וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב ההוכחות בתיק זדורוב יפתח מחדש; השופטים: "ראיה שלא שוברת שוויון, אך בעלת משקל"

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 18:06

בית הדין המחוזי בנצרת דן בהשלכות של חשיפת השערה, שה-DNA שלה יכול להתאים לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבנצ'נקו. הוחלט כי המשטרה תעביר את 9 דגימות השיער למכון לרפואה משפטית. בתום הבדיקה, הפרקליטות תשקול את משמעות הראיה

בווידאו: אדיר חבני, מתייחס לרצח תאיר ראדה/קרדיט: צל של אמת, הוט 8

בית הדין המחוזי בנצרת קבע היום (רביעי) כי תבוצע בדיקה מחדש של השערות שנמצאו על גופתה של תאיר ראדה, בהן שערה שה-DNA שלה יכול להתאים לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבנצ'נקו. בתום הבדיקה, הפרקליטות תשקול את משמעות הראיה כחלק מהטיפול בתיק.

עו"ד ירום הלוי ביקש מבית המשפט לבדוק מחדש את תשע "בדיקות הייחוס" בנושא השערות. עוד ביקר כי לאחר שיושלם הריצוף הגנומי המלא של דגימות הייחוס, יובאו עדים מומחים. השופטים דיברו על שערות שלפי הדוח של ד"ר נורית בובליל, יש להמשיך את בדיקות הריצוף הגנטי עליהן - מפני שהצליחו הפעם להפיק DNA מיטוכונדריאלי מ-18 מתוך 56 שערות.

דיון טכני לאחר חשיפת הראיה החדשה (שערה) במשפט זדורוב. המחוזי נצרת 20 ביולי 2022. אלי אשכנזי
זדורוב בדיון, היום/אלי אשכנזי

עו"ד קבלאווי מפרקליטות טען כי הערך של הראיה מוגבל. "השאלה בסוף תהיה שאלת השכיחות", הסביר בנוגע להרכב ה-DNA של השערה. "אין בראיה החדשה משהו שיכול לשנות". קולה הביע את הסמכתו לדבריו של קבלאווי: "זה לא שובר שוויון, אבל יש לזה משקל כלשהו". בכל זאת, השופט קולה מבקש להגיש סיכומים של הצדדים עד סוף החודש, למרות שעדיין לא תושלם עד אז בדיקת השערות באופן מלא.

חבני בן ה-38 הוא הגבר שכונה א"ח בפרשת רצח תאיר ראדה. הוא התגורר בעבר בקצרין, טען כי בת זוגו לשעבר (א"ק) התוודתה באוזניו כי רצחה את ראדה וכי היא לבשה את מכנסיו באותו יום. כיום הוא מתגורר במושב במרכז הארץ. חבני טען בעבר נגד קרבצ'נקו בתוכנית "צל של אמת", שעסקה בחקירת הרצח, כי היא רמזה לו על כוונותיה ביום הרצח, ובהמשך התוודתה באוזניו כי רצחה את הילדה.

אדיר חבני המכונה  א"ח. שימוש לפי סעיף 27 א', אתר רשמי
אדיר חבני/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א'

הבדיקות נערכו במכון לרפואה משפטית באבו כביר. בסבב הנוכחי נבדקו 18 שערות שלא נבדקו בעבר. ב-17 מהן נמצאה התאמה ל-DNA מיטוכונדריאלי של תאיר ראדה ובאחת התאמה ל-DNA של אדיר חבני.

עד היום לא התקבלו שערות בעלות פרופיל מיטוכונדריאלי שתואם לרומן זדורוב ולא התקבלו שערות בעלות פרופיל מיטוכונדריאלי שתואם לאולה קרבצ'נקו. בעבר כבר נמצאה התאמה לחבני של DNA מיטוכונדריאלי בשערה נוספת שנמצאה בזירה.

בשערה ללא שורש אי אפשר לבצע בדיקה של DNA גרעיני, אלא בדיקה של DNA מיטוכונדריאלי. בניגוד לוודאות הזיהוי שמושגת מה-DNA הגרעיני הרי שבבדיקת ה-DNA המיטוכונדריאלי קשה לקבוע את מידת ההתאמה לאדם מסויים וניתן לקבוע רק כי קיימת הסתברות סטטיסטית כלשהי. בגלל הקושי למצוא התאמה תוצאות של בדיקת DNA מיטוכונדריאלי משמשות בהליכים פליליים בעיקר לצורך שלילת קשר ולא לצורך קביעת זהות.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו.

אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. בקיץ האחרון קבע שופט העליון מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully