וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ביידן צפוי להכריז על צעדים אקלימיים על רקע ההתנגדות בקונגרס

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 13:13

ביידן צפוי לחשוף שורה של צעדים שכוללים הגנה על קהילות שמתמודדות עם חום קיצוני באמצעות מימון מסוכנות ניהול החירום הפדרלית ומתוכנית הסיוע באנרגיה למשקי בית בעלי הכנסה נמוכה של משרד הבריאות: "איום קיומי על האומה שלנו ועל העולם"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי להודיע היום (רביעי) על שורה של צעדים נשיאותיים שמטרתם להיאבק בשינוי האקלים, במהלך ביקור במפעל לייצור פחם לשעבר במסצ'וסטס.

מחוקקים דמוקרטים וקבוצות סביבה לוחצות על הבית הלבן לנקוט באמצעים אגרסיביים בנוגע לשינוי האקלים, לאחר שהסנאטור הדמוקרטי ג'ו מנצ'ין אמר בשבוע שעבר כי לא יתמוך בקונגרס בתקציבים חשובים בסוגיית האקלים.

בביקור בסומרסט במסצ'וסטס, ביידן צפוי להדגיש כי שינוי האקלים הוא "איום קיומי על האומה שלנו ועל העולם", ולהבהיר כי "אם הקונגרס אינו מתכונן לפעול במשבר הזה, אז הוא יפעל", על פי מקור המעורה בנושא בבית הלבן.

גל חום בטקסס, יוני 2022. רויטרס
בצורת בטקסס/רויטרס

מפעל ייצור הפחם לשעבר שבו יבקר ביידן נהפך למרכז ייצור של כבלים תת ימיים שיתמכו בתעשיית אנרגיית הרוח של המדינה, מה שמדגיש את העובדה שאפשר לעבור משימוש בדלקי מאובנים מזהמים לאנרגיה מתחדשת ולספק משרות במקביל.

ביידן צפוי לחשוף שורה של צעדים שכוללים הגנה על קהילות שמתמודדות עם חום קיצוני באמצעות מימון מסוכנות ניהול החירום הפדרלית ומתוכנית הסיוע באנרגיה למשקי בית בעלי הכנסה נמוכה של משרד הבריאות (LIHEAP). לדברי המקור, ביידן יכריז על צעדים נוספים כדי לקדם את תעשיית אנרגיית הרוח בעומק הים.

גל חום בסן אנטוניו, טקסס. רויטרס
גל חום בסן אנטוניו בטקסס/רויטרס

ביידן נתון תחת לחצים להכריז על מצב חירום אקלימי, מה שיאפשר לו להשתמש בחוק הייצור לצורכי ביטחון שעבר ב-1950, כדי להגדיל את הייצור של מערכות ומוצרי אנרגיה מתחדשת. אך הנשיא אינו צפוי לפעול כך היום.

הוא הבטיח פעולה נחושה בנוגע שינוי האקלים בקמפיין הנשיאות שלו והתחייב לקצץ את פליטות גזי החממה ב-50% עד 2030, ולספק חשמל נקי עד 2035. אך האג'נדה האקלימית שלו נתקלה במכשולים קשים, כולל אי יכולת לגרוף מספיק תמיכה בקונגרס כדי להעביר סעיפים קריטיים בתחום האנרגיה הנקייה בתקציב הפדרלי; מחיר דלק גואה; ושיבושים בשוק האנרגיה הגלובלי בשל הפלישה של רוסיה לאוקראינה.

בנוסף, פסיקת בית המשפט העליון בחודש שעבר מגבילה כעת את הסמכות של הממשלה הפדרלית לחוקק רגולציות נרחבות וגורפות כדי לקצץ פליטות פחמן מתחנות כוח וחותרת תחת האג'נדה האקלימית של ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully