וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן חשף שחלה בסרטן, ובבית הלבן מיהרו להבהיר

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 3:52

"בתי הזיקוק לצידם גדלתי הם הסיבה שאני וכל כך הרבה אנשים סובלים מסרטן", אמר הנשיא באירוע ההכרזה על תוכנית למאבק במשבר האקלים. בבית הלבן מיהרו להסביר כי הוא כיוון לגידולים שהוסרו טרם התמודדותו לנשיאות, אך הרשת געשה: "ביידן חשף הרגע שיש לו סרטן?"

ביידן במסצ'וסטס 21 ביולי 2022. רויטרס
ביידן באירוע ההכרזה על התוכנית ממשלתית למאבק במשבר האקלים במסצ'וסטס, הלילה/רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חשף הלילה (חמישי) לראשונה כי חלה בעבר בסרטן העור. זאת, במסגרת נאום שנשא במסצ'וסטס ובו הכריז על תוכנית ממשלתית למאבק במשבר האקלים. לדברי ביידן, המחלה נבעה ממגוריו הקרובים לבתי זיקוק לנפט בצעירותו. "זו הסיבה שאני וכל כך הרבה אנשים אחרים שגדלתי איתם סובלים מסרטן, ומדוע, במשך זמן ארוך ביותר, דלאוור סבלה משיעור הסרטן הגבוה ביותר במדינה", אמר, והדגיש את הצורך להפסיק את השימוש בדלק מאובנים.

בתחילה לא היה ברור אם ביידן מספר שהוא סובל מסרטן גם בימים אלה, אולם הבית הלבן הבהיר בזריזות כי ביידן כיוון לתקופה שטרם ריצתו לנשיאות ארה"ב. זאת ברקע העובדה שבגיל 79, השאלות על כשירותו של ביידן לכהן כנשיא אינן חדשות. עם זאת, בסיכום הרפואי האחרון שלו מנובמבר אשתקד שפורסם לציבור לא נראית שום אינדיקציה לכך שביידן חולה בסרטן או בבעיות בריאותיות משמעותיות אחרות.

דבריו של ביידן עוררו במהרה סערה ברשתות. כך לדוגמה חשבון הטוויטר RNC Research, שמנוהל על ידי הוועדה הרפובליקנית הלאומית ומתאר את עצמו כחשבון ל"חשיפת השקרים, הצביעות והמדיניות הכושלת של השמאל הקיצוני של ג'ו ביידן והמפלגה הדמוקרטית", כתב: "האם ג'ו ביידן הכריז כרגע שיש לו סרטן?". בתגובה, עורך מדור בדיקת העובדות של הוושינגטון פוסט גלן קסלר הגיב לו: "כמה מטומטם הציוץ הזה? תבחנו את הדוח הרפואי של ביידן. לפני שנהיה נשיא, היו לו גידולים שאינם מלנומה על העור שהוסרו. האם אף אחד ב-RNC Research לא ביצע את הפעולה השכיחה הזו?".

ואכן, רופאו של ביידן, ד"ר קווין אוקונור, פרסם בשנה שעברה דוח שלא התייחס לנשיא כמי שסובל ממחלות סרטן עכשוויות כלשהן. עם זאת, הוא ייחס את סרטן העור של ביידן לחשיפה לשמש, ולא לחשיפה לכימיקלים המשמשים את תעשיית הנפט. "זה מבוסס היטב שהנשיא ביידן אכן בילה זמן רב בשמש בצעירותו", כתב או'קונור. "הוא עבר כמה מקרי סרטן עור מקומיים, שאינם מלנומה, שהוסרו בניתוח לפני שהוא התחיל את נשיאותו. נגעים אלה נכרתו לחלוטין, עם שוליים ברורים", הוסיף הרופא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully