשלומי ההורים. הוועדה התכנסה לפני כחודשיים והחליטה כי יש להעלות את מחיר מעונות היום המפוקחים מגיל לידה עד שנה ב-120 עד 170 שקלים לחודש.

הוועדה גיבשה גם המלצה לתרחיש שבו יעלו התקנים לצוותים החינוכיים, שאינו סביר בעקבות המחסור במטפלות. במקרה זה המחיר בין גיל לידה עד שנה יעלה ב-500 עד 600 שקלים ועד גיל שלוש בסביבות ה-150 שקלים לחודש. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה כי תתנגד להעלאה בתשלומי ההורים שלא תסובסד על ידי משרד האוצר.

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
גן ילדים/פלאש 90, משה שי

מפורום מעונות היום המפוקחים כינה את החלטות הוועדה "לעג לרש" ואמר כי הן עלולות להוביל לסגירת מערכת החינוך לגיל הרך. "המלצות הוועדה, נקבעו באופן חד צדדי ובהתעלמות מהמציאות במעונות היום. ההמלצות כוללות תוספת עגומה של עשרות שקלים לכל מחנכת-מטפלת מאחר שרוב תוספת התקציב כוללת בתוכה את הגדלת התקינה ואת הנחיות הרגולציה החדשות", מסר הפורום. "אנו מתנגדים להפלת הנטל הכלכלי על ההורים. משרד האוצר חייב לסבסד את העלויות הנדרשות".

ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה הביעה גם היא את התנגדותה. "לא נאפשר להפוך את ההורים בישראל לפרה חולבת", אמרה. "במשך שנה דרשנו ונאבקנו שוועדת המחירים תתכנס לדון בסבסוד המעונות, ובסוף אנחנו, ובעיקר ההורים, מקבלים יריקה בפרצוף. לא יכול להיות שכל יום נקום לבשורה חדשה של התייקרות מחירים".

גם יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, הביע את התנגדותו. "בעת שצונאמי של עליות מחירים פוקד אותנו, המשפחות וההורים הצעירים בישראל, אסור לאפשר לצונאמי הזה להרוס גם את החינוך שלנו. פגיעה בחינוך זה קו אדום", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully