וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשאב 13 מטר מתחת לפני האדמה: כליל קמחי הוא הצעיר שנהרג במסיבת הבריכה בכרמי יוסף

עודכן לאחרונה: 22.7.2022 / 17:23

קמחי, בן ה-32, בילה במסיבת חברה כשלפתע נפער בולען בבריכה. צוותי החילוץ וההצלה העידו כי הוא אותר בעומק 13 מטרים מתחת לפני האדמה, וסיפרו על המבצע המורכב לנסות לאתרו. בעל הווילה שבה התקיימה המסיבה נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות. "טרגדיה נוראית, עצובה ומיותרת"

בווידאו: תיעוד של הבולען שנפער בתוך בריכה פרטית בכרמי יוסף, צעיר נהרג/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, ניב אהרונסון וכיבוי אש

כליל קמחי, בן ה-32 הגיע אתמול (חמישי) לחגוג בבריכה בווילה בכרמי יוסף, וככל הנראה בעקבות תשתיות לקויות נשאב לבולען בעומק 13 מטרים ומצא את מותו. בעלי המקום עוכבו לחקירה, והחשד שעומד נגדם הוא גרימת מוות ברשלנות. כוחות הצלה סרקו אחר ההרוג במשך כמה שעות, עד שגופתו נמצאה, ומותו נקבע במקום.

הבולען נפער במהלך מסיבה של חברת שיווק בווילה להשכרה ביישוב. גבר נוסף, בן 34, גם נשאב לתוך הבור, אך הצליח לחלץ את עצמו. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות את המים נשאבים לתוך הבור שנפער, בעוד שהחוגגים מנסים לתפוס בנקודות אחיזה, כדי לא להישאב פנימה. בסרטון רואים גם את המתנפחים שהיו בבריכה נסחפים לתוך הבור ונעלמים.

חברים של המשפחה סיפרו כי הוריו לא ידעו שהוא הלך למסיבה. "ההורים היו בדרך לסופר כששוטר התקשר", שחזרו. "בשלב הזה אבא חיבר בין הנקודות, ראה את הכתבות שהתפרסמו והבין שמדובר בכליל". נווה, אחיו של כליל, מסר כי "אוהבים אותו לנצח".

כליל קמחי, נהרג כשנשאב לבולען במסיבת בריכה בכרמי יוסף. 22 ביולי 2022. באדיבות המשפחה
קמחי. "חיברו בין הנקודות והבינו"/באדיבות המשפחה
כליל קימחי. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
קמחי. המשפחה לא ידעה שהיה במסיבה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

חבריו של קמחי ספדו לו לאחר האירוע הטרגי. אחד מהם כתב בהודעה: "לפני איזה חודש שלחת לי בווטסאפ את הסמינריון המדהים שלנו וצחקנו והתגאנו בו כל כך. קיבלנו 98. היית כל כך חכם, שנון, היו לנו כל כך הרבה סיפורים לפנתאון. איך אהבת את החיים, מה כבר הספקת לעזאזל? איך אני אוהב אותך ומתגעגע, חבר".

ידידתו כתבה בהספד: "הכרתי את כליל כשהעליתי מבצע 'חורף חמים' והוא התנדב וגייס גם את חבריו כדי לרכוש כמה שיותר שמיכות לקשישים נזקקים, שחס וחלילה לא יהיה להם קר. יש אומרים שאלוהים לוקח אליו את הטובים ביותר שיהיו לצידו. אין ספק שזה המקרה. חיוך שנמחק לעד. כליל היקר, אתה תחסר לעולם, נוח על משכבך בשלום, יהי זכרך ברוך".

כליל קמחי, נהרג כשנשאב לבולען במסיבת בריכה בכרמי יוסף. 22 ביולי 2022. באדיבות המשפחה
קמחי. "אני בשוק שאתה כבר לא פה"/באדיבות המשפחה
הבולען שנפער בבית בכרמי יוסף 21 ביולי 2022. דוברות כבאות והצלה, אתר רשמי
"פעולת החילוץ הייתה מורכבת". הבולען שנפער בבריכה/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה

חבר קרוב נוסף כתב: "שמע, אני בשוק שאתה כבר לא פה. רק היום בבוקר הרצנו דחקה בקבוצה של החבר'ה מהצבא על הפרסומת שלך והגבת, לפני מה שבועות צחקנו פה בטרוף בעל האש אצלי עם החבר'ה... הגלגלים בראש מתחילים להסתובב, ופתאום עולה לי שראית אותך בשדרה עם טרה והדלקת אותי על הפלאפל החדש שבסוף היה סגור... שישבנו אצלך בבית והבנתי איזה אמן אתה ואיזו תשוקה יש לך לעולם השיווק. עוד מהיסודי החיים שלנו המשיכו להצטלב, דרך התיכון, הצבא, תל אביב, ותמיד ידעתי שאתה נכס בחיים שלי, ותמיד ידעתי שאתה שם. מהאנשים שנכנסו לי לחיים, שלא משנה מה קורה, גם אם לא מדברים תקופה, תמיד ידעתי שאתה שם בשבילי, ואני בשבילך. אני בהלם שאתה כבר לא פה, אחי".

ראש העיר כפר סבא רפי סער ספד אף הוא לקמחי ואמר כי הוא היה אדם אהוב ומיוחד. "הוא יצא לבלות באירוע חברה ונהרג כתוצאה מתשתיות לקויות וככל הנראה רשלנות בהפעלת עסק. טרגדיה נוראית. כל כך עצוב וכל כך מיותר".

שכנתו של קמחי אמרה כי היא מזועזעת מהטרגדיה. "יש לנו אוסף של אסונות בשכונה", הדגישה. "לפני כמה שנים אחת הילדות מהרחוב הסמוך מתה באסון נחל צפית, עכשיו עם הבולען. הלך ילד צעיר".

בולען נפער בקרקעית בריכה פרטית בבית בשפלה 21 ביולי 2022. אלחנן רוט זק"א, אתר רשמי
"נוצרה מערבולת בבריכה", הבולען שנפער אתמול/אתר רשמי, אלחנן רוט זק"א

בעלי המקום, נעצרו והם חשודים בניהול עסק ללא רישיון ובניית הבריכה ללא היתר. עורך דינם ציון אמיר אמר כי מדובר באירוע חריג מאוד. "לא היה מקרה דומה לזה בעבר. מאשימים אותם במוות ברשלנות. הבית הזה נבנה ב-1992, לפני 30 שנה בדיוק. העסק מתפקד כל השנים האלה בלי שום תקלה, בלי שום בעיה. שניהם ללא עבר פלילי, שיתפו פעולה בחקירה שהייתה. לא היה צורך לעצור אותם כל הלילה. חבל שחייבים להגיע לבית משפט. מדובר באנשים טובים".

מפקד כוחות ההצלה שהוזעק למקום, טפסר משנה ראובן שישיצקי, סיפר כי "לאחר כחמש שעות מתחילת האירוע הצלחנו לאתר את בן ה-32 באותה מנהרה שהיה חשש שנמצא בתוכה". לדבריו, בשעות הראשונות כוחות ההצלה עסקו ביצירת קירות בטון בבור שנפער, מחשש לקריסתו.

"פעולת החילוץ הייתה מאוד מורכבת. הצעיר נפל לעומק שלושה מטרים מתחת לאדמה ואחר כך נכנס לאחת משלוחות המנהרות ונמצא במרחק של עשרה מטרים והיה שקוע בתוך הבוץ", המשיך שישיצקי. "לכן פעולות החילוץ היו מאוד מורכבות ונמשכו זמן רב, אך ביחס לתנאים החילוץ היה מהיר. עם התוצאה הטרגית, אנחנו מדברים על נס גדול כי בתחילת האירוע היו קרוב ל-60 איש בבריכה".

הבולען שנפער מתחת לבריכה בבית בשפלה. קרין שגיא
הבולען שנפער בבריכה. אתמול/קרין שגיא

המצילה באירוע, אביב בובליל, סיפרה על מהלך האירועים. "נוצרה מערבולת בבריכה, משהו שלא נראה רגיל. כל המים נשאבו פנימה. ישר צרחתי לאנשים לצאת מהבריכה", סיפרה המצילה. "חלק חשבו שזה משחק, שניות אחרי זה נשמטה הקרקע. האינסטינקט הראשוני היה לנסות להיכנס, אבל היו אנשים שמנעו ממני וגם לא הייתה אופציה".

לדברי בובליל, לקח זמן עד שהנוכחים הבינו שיש נעדר. בהתחלה ניסו להתקשר אליו, וחשבו כי עזב לביתו. "מצאו את הטלפון שלו", המשיכה. "אני לא מכירה שם אף אחד, באתי כמצילה. היו לפחות שישה אנשים בתוך הבריכה, מזל שהם היו צמודים לקירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully