וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבדים את הצפון: החל מהיום - קו הרכבת בין חיפה לתל אביב יושבת לשבוע

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 10:49

בשיא חופשת הקיץ תנוטרל מסילת החוף בין חיפה לתל אביב, ותנועת הרכבות בציר התחבורה הציבורית העמוס בארץ תשותק למשך שבוע. המבקשים לנסוע בין המטרופולינים יצטרכו לעשות זאת באוטובוסים או ברכב פרטי. עומסי תנועה כבדים בנתיבים המובילים לתל אביב

בווידאו: צפיפות עומס ואיחורים בעקבות שיבושים בתחנות ת"א של הרכבת, 10 בפברואר 2022/יפעת רוזנברג

צריכים להגיע במהלך השבוע מאזור הצפון למרכז או להיפך? תשכחו מלעשות את זה ברכבת, תתכוננו להחליף הרבה אוטובוסים, שיצטרפו לעומסי התנועה הגדולים מאוד הצפויים. אלה עתידים להיווצר על ידי מי שיבחרו לנסוע במכונית פרטית, בגלל הרכבת המשותקת החל מהיום, 24.7, ועד מוצאי שבת, 30.7 (כולל). במהלך השבוע הזה, הרכבות מצפון יגיעו עד תחנת בנימינה והרכבות מדרום לתחנת נתניה.

ברקע השבתת הרכבת, עומסי תנועה כבדים מורגשים בדרכים המובילות מאזור חיפה למרכז. על פי נתוני Waze, עומסי תנועה כבדים מאוד מורגש בכביש החוף מאזור גבעת שפירא ליקום; ובכביש 4 (כביש חיפה-תל אביב הישן) מבית חנניה דרך אזור חדרה עד משמר השרון.

הסיבה להפסקת התנועה היא עבודה על שלב נוסף בפרויקט המסילה המזרחית - ציר שירוץ במקביל למסילת החוף, יוסיף תחנות חדשות כולל שתי תחנות ראשונות בערים ערביות (טייבה וטירה), יפחית מהעומס על מסילת החוף ויאפשר קישוריות טובה יותר עם מסילות הרוחב העתידיות במרכז וכן יאפשר שינוע מטענים הרחק מכבישי המרכז הצפופים. יתרון נוסף של המסילה הנוספת הוא היכולת לעשות בה שימוש כתחליף למסילת החוף כאשר יש צורך להשבית אותה (בדומה למה שקורה היום בשעות הלילה וסופי השבוע, אז מופסקת תנועת הרכבות בשל עבודות החשמול).

הפסקת תנועת הרכבות בין חיפה לתל אביב. יפעת רוזנברג, מערכת וואלה
החלופה לנוסעים בעורק התנועה המרכזי של ישראל יהיו קווי אוטובוס. הכניסה לתחנת חוף הכרמל בחיפה/מערכת וואלה, יפעת רוזנברג

הפעם, הפסקת תנועת הרכבות נעשית בשל עבודות הנדסיות מורכבות והכרחיות בנקודת החיבור של המסילה המזרחית למסילת החוף באזור חדרה ועיקרן הנחה של מפלגים (רכיב טכני שתפקידו לפצל מסילה קיימת למסילות נוספות). ברכבת אומרים כי למרות ההודעה בטווח זמן קצר יחסית (ההודעה נמסרה ביום שני האחרון), העבודות תוכננו מראש לחודשי הקיץ, שבהם יש ירידה במספר הנוסעים בקו. במקרה זה החלופה המרכזית לנוסעים מחיפה לתל אביב יהיה קו 980 מתחנת מרכזית המפרץ לתחנת תל אביב סבידור מרכז, וכן קו 901 מתחנה מרכזית חוף הכרמל לתחנה המרכזית תל אביב.

עבור מי שיגיעו עד תחנת בנימינה עומד קו 873 לתחנה המרכזית לתל אביב שיעצור גם בתחנות תל אביב השלום ותל אביב סבידור.

קו חיפה תל אביב הוא העמוס ביותר בקווי הרכבת ולמעשה, בכל הקשור לתחבורה ציבורית, זהו עורק התנועה המרכזי בישראל. אולם גם בשאר אזורי הארץ מתבצעים בשבועות האחרונים שינויים והשבתות - למשל בתנועת הרכבות באזור הרצליה ות"א. שם, מדי חמישי בשעה 21:00 ועד יום ראשון נסגרת התחנה לצורך עבודות ההכנה לסיום עבודות החשמול של הקו הפרברי. סגירת התחנה גם גוררת שיבושים במספר קווי רכבת האמורים לסיים בה את הנסיעה, או כמובן לצאת ממנה.

מפת הקווים והתחנות של הרכבת. רכבת ישראל, אתר רשמי
השיבושים גם בממשקים בין הרכבת לבין תשתיות תחבורה אחרות. מפת הקווים והתחנות של הרכבת/אתר רשמי, רכבת ישראל

השיבושים בפעולת הרכבת הסדירה לא מתמקדים רק בפרויקטים של רכבת ישראל, אלא גם בממשקים בינה לבין תשתיות תחבורה ציבורית חופפות. כך, בתחנת פתח תקווה-קרית אריה מתקיימות עבודות לחיבור תחנת הרכבת עם תחנת הדנקל - הרכבת הקלה - שתחנת המוצא של הקו האדום שלה נמצאת סמוך אליה. שם, החל מ-15 ביולי ועד 8 באוגוסט נסגר רציף 2 בתחנה ולכן הרכבות המגיעות מכיוון תל אביב להרצליה לא יעצרו בתחנה. מכיוון שבתחנת פתח תקווה סגולה ממשיכה פעולת הרכבת כסדרה, מפעילה הרכבת שירות שאטלים חינמי בין תחנת קריית אריה לתחנת פתח תקווה-סגולה.

עבודות גם בכביש החוף

במקביל, החל מיום רביעי הקרוב צפויים שינויים בהסדרי התנועה במחלף פולג בכביש החוף, בשל עבודות בטיחות על הגשר, כמו גם הסדרת שביל אופניים ושביל להולכי רגל.

במסגרת העבודות, שצפויות להסתיים בחודש אפריל 2023, נתיבי הנסיעה על הגשר יצומצמו לאחד בכל כיוון; עבור הנוסעים דרומה תבוטל הפנייה מזרחה בגשר; ועבור הנוסעים צפונה הפנייה מערבה תתאפשר רק לתחבורה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully