וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים זועמים על ההמלצה לייקר את המעונות: "איך נקנה מטרנה וחיתולים?"

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 8:43

המלצת ועדת סל המחירים להעלות את התשלום החודשי למעונות המפוקחים עוררה חשש בקרב הורים לתינוקות. "זו פגיעה כלכלית קשה, מי שלא יוכל להרשות לעצמו יישאר איתם בבית", אמר אב שאשתו בהיריון. אם לתינוק הזהירה: "אם זה יקרה - נקרוס. המחירים מטורפים"

מעונות היום עוברים למשרד החינוך: "מסע חשוב למען ילדינו"/צילום: פייסבוק משרד החינוך

הורים ברחבי הארץ מחו היום (חמישי) על המלצת ועדת סל המחירים של מעונות היום להעלות את תשלומי ההורים. "זו פגיעה כלכלית קשה - המדינה הזאת הולכת לאבדון", אמר אב לשני ילדים. "מי שיהיה לו כסף ישלח את הילדים למעון ומי שלא יוכל להרשות לעצמו יישאר איתם בבית - או שהמעון יבוא על חשבון גלידה או צעצועים". לפי החלטת הוועדה שהתכנסה לפני כחודשיים, מחיר מעונות היום המפוקחים מגיל לידה עד שנה יעלה ב-120 עד 170 שקלים לחודש.

"אני מקווה שלא יקרה באמת כי אנחנו נקרוס", אמרה שני אבוטבול, אם לילדים בני שלושה חודשים ושנה מראשון לציון. "המשכורות לא מספיקות כדי לשלם את זה, אני לא יודעת איך אנשים יחיו, צריך גם מטרנות, חיתולים, תרופות. מותרות כבר אין ממזמן בעקבות המחירים המטורפים של הגנים. אני בחופשת לידה, בעלי נכה צה"ל. אני לא יודעת מאיפה הם רוצים שנשלם את זה. כבר עדיף לשבת בבית ולא לצאת לעבוד. המחיר נהיה כמעט כמו גן פרטי".

שני אבוטבול, אם לילדים בני שבעה חודשים ושנה. באדיבות המצולמים
"לא יודעת איך אנשים יחיו". שני אבוטבול/באדיבות המצולמים

לדבריה הצטרף גם גיא, אב לשני ילדים שאשתו שצפויה ללדת בחודשים הקרובים. "הלוואי שזה היה רק מעונות", אמר. "כל חומרי הגלם עולים: חשמל, לחם, ארנונה. אנשים לא יביאו ילדים בגלל המצב הכלכלי. אנחנו נהיה כמו המדינות שמגבילות את המשפחות להביא שני ילדים, אבל אצלנו זה יהיה מתוך בחירה".

"אנחנו מקבלים סטירה מצלצלת בדמות העלאת מחירי המעונות", אמרה סיגל שפיץ טולדנו, יו"ר ועד הגנים בהנהגת ההורים הארצית. "ניחא המעונות במדינת ישראל היו זולים ומסובסדים במחירים לכל נפש - זה רחוק מלהיות המצב במציאות. המעונות הממשלתיים במדינת ישראל יקרים. כעת, להעלות את מחירי המעונות עוד לפני שראינו התייעלות, שיפור, פיקוח, מוגנות ופדגוגיה זהו מהלך שרומס את הציבור שעוד לא התאושש ממשבר הקורונה ומייצר עומס כלכלי גדול על כולנו. מציאות מביכה שמראה שוב את כיעורה של מערכת החינוך במדינת ישראל".

הוועדה גיבשה גם המלצה למקרה שיוחלט להעלות את התקנים לצוותים החינוכיים, אך תרחיש זה אינו סביר בעקבות המחסור במטפלות. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה כי תתנגד להעלאה בתשלומי ההורים שלא תסובסד על ידי משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully